Kerrostaloasujat on elämässään epäonnistuneita
Ei tainnut mennä elämä niin kuin lapsena haaveilit jos aikuisena joudut asumaan kerrostalossa.
Kommentit (55)
Aivan älytön kommentti! Esim. Helsingissä on paljon upeita luksusasuntoja merinäköalalla tai muuten vaan upeita huoneistoja esim. Ullanlinnassa, Eirassa, Punavuoressa, Krunikassa jne.
Terveisin pääkaupunkiseudulla omakotitalossa asuva.
Itse asun rivitalossa Espoossa. Kerrostalossa olisi varmaan helpompaa ilman talkkariviikkosäätöjä yms. Minulla on käsitys, että useat fiksuimmat ihmiset, jotka ovat vaikkapa tohtoreita ja tekevät tärkeää uraa tutkijana tai yritysmaailman palveluksessa, mieluimmin asuvat kerrostalossa, jotta aikaa ei mene turhiin talkkarihommiin ja muuhunkaan säätämiseen, vaan kerrostalon palvelut kuuluvat asiaan. Ja kyllähän Suomessakin on todella upeita kerrostaloja, jos vain raha ja halu riittää niiden hankkimiseen. Yli sata vuotiaat laatutalot ovat arvokkaimpia.
Olin ihan onnessani kun 19-vuotiaana pääsin pois käpykylästä ja asumaan kerrostaloon yhteen Suomen suurimmista kaupungeista. Se oli haaveeni ja onneksi pääsin yliopistoon ensiyrityksellä.
Että et sinä ap tiedä, mikä meille kullekin on onnistumista elämässä.
Olettehan te kaikki kerrostaloasujat rikkaita. Minulla on 70-luvun kerrostaloasunto, johon kyllä on tehty putkiremontti ym. Ei ollut rahaa muuhun. Yksin maksan lainaa. Ai niin, olen lähihoitaja eli tyhmäkin vielä. Kaksinkertainen epäonnistuja. 🤣
Haaveilin omakotitalosta ja sain sen. Asuin viisi vuotta ja totesin ettei ole minun juttu. Nyt tyytyväisenä kerrostalossa taas.
Entä jos ei kiinnosta hoitaa pihaa tai rempata taloa?
Outo ajattelutapa! Ihmiset tekee erilaisia valintoja ja arvostaa eri asioita. Me asutaan kerrostalossa ihan omasta tahdosta. Rahalla ja menestyksellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Tunnen muitakin kerrostalossa asuvia jotka ovat hyvinkin varakkaita. Eivätkä kaikki edes omistusasunnossa, vaan vuokralla. Tunnen yhden yksinasuvan miehen joka asuu vuokralla itse, mutta omistaa useita sijoitusasuntoja ja elättää itsensä osakesijoituksillaan. Jotenkin käsittämätöntä että ihmiset vaikuttaa ajattelevan että se mikä itselle on tavoittelemisen arvoista, on sitä automaattisesti kaikille muillekin.
Ihanaa, on saatu uusi palstahullu <3
Aivan. mm. Oikotiellä on myynnissä yksi kerrostaloasunto Helsingissä merinäköalalla ja hintalappu vaivaiset NELJÄ MILJOONAA. Varmasti ihan kauhea traaginen tarina taustalla, miten joku joutuu tuollaisessa kerrostalomurjussa asumaan. Eikä sekään varmasti paljoa mieltä lämmitä, että asunnosta löytyy oma spa-osasto, kun on elämässä noin epäonnistunut.
Miksi minun pitäisi sinkkuna ostaa rivari tai omakotitalo? En tarvitse puutarhaa enkä paljoa neliöitä. Miltä näyttäisi joku 40-50 neliön puutarhaton koppi? Hei, idea, noitahan voisi kasata korkeaksi pinoksi moneen kerrokseen niin niitä voisi myydä semmoisilla ihmisille jotka eivät myöskään halua puutarhaa. Ehkä voisi kehittää myös jonkun ratkaisun että jopa ylemmissä kerroksissa olisi ulkotila, ehkä lattioita voisi jatkaa vähän seinien ulkopuolelle ja laittaa sen ympärille vaikka lasit. Ja Jokainen pikkutalo ei tarvitse omia portaita, ne voisi keskittää jotenkin järkevästi, ja asentaa vaikka hissin jolla pääsee kaikkiin asuntoihin. Eiks oo järkevää.
Näitä voisi kutsua vaika ladontataloiksi, ilmainen bisnesidea kun ei kerran kerrostalot kelpaa.
otto1234 kirjoitti:
Yle Puheen Akti-ohjelmassa haastateltiin eilen jotain aivotutkijaa, jonka mukaan ei ole erikseen matemaattista ja kielellistä älykkyyttä. On vain yleisälykkyyttä ja HS:ssä oli pari päivää sitten juttu siitä, että on paljon älykkyydestä kiinni miten elämässään tulee menestymään.
Pohdinpa vaan, että samalla tavalla kuin lahjakkuus, niin älykkyyskin on asia, jota on tai ei ole. Ei ole yksilön vika millaiseksi hän on syntynyt. Vanhempiaan ei voi valita. Elämäänsä saadut lähtökohdat eivät ole omaa ansiota vaikka monet oikeistolaiset niin näyttävät uskovan. Siksi tarvitaan hyvinvointivaltiota, muuten yhteiskuntarauha on vaarassa järkkyä, kun sorretut nousevat vastarintaan.
Miten tää liittyy aloitukseen?
Ok, kiitos tiedosta. Heittäydynpä tästä puolen miljoonan kerrostaloasunnostani sitten ikkunasta ulos, kun olen niin epäonnistunut :(
Ei tainnut mennä elämä niin kuin lapsena haaveilit jos aikuisena joudut tekemään näin vajaita avauksia av:lla :D
Asun kerroksissa ja mua vaan naurattaa..
OokkoNääOulusta kirjoitti:
Dorka. Kuulostaa maalaisen puheelta. Ymmärrän kyllä omakotitalo-asumisen landella, jossa palvelut rajoittuu kylän ainoakaiseen, jalkasientä kuhisevaan 70-luvun uimahalliin. Puuttuvia mukavuuksia yritetään paikata ok-talolla, palstatilaa kun on ja tontin saat halvemmalla kun anopin ensivuoden joululahjan. Omakotitalo pöndellä on valinta, jota tulet todennäköisesti katumaan. Tuskin saat enää myytyä (tai sitten otat kaupoista takkiisi), sillä asuminen ja elämä keskittyy yhä enemmän isojen kaupunkien kupeeseen. Jonka takia kerrostalot ovat järkevä ja tyylikäs ratkaisu!
Mietippä esimerkiksi pääkaupunkimme kulttuuritarjontaa, mieletöntä ravintolavalikoimaa, harrastusmahdollisuuksia ym... On teatteria, toimintaa ja elämää joka kulmalla. Luontoa, palveluita, erilaisia kaupunginosia, kattava julkinen liikenne... Upeaa arkkitehtuuria ja uusia valtavan arvokkaita kerrostalo-asuntoja merenrannalla. Vanhoista, historiallisista jugend-taloista puhumattakaan. Aikamoinen onnistuja saat elämässä olla, jos moisiin yllät.
Unohdit puhua "maakuntien miehistä" kuten Fat Diarrhea.
Vierailija kirjoitti:
Ei, epäonnistunut on se joka ostanut maalta omakotitalon jota ei saa enää kirveelläkään kaupaksi eikä alueelle kukaan halua muuttaa, kun siellä ei ole töitä, harrastusmahdollisuuksia, kulttuuria, kauppoja (lähi-ABC:n lisäksi) eikä oikeastaan yhtään mitään muuta kuin peltoa ja metsää.
Oi voi. Elän pikkukaupungissa Turun lähellä onnellista elämää, enkä ole jäänyt vielä mistään paitsi. Talon rakensimme tänne ihan meitä varten, ei tarvitse myydä sitä kenellekään. Meillä on asiantuntijatyöt, ihan hyvät palkat ja kaikki harrastukset mitä on haluttukin. Merellä on mökki, kulttuuria löytyy max. 45 minuutin matkan päästä ihan riittävästi. En ikinä, milloinkaan muuttaisi kerrostaloon Helsinkiin. Se olisi painajainen. Tiedän, että osalle se sopii ja hyvä niin, mutta itse en tule sinne koskaan haluamaan. Väittely aiheesta on turhaa.
Hah.
Joku haluaa asua periferiassa keskellä ei mitään omakotitalossa, toinen vaikkapa pikkuhuoneistossa siihen omakotitaloon verrattuna.
Ap, epäonnistuhan menemään.
Kerrostaloasuminen on ekologisempaa. Tiivistetty asuminen.