Aiheuttaako passiivinen tupakointi kellekään muulle loputonta närästystä?
Joudun altistumaan passiiviselle tupakoinnille aika usein ja joka kerta sen jälkeen iskee tunne kuin närästäisi, mutta se ei mene ohi. Ei auta syömiset eikä juomiset eikä syömättä tai juomatta olemiset. Koko ajan polttaa ruokatorvea teki mitä tahansa. Aika vain auttaa eli kun on pari päivää altistumatta tupakansavulle, niin se menee pikkuhiljaa itsestään ohi. Joka kerta sama juttu, riippumatta edeltävistä syömisistä ja juomisista. Ei voi olla enää sattumaa. Onko kellekään muulle käynyt vastaavaa?
Kommentit (10)
Astman se aiheutti mullekin kun miehen tupakoinnille altistui. Astmassahan limakalvot on tulehtuneet keuhkoista nenään asti.
Kyllähän se tupakansavu melkoista myrkkyä on. Luulen kuitenkin että se on henkitorvi, joka sulla polttelee ekä ruokatorvi. Kun hengitätt tupakansavuista ilmaa sisään, niin siihen limakalvojen pinnalle jää paljon niitä myrkkyjä.
Mun tädille tuli keuhkosyöpä siitä kun miehensä poltti sisällä 20 vuotta. Ensin kuoli mies keuhkosyöpään ja siitä viiden vuoden päästä täti.
Vierailija kirjoitti:
Mun tädille tuli keuhkosyöpä siitä kun miehensä poltti sisällä 20 vuotta. Ensin kuoli mies keuhkosyöpään ja siitä viiden vuoden päästä täti.
Tupakoijat on kyllä äärimmäisen itsekkäitä kun eivät polta ulkona heille tarkoitetuilla paikoilla, vaan pitää tahallaan pilata toisten terveys.
Mulla on usein töissä närästystä. Enpä ole tajunnut tuota yhteyttä että se voisikin johtua passiivisesta tupakoinnista. Olenkin ihmetellyt että miksi työpaikalla närästää paljon useammin kuin kotona. Siellä monet tupakoi suoraan ilmanvaihtokanavan vieressä, kun eivät jaksa kävellä tupakkapaikoille asti. Sitten savu tulee sisälle. Kiitos tästä tiedosta. Pitääkin lähteä viemään asiaa eteenpäin. Joku roti noille työpaikan tupakoijille pitää saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat on kyllä äärimmäisen itsekkäitä kun eivät polta ulkona heille tarkoitetuilla paikoilla, vaan pitää tahallaan pilata toisten terveys.
Ennen se on ollut valitettavasti ihan normaalia polttaa sisällä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen se on ollut valitettavasti ihan normaalia polttaa sisällä :(
Niinhän se oli. Jopa vielä mun lapsuudessa 80-luvulla isä poltti sisällä. Todennäköisesti sen seurauksena mulle puhkesi astma eikä parane koskaan. 😟Paljon on joutunut kärsimään sen astman takia. Haaveammatinkin joutui unohtamaan.
-sivusta
Aloituksen alanuolista huomaa, että palstalla on paljon tupakoivia. White trash porukkaa.
Ei mutta migreenin se laukaisee joka kerta. V itun itsekkäät toisten myrkyttäjät!
Joo aiheutti. Sitten se polttelu siirtyi keuhkoihin eikä lopulta kadonnutkaan, vaan siitä puhkesi astma ja tuli ikuinen lääkitys.