Suurentuneet nielurisan flunssan jälkeen?
Eli olin pahassa flunssassa helmikuun alkupuolella 2020. Flunssa kesti n. 3 viikkoa. Kuukausi vielä tästä eteenpäin kurkkuni oli punainen ja nielurisat turvonneet, ja nielurisat ovat yhä edelleen turvoksissa!!! Eli 3 kuukautta on nyt nielirisat olleet todella isot, muita oireita ei ole kuitenkaan.
Onko tämä ihan normaalia, onko jollakulla muulla kokemuksia että flunssan jälkeen nielurisat kasvaa? Palautuuko ne enää normaaleiksi??
Otettiin silloin nielunäyte, streptokokkia ei löytynyt, muuta ei otettu.
Kommentit (2)
Joo. Mulla lähti sillon hajuaisti jonka huomasin flunssan jälkeen. Palasi hiljalleen takaisin. Sillon en tiennyt että hajuaistin katoaminen on yksi oire.
Ja asun etelä-suomessa ja työskentelen alalla missä työskentelen kymmenen ihmisen kanssa, ja tapaan useita kymmeniä ihmisiä päivässä joista 60% ulkomaalaisia.
Samat oireet ja tuo pitkä flunssa sairastettu alkuvuodesta, näin jälkeen päin olen miettinyt oisko sittenkin sairastettu korona ensimmäisten joukossa, josta palautuminen kestää / voi jättää pysyviä vaurioita esim keuhkoihin.... Alkuvuodesta matkusteltiin kyllä mm. eteläsuomessa...