Aikaiset mansikan istuttajat
Kommentit (8)
Onko kellään ollut lämmittämättömässä kevytkasvihuoneessa?
En ole vielä itse uskaltanut istuttaa mansikkaa ulos. Täällä Espoossa oli aamulla taas lumipeite kun heräsin... Porkkanat on vasta ulkona ja herneiden siirtoa ulos olen harkinnut. Mansikat meinaan istuttaa ehkä kuun vaihteessa.
Missä vaiheessa uskaltaa istuttaa ruukkuihin ja parvekelaatikoihin?
Kai niitä voi jo istuttaa sellaisiin laatikoihin, jotka saa tarvittaessa suojaan sisälle jos tulee pakkasta.
Ei nyt ole kyse mansikoista, mutta mulla on ollut tomaatit nyt 2-3 viikkoa pysyvästi parvekkeella. Parveke on lasitettu, mutta näillä keleilä kyllä kylmä. Harson alla öisin ja jos aurinkoista, päivällä ilman. Nyt viikon koko aika harson alla. Eilen oli auennut osa kukista.
Peruna on ollut ulkona viikon terassilla ämpäreissä, mutta nostin nyt lumesta aamulla sisälle. Kasvusto näytti vielä olevan ok.
Innostuin tänä vuonna vähän turhan aikaisin..
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä itse uskaltanut istuttaa mansikkaa ulos. Täällä Espoossa oli aamulla taas lumipeite kun heräsin... Porkkanat on vasta ulkona ja herneiden siirtoa ulos olen harkinnut. Mansikat meinaan istuttaa ehkä kuun vaihteessa.
Arvelinkin, että onlisiko jollain kokemusta kikkailusta harsojen kanssa tms. niin saisi äkimmin :D
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole kyse mansikoista, mutta mulla on ollut tomaatit nyt 2-3 viikkoa pysyvästi parvekkeella. Parveke on lasitettu, mutta näillä keleilä kyllä kylmä. Harson alla öisin ja jos aurinkoista, päivällä ilman. Nyt viikon koko aika harson alla. Eilen oli auennut osa kukista.
Peruna on ollut ulkona viikon terassilla ämpäreissä, mutta nostin nyt lumesta aamulla sisälle. Kasvusto näytti vielä olevan ok.
Innostuin tänä vuonna vähän turhan aikaisin..
Millä kasvuvyöhykkeellä olet? Kukkia jo nyt?
Oletteko havainneet eroa maahan istuttamisen tai istutuslaatikkoon istuttamisen välillä jos käyttää hallaharsoa?