Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain lapsen päiväkodista ja eteisessä oli todella tungos

Vierailija
14.05.2020 |

Kello oli vähän yli kolme ja olivat pukemassa ulos. Samaan aikaan oli useampi vanhempi noutamassa lapsiaan joten ahtaassa tilassa puki varmaan vajaa parikymmentä lasta ja vajaa kymmenisen aikuista. Vanhemmat siis ja hoitajat) Eikä siinä mitään vielä sillä samaan syssyyn paikan ruokalasta alkoi valua pitkähkö jono lapsia ja pari aikuista jotka ilmeisesti tuli välipalalta. Joutuvat kulkemaan läpi toistensa tilojen kun menevät syömään.
Olihan ne tietysti porrastaneet niitä toimintoja mutta kun tilat on mitä on ja ne pakosti joutuu risteämään siellä koko ajan eri tiloissa.
En tiedä, vähän mietityttää pitäskö jäädä toisen kotiin hoitamaan itse lasta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi

Vierailija
2/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit vain hoitajista. Eikö ollut paikalla ollenkaan varhaiskasvatuksen opettajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin päiväkodissa eteinen niin ahdas, että ei voi välttää törmäilemästä. Samaa eteistä käyttää kaksi ryhmää eikä vaihtoehtoja uloskäynneiksi oikein ole

Vierailija
4/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mene lasta pukemaan, se on hoitajien tehtävä. Sitten kun lapsi on puettu, niin nappaan sen matkaan. Hoitajat ei pidä tästä, mutta turvavälin takiahan näin tulee tehdä.

Vierailija
5/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuit vain hoitajista. Eikö ollut paikalla ollenkaan varhaiskasvatuksen opettajaa?

No kyllä oli minusta kaikki paikalla jotka ennekin on olleet ryhmässä.

Vierailija
6/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mene lasta pukemaan, se on hoitajien tehtävä. Sitten kun lapsi on puettu, niin nappaan sen matkaan. Hoitajat ei pidä tästä, mutta turvavälin takiahan näin tulee tehdä.

Itse asiassa pukeminen on lapsesi tehtävä. Hoitajan ei tule pukea lasta ellei ole pakottava tilanne, kuten se ettei lapsi vielä osaa yhtään pukea ja silloinkin lasta tulee opettaa pukemaan. Ei valmiiksi tehdä kaikkea lapsen puolesta.

Vierailija
7/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jonkun mummo/pappa? Jos et, ei hätää. Kuulemma lapset ei levitä tautia muihin kuin isovanhempiin. Vai miten se nyt olikaan...

Vierailija
8/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään pukenut mutta kun ne nyt siinä kaikki pyörivät juuri, kuten oma lapsenikin niin varmaan sen minuutin siinä kävin odottamassa kun se lapsi oli valmis.

Vierailija
9/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä sitten suoraan Prismaan. Eikö? Siellä ei mikään leviä. Eihän?

Vierailija
10/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sä änkesit sinne myös? Muidenko olisi pitäny väistää kun sinä tulet?

Vierailija
11/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kunnossa! Yhteistyöllä selviämme! Terkuin Li

Vierailija
12/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit odottanut ulkona

Vierailija
13/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ilmeisesti näitä astetta rasittavimpia ihmisiä. " En minä omaa lasta pue kun se on hoitajien tehtävä"

" Muut oli eteisessä kun minä tulin sisään eivätkä välittäneet turvavälistä "

Päiväkodista suoraan prismaan ja hengityssuojain päähän ja hanskat käteen ja katselet kaikkia muita pitkin nenän vartta jotka eivät ole suojautuneet ja lähtiessä heität hanskat ja maskin vaunuihin koska se on siivoojan tehtävä siivota ne pois

Vierailija
14/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pukeminen on lapsesi tehtävä. Hoitajan ei tule pukea lasta ellei ole pakottava tilanne, kuten se ettei lapsi vielä osaa yhtään pukea ja silloinkin lasta tulee opettaa pukemaan. Ei valmiiksi tehdä kaikkea lapsen puolesta.

Totta. Mutta minulla on kyllä aikaa odotella, kun se 1v 3kk ikäinen itse vaihtaa vaippansa ja laittaa ulkovaatteet päälleen. Pukemaan opettelu on tärkeä asia varhaiskasvatusta ja jos joskus hoitajasta tuntuu siltä, että autossa odottava ja puhelinta näpyttelevä äiti voisi tulla lapsensa pukemaan, niin lapsen kannalta vaihtoehto ei missään nimessä ole hyvä. Hoitajalla on hikihelmiä otsalla ja muiden lasten vanhempia ympärillä hääräämässä, mutta kyllä se napero siitä 20 minuutissa saa vaatteet päällensä. Mukava hoitajallekin, kun taas on töissä tekemistä.

Vierailija
15/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olis vain järjestelykysymys. Hankalaa tulee, kun ei ole henkilöllä minkäänlaisia organisointitaitoja. Sanoisivat vanhemmille, että odottakaa ulkona ja pukisivat lähtijät ja laittaisivat ulos. Ei siinä ammattilaisella välikausivarusteissa mene kuin pari minuuttia per lapsi. So simple is that.

Vierailija
17/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ilmeisesti näitä astetta rasittavimpia ihmisiä. " En minä omaa lasta pue kun se on hoitajien tehtävä"

" Muut oli eteisessä kun minä tulin sisään eivätkä välittäneet turvavälistä "

Päiväkodista suoraan prismaan ja hengityssuojain päähän ja hanskat käteen ja katselet kaikkia muita pitkin nenän vartta jotka eivät ole suojautuneet ja lähtiessä heität hanskat ja maskin vaunuihin koska se on siivoojan tehtävä siivota ne pois

Meillä tuli päiväkodista ohjeet, että ei tultaisi sisälle lasta pukemaan, jos lapsi on lähdössä kotiin ulkoilun alkaessa. Noudatan ohjeita. Jos se on sinusta rasittava asia, niin sanon asian sitten vaikka niin, että en halua sairastua koronaan siksi, että päiväkodin ahtaassa eteisessä joku koronaa sairastava sitä auliisi jakaa.

Hoitajan tehtävänä laskutetun päivähoitoajan aikana on pukea lapsi ulosmenoa varten (tai avustaa pukemisessa), vanhemman vastuu alkaa vasta siitä, kun lapsi on kuitattu lähteneeksi. Ja lähtöä taas ei voi kuitata ennen kuin lapsi on poistumassa päiväkodin alueelta.

Vierailija
18/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta minulla on kyllä aikaa odotella, kun se 1v 3kk ikäinen itse vaihtaa vaippansa ja laittaa ulkovaatteet päälleen. Pukemaan opettelu on tärkeä asia varhaiskasvatusta ja jos joskus hoitajasta tuntuu siltä, että autossa odottava ja puhelinta näpyttelevä äiti voisi tulla lapsensa pukemaan, niin lapsen kannalta vaihtoehto ei missään nimessä ole hyvä. Hoitajalla on hikihelmiä otsalla ja muiden lasten vanhempia ympärillä hääräämässä, mutta kyllä se napero siitä 20 minuutissa saa vaatteet päällensä. Mukava hoitajallekin, kun taas on töissä tekemistä.

No huhhuh. Sä olet näitä täydellisiä selittelijä ihmisiä näköjään.

Sanattomaks vetää.

Tuut varmaan hoitajien kanssa hyvin juttuun

Vierailija
19/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lapsi pukee itse ja jos ei pue, ei pääse ulos vaan saa jäädä hoitajan kanssa sisälle.

Vierailija
20/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Sä olet näitä täydellisiä selittelijä ihmisiä näköjään.

Sanattomaks vetää.

Tuut varmaan hoitajien kanssa hyvin juttuun

Miksi hoitajien kanssa pitäisi tulla juttuun? Uskon, että sinä ole toivevanhempi, joka ei piittaa mistään ohjeista ja joka osaa päiväkodin eteisestä napata mukaansa myös viereisen lokeron tavaroita, niitä parempia kurarukkasia ja uudet saappaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän