Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysyykö hoidettu massiivipuutaso kauniina ronskissa käytössä?

Vierailija
14.05.2020 |

Kaipaan käytännön kokemuksia puutasojen omistajilta. Haaveilen puutasoista keittiössä, mutta niiden säilyminen hyvänä mietityttää. Minulle ei olisi mikään ongelma huoltaa ja öljytä tasoja vaikkapa pari kertaa vuodessa, mutta arjessa en ole kovin pedantti. Tiskialtaan ympäristöä en muista aina kuivata, ruuanlaitossa syntyvien kastiketahrojen pyyhkiminen jää joskus seuraavaan päivään. Hylkiikö hyvässä öljyssä oleva pinta likaa ja vettä, vai vaatiiko hoidettujenkin tasojen kanssa eläminen tarkkuutta? Olen törmännyt usein siihen, että sanotaan, että puutasolta täytyy pyyhkiä tahrat välittömästi ja huolehtia, etteivät ne jää märiksi. Vai onko näin vaan tasoilla, joita ei niin säntillisesti hoideta?

Onko muuten puulajisuosituksia? Onko jollain kokemuksia lämpökäsitellyistä puista? Vaikuttaako lämpökäsittely puun kosteuden- tai tahrojensietokykyyn?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin ammattikokkina voin luvata, että hoidettu ja hyvälaatuinen puutaso pysyy kauniina myös ronskissa käytössä

Vierailija
2/5 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin ammattikokkina voin luvata, että hoidettu ja hyvälaatuinen puutaso pysyy kauniina myös ronskissa käytössä

Mutta eikö kokit siivoa samantien ruuanlaitosta syntyneet sotkut, jos sellaista nyt edes ammattilaiselta edes tulee kovin paljoa. Vaikea kuvitella että ammatti-ihminen jättäisi kastiketahrat pyyhkimättä? Vai onko kotona eri juttu kuin töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin sen tason venelakalla. Helppo pitää puhtaana ja on silti kaunis.

Vierailija
4/5 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 15 vuotta isossa keittiössä  kaksi pyökkitasoa ja ne kestivät aivan kaiken. En edes jaksanut niitä kaiken aikaa pyyhkiä ja hinkata kuin myös huonotapaiset kissani pomppivat tasoille kynnet esillä. Nyt muutin pienempään asuntoon ja vaihdatin heti tammitasot. Touhuan niin paljon keittiössä, että tasojen on kestettävä mukana.

Puutasossa tykkään myös siitä, että ne voi hioa taas uuden näköiseksi. Uutta vahaa vaan pintaan taas.

Vierailija
5/5 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pysyvät, minullakin on tammitasot, kaunis väri ja helppohoitoinen öljyttynäkin. Vahaa en laittaisi, sitä joutuu hiomaan aika ronskisti, että sen saa pois. Tosin tiskipöydän ympärille halusin kivitason, itsehän kyllä pyyhin roiskeet heti, mutta kun täällä asuu muitakin kuin minä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi