Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eronneet naiset yllyttävät aviossa olevia ystävättäriään eroamaan?

Vierailija
15.05.2020 |

Tekeekö se kateus niin kipeää, vai mikä siinä on?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että parempi erota kuin elää huonossa suhteessa, eronneet tietää sen.

Vierailija
42/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu se on miehillä. 

Olin kerran työpaikassa, missä saman vuoden aikana viisi miestä otti avioeron.

Toisiaan yllyttivät ja kävivät sitten yhdessä baarissa naisia iskemässä.

Eikä ollut satoja ihmisiä tuossa työpaikassa, n.20 meitä yhteensä, puolet naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moiseen törmännyt. Sen sijaan olen itse rohkaissut (omien juttujensa perusteella) hyvin huonossa suhteessa riutuvaa ystävää eroamaan.

Vuodet valuvat hukkaan jos elämä on yhtä tervanjuontia saman kodin jakavan ihmisen kanssa.

Vierailija
44/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkaisu = usuttaminen

, eli sama asia

Vierailija
45/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tämäkin muka on joku naisten juttu? Ihan samalla tavalla miehetkin erottuaan yllyttää kavereitaan eroamaan.

Tätä minäkin olen nähnyt ja ne jutut ovatkin todella rumia. Liian läheltä katsoin, kun ensin yksi noin nelikymppinen mies löysi neljänkympinkriisissään nuoremman naisystävän jättäen vaimonsa ja heidän kaksi lastaan todella ikävästi. Mies lähti niin hyvin vanhasta pois, että ei ole enää missään tekemisissä lastensa, nyt jo isojen teinien, kanssa. Nuoren naisensa kanssa hän kuitenkin alkoi viettämään taas lapsettoman miehen elämää ja kehua retosti sitä ystävilleenkin usuttaen heitä toimimaan samoin.

Yksi ystävä päättikin tehdä samoin ja sinne jäivät vaimo ja lapset hieman samalla tavalla, mutta ei ihan niin likaisella pelillä.

Ei kahta ilman kolmatta, joten nämä ystävykset lähtivät usuttamaan kolmatta ystäväänsä toimimaan samoin, eli etsimään ihanan nuoren naisen ja pistämään vanha rouva pihalle lasten kera. Kolmannella miehellä oli myös joku neljänkympinkriisi ja tunne, että se on nyt tai ei koskaan ja jos nyt ei toimi, niin kohta sitä on viisikymppinen, jota kukaan ei enää huoli. Hän kriiseili paljon, tappeli kotonaan kaikesta mahdollisesta, haastoi riitaa vaimon kanssa ja myös teini-ikäisten lasten kanssa. Hän löysi jo nuoremman naisen, mutta sitten järki tuli mukaan kuvioihin. Samoin ystävien riidat rakkaudessa uusien naistensa kanssa mietityttivät. Ystävät olivat myös ehtineet siihen mennessä pykätä nuorikkojensa kanssa pari lasta, joten arki ei ollutkaan enää niin upeaa. Mies mietti ja päätti muuttaa kurssiaan ja toimintatapaansa. Hän järjesti aikaa vaimonsa kanssa ja kehitteli yhteistä tekemistä teinienkin parissa ja sai avioliittonsa toimimaan. Se ensimmäinen mies on jo eronnut nuorikostaan ja toisella menee todella huonosti, mutta kolmas mies on onnellinen mies perheensä kanssa. Hän on veljeni.

Vierailija
46/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanha viisaus, jos yhdellä naisella ei ole kivaa niin ei saa olla kellään muullakaan. Tarvittaessa se sabotoidaan jos liian kivaa jollakulla.

Vierailija
47/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huoämannut sen olevan yleisempää miehillä.

Vierailija
48/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mene ehdottamaan eroa yhtään kenellekään.

Omassa lapsuuden perheessä äiti hyvin mieluusti haukkui isääni ystävilleen, todellisuudessa äiti ei ollut mitenkään ihannepuoliso. Toki piti itseään virheettömänä.

Ystäväpariskunan erossa oli hämmentävää kuulla molempien versioita erosta, kuulosti siltä kuin olisi puhe ihan eri erosta. Toinen oli miettinyt eroa jo valmiiksi vuoden ajan, toinen luuli että kyseessä oli joku äkillinen ikäkriisi.

Vierailija
49/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan on. Johtuu siitä, että nainen ottaa eron ja mies on katkera ja haluaa purkaa katkeruuttaan

Vierailija
50/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat niitä jotka yllättävät myös toisia miehiä eroamaan, kun ovat niin yksinäisiä eron jälkeen. Miehillä häviää Eton myötä kaikki sosiaaliset verkostot, joten ystäviä kaipaavat toisista eronneista miehistä

Vierailija
51/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nainen olisi kateellinen niille naisille ja siksi kannustaisi myös näitä eroamaan, kun nainen on suurimmassa osassa tapauksista se joka sen eron ottaa. Nainen on onnellinen kun on päässyt riippakivestä eli miehestä eroon

Vierailija
52/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan on. Johtuu siitä, että nainen ottaa eron ja mies on katkera ja haluaa purkaa katkeruuttaan

Tämä on totta- naiset alkavat kukoistamaan eron jälkeen ja mies yleensä syrjäytyy ja taantuu. Mies kärsii siis avioerossa

Vierailija
53/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tämäkin muka on joku naisten juttu? Ihan samalla tavalla miehetkin erottuaan yllyttää kavereitaan eroamaan.

Tätä minäkin olen nähnyt ja ne jutut ovatkin todella rumia. Liian läheltä katsoin, kun ensin yksi noin nelikymppinen mies löysi neljänkympinkriisissään nuoremman naisystävän jättäen vaimonsa ja heidän kaksi lastaan todella ikävästi. Mies lähti niin hyvin vanhasta pois, että ei ole enää missään tekemisissä lastensa, nyt jo isojen teinien, kanssa. Nuoren naisensa kanssa hän kuitenkin alkoi viettämään taas lapsettoman miehen elämää ja kehua retosti sitä ystävilleenkin usuttaen heitä toimimaan samoin.

Yksi ystävä päättikin tehdä samoin ja sinne jäivät vaimo ja lapset hieman samalla tavalla, mutta ei ihan niin likaisella pelillä.

Ei kahta ilman kolmatta, joten nämä ystävykset lähtivät usuttamaan kolmatta ystäväänsä toimimaan samoin, eli etsimään ihanan nuoren naisen ja pistämään vanha rouva pihalle lasten kera. Kolmannella miehellä oli myös joku neljänkympinkriisi ja tunne, että se on nyt tai ei koskaan ja jos nyt ei toimi, niin kohta sitä on viisikymppinen, jota kukaan ei enää huoli. Hän kriiseili paljon, tappeli kotonaan kaikesta mahdollisesta, haastoi riitaa vaimon kanssa ja myös teini-ikäisten lasten kanssa. Hän löysi jo nuoremman naisen, mutta sitten järki tuli mukaan kuvioihin. Samoin ystävien riidat rakkaudessa uusien naistensa kanssa mietityttivät. Ystävät olivat myös ehtineet siihen mennessä pykätä nuorikkojensa kanssa pari lasta, joten arki ei ollutkaan enää niin upeaa. Mies mietti ja päätti muuttaa kurssiaan ja toimintatapaansa. Hän järjesti aikaa vaimonsa kanssa ja kehitteli yhteistä tekemistä teinienkin parissa ja sai avioliittonsa toimimaan. Se ensimmäinen mies on jo eronnut nuorikostaan ja toisella menee todella huonosti, mutta kolmas mies on onnellinen mies perheensä kanssa. Hän on veljeni.

No tuossa kohtaa olisi ehkä ollutkin hyvä, jos veljesi vaimolla olisi ollut joku, joka olisi kannustanut häntä eroon. "Nuorikko katsottuna"... veljesi on umpihuono mies, alinta luokkaa.

Vierailija
54/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yllytinkö mutta tympäsi kuunnella kun on huonosti ja mies sitä ja mies tätä niin sanoin että eroa. Turha sitä on huonossa suhteessa kituttaa jos 100% ajasta on vain kurjaa tai vielä kurjempaa.

Sitä voi löytää kivan uuden tai olla löytämättä. Eiköhän pääasia ole ihmisarvoinen elämä.

Jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Koska on niin kurjaa, miksi et eroa?

Jos lapset tai elintason tms on syynä niin sitä suuremmalla syyllä sitten panostamaan hyvään elämään ja mars mars avioliittoneuvojalle koska ero ei ole mahdollista.

Yhden oireillessa kärsii koko perhe.

Vierailija
55/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kertakaikkiaan tajua miksi kaveri pysyy siinä suhteessa jossa valittaa jatkuvasti miehestään ja itse päässyt eroon tuollaisesta ja elää parempaa elämää. En yllytä tosin ketään mihinkään mutta en ala valehtelemaan jos mielipidettäni kysytään.

Mulla ihan sama. Tuntuu, että hirveästi vaan valitetaan kumppanista ja silti pysytään yhdessä vuodesta toiseen. Itse vaan aina totean, että olen onnellisempi yksin kun olin kenenkään exän kanssa ja että varmaan tämän valittajankin tilanteessa eroaisin. En nyt kuitenkaan ketään usuta eroamaan, mutta kun kerran saman puheenaiheen aina ottavat esiin niin kerron oman näkökulmani.

Vierailija
56/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kertakaikkiaan tajua miksi kaveri pysyy siinä suhteessa jossa valittaa jatkuvasti miehestään ja itse päässyt eroon tuollaisesta ja elää parempaa elämää. En yllytä tosin ketään mihinkään mutta en ala valehtelemaan jos mielipidettäni kysytään.

Mulla ihan sama. Tuntuu, että hirveästi vaan valitetaan kumppanista ja silti pysytään yhdessä vuodesta toiseen. Itse vaan aina totean, että olen onnellisempi yksin kun olin kenenkään exän kanssa ja että varmaan tämän valittajankin tilanteessa eroaisin. En nyt kuitenkaan ketään usuta eroamaan, mutta kun kerran saman puheenaiheen aina ottavat esiin niin kerron oman näkökulmani.

Se on vähän niin kuin osa sitä ystävyyttä että saa kertoa murheistaan. Ei siinä yleensä olla varsinaisesti ratkaisuehdotuksia edes vailla, vaan kuuntelijaa. Ei sitä eroa voi ottaa ennen kuin on yrittänyt omasta mielestään tarpeellisen määrän korjata ongelmia. Sinä aikana kun niitä ongelmia työstää, sitä se puhuminenkin on, toivoisi että olisi ystäviä jotka jaksaisivat kuunnella, eivätkä vain kuittaisi että ”eroa”.

Vierailija
57/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei osaa pitää ystävyyssuhteista samalla tapaak kiinni kuin miehet. Ei naisporukka käy pelaamassa tms pari krt viikossa ja siihen päälle viikonloppukaljat ja tyttöjen reissut Välimerellä ja Kaakkois-Aasiassa.

Pariutuneet naiset ovat usein varjoja itsestään, kyyristelevät miehensä varjossa, tekevät kotitöitä, eivät käy missään ilman miestään jne.

Mä olen aina innoissani kun joku kaveri sinkkuuntuu. Se tarkoittaa tapaamisia, yhteisiä liikuntaharrastuksia, baari-iltoja, festareita jne. Olen itse ruma nainen joten en pääse suhteeseen ja joku 3 päivää festareilla yksin esim. on vähän eri asia kuin se että pääsee kaverin kanssa.

Vierailija
58/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kateus+ Suurimmalla osalla on täys paska ukko jonka kanssa sitten kidutaan kun ei jakseta erota. Ihan kuin itse ei ikinä olisi ollut samassa tilanteessa ja siitä onneksi pois päässyt.

Vierailija
59/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri, kun ei ne sinkkuystävätkään jaksa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kuunnella sitä valitusta miehestä. Jos haluaisi valittaa miehestä ja siitä nauttisi, niin varmaan hankkisi itselleenkin sellaisen.

Vierailija
60/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät jäävänsä yksin, joten haluavat avioliiton kariutuvan, jotta olisi seuraa. Aviomies kun voi olla uhka yhteiselle ajalle. Lisäksi olisi kiva kun toisella menisi yhtä huonosti kuin itsellä.