Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain lapsen päiväkodista ja eteisessä oli todella tungos

Vierailija
14.05.2020 |

Kello oli vähän yli kolme ja olivat pukemassa ulos. Samaan aikaan oli useampi vanhempi noutamassa lapsiaan joten ahtaassa tilassa puki varmaan vajaa parikymmentä lasta ja vajaa kymmenisen aikuista. Vanhemmat siis ja hoitajat) Eikä siinä mitään vielä sillä samaan syssyyn paikan ruokalasta alkoi valua pitkähkö jono lapsia ja pari aikuista jotka ilmeisesti tuli välipalalta. Joutuvat kulkemaan läpi toistensa tilojen kun menevät syömään.
Olihan ne tietysti porrastaneet niitä toimintoja mutta kun tilat on mitä on ja ne pakosti joutuu risteämään siellä koko ajan eri tiloissa.
En tiedä, vähän mietityttää pitäskö jäädä toisen kotiin hoitamaan itse lasta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa eivät vanhemmat saa tulla eteiseen korona-aikana. Ulko-ovi on lukossa ja lapsi haetaan ulkoilusta.

Vierailija
22/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö hoitajien kanssa pitäisi tulla juttuun vai?

Mulla nyt ei ole tarpeeks rautalankaa että voisit ymmärtää asian. Jos vaikka miettisit asiaa ihan itsekses.

Ystävällisyys taitaa olla katoava luonnonvara.

Sun mielestä varastaminen on sama asia kun tulla juttuun hoitajien kanssa?

Taidat itse varastaa muiden lapsien vaatteita kun sen puheeks otit.

Hieno ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mene lasta pukemaan, se on hoitajien tehtävä. Sitten kun lapsi on puettu, niin nappaan sen matkaan. Hoitajat ei pidä tästä, mutta turvavälin takiahan näin tulee tehdä.

Itse asiassa pukeminen on lapsesi tehtävä. Hoitajan ei tule pukea lasta ellei ole pakottava tilanne, kuten se ettei lapsi vielä osaa yhtään pukea ja silloinkin lasta tulee opettaa pukemaan. Ei valmiiksi tehdä kaikkea lapsen puolesta.

Totta. Mutta minulla on kyllä aikaa odotella, kun se 1v 3kk ikäinen itse vaihtaa vaippansa ja laittaa ulkovaatteet päälleen. Pukemaan opettelu on tärkeä asia varhaiskasvatusta ja jos joskus hoitajasta tuntuu siltä, että autossa odottava ja puhelinta näpyttelevä äiti voisi tulla lapsensa pukemaan, niin lapsen kannalta vaihtoehto ei missään nimessä ole hyvä. Hoitajalla on hikihelmiä otsalla ja muiden lasten vanhempia ympärillä hääräämässä, mutta kyllä se napero siitä 20 minuutissa saa vaatteet päällensä. Mukava hoitajallekin, kun taas on töissä tekemistä.

No huhhuh. Sä olet näitä täydellisiä selittelijä ihmisiä näköjään.

Sanattomaks vetää.

Tuut varmaan hoitajien kanssa hyvin juttuun

Miksi hoitajien kanssa pitäisi tulla juttuun? Uskon, että sinä ole toivevanhempi, joka ei piittaa mistään ohjeista ja joka osaa päiväkodin eteisestä napata mukaansa myös viereisen lokeron tavaroita, niitä parempia kurarukkasia ja uudet saappaat.

Sua ei voi varmaan päästää sisään kun et osaa olla varastelematta :D

Vierailija
24/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuit vain hoitajista. Eikö ollut paikalla ollenkaan varhaiskasvatuksen opettajaa?

No, tietty! Ei kai opet nyt noin tyhmiä ois!

Vierailija
25/25 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haetaan suoraan ulkoilusta, hoitajat ottavat reput mukaan ulos. Jos hakee normaalia aiemmin, niin voi ilmoittaa tulosta vaikka 15min ennen, niin laittavat lapsen pukemaan eikä tarvi sit odotella ulkona kovin pitkään. Tai jos lapset ovat vielä sisällä, soittaa vaan ovikelloa (ovi lukossa) ja sisältä katsovat kuka tulossa ja laittavat lapsen pukemaan. Hakija odottaa ulkona. Jos useampi hakija, niin turvavälein odottaa ulkona oven luona ja sieltä hoitaja laittaa lapsen ulos. Meillä tästä tuli ohjeistus sähköpostiin. 

Sama kun vie lapsen, jos ovat sisällä, soitetaan ovikelloa ja hoitaja tulee hakee lapsen ovelta. Siinä heipat ja lapsi jää sinne riisuu ym. Aikuiset eivät mene sisälle hakiessa eikä viedessä. Jos ovat ulkona, niin vie ulos, jättää repunkin sinne ja hoitajat huolehtii liivin ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi