50-vuotias alanvaihtaja
Pitäisi opiskella uusi työllistävä ala. Suosituksia? Mihin kannattaa ryhtyä tämän ikäisenä?
Kommentit (12)
Mä opiskelen merkonomiksi. Ala riippuu siitä mikä kiinnostaa ja mihin pysyt.
Osa-aikaiseksi myyjäksi. Näin saat vuokratuet ja toimeentulotuen.Äläkä tee yli 25tunnin viikkoa vaikka tyrkytetään tunteja.
- hoitoala, lähihoitajasta lääkääriin ja mitä tahansa siltä väliltä
- it-alan tekijäosaajat, siis koodarit ja suunnittelijat, ei mitkään projektipäällikköhuijarit
Siinä kaksi joita suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
- hoitoala, lähihoitajasta lääkääriin ja mitä tahansa siltä väliltä
- it-alan tekijäosaajat, siis koodarit ja suunnittelijat, ei mitkään projektipäällikköhuijaritSiinä kaksi joita suosittelen.
Kolmas vaihtoehto vielä kirjanpito ja muu laskentatoimi. Voit opiskella amis-, amk- tai yliopistotasolla, luultavasti osaaminen merkitsee aika paljon, eli töitä saat kirjanpitomerkonominakin, jos osaat asiasi ja olet valmis sietämään alan tylsyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaiseksi myyjäksi. Näin saat vuokratuet ja toimeentulotuen.Äläkä tee yli 25tunnin viikkoa vaikka tyrkytetään tunteja.
Mitkä ihmeen vuokratuet?
Ei kaikki asu missään vuokralla. Itsekin viisikymppinen ja vuokralla olen asunut tasan yhden vuoden, kun 22-vuotiaana siirryin työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen vuokratuet?
Ei kaikki asu missään vuokralla. Itsekin viisikymppinen ja vuokralla olen asunut tasan yhden vuoden, kun 22-vuotiaana siirryin työelämään.
Toivottavasti et sitten yritä maksattaa yhteiskunnalla niitä velkaelvistely-lainojasi jotka olet ottanut liian isoon kämppään!
t. vihainen eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen vuokratuet?
Toivottavasti et sitten yritä maksattaa yhteiskunnalla niitä velkaelvistely-lainojasi jotka olet ottanut liian isoon kämppään!
t. vihainen eri
Ainoa yhteiskunnan raha mitä tänne suuntaan tulee on yhden sijoitusasunnon vuokra, johon vuokralaisemme luultavasti nostaa asumistukea. En tiedä eikä kiinnosta.
Meinaat sitten, että kolmessakymmenessä vuodessa en olisi ehtinyt maksamaan jo asuntolainojani moneen kertaa? :)
Mikä sua kiinnostaa? Opiskelen itse sosionomiksi ja meidän luokalla on aika monta ikäistäsi opiskelijaa
Sosiaalityöntekijäksi. Töihin pääsee kahdessa vuodessa ja työllisyys on erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen vuokratuet?
Se on tuo porukka, joka maksattaa maksimaalisesti muilla elämisensä ihan oma lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijäksi. Töihin pääsee kahdessa vuodessa ja työllisyys on erinomainen.
Tää voisi sopia mulle! Minkälaisiin töihin työllistyy?
Lähihoitajaksi.