Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekninen työntekijämme ei tajua mitään bisneksestä mutta haluaa määrätä - neuvoja?

Vierailija
14.05.2020 |

Pieni firma, joten en oikein kenellekään viitsi valittaa, siksi kirjoitan tänne.

Eli, erittäin pienessä yrityksessämme kehitämme uutta liiketoimintaa. Minä vedän projektia. Oma taustani on alalta, eli nimenomaan liiketoiminnan kehityksestä. Valtaosa työstä kaatuu minulle, kun muut eivät osaa.

Mutta ongelma on, tai mikä raivostuttaa minua, että yksi tiimin jäsenistä, jonka tausta on puhtaasti tekninen/yliopistotutkimuksesta, haluaa määrätä kaikesta ja valittaa kaikesta. Itse ei tee yhtään mitään projektissa, koska on ilmoittanut, että häntä ei kiinnosta liiketoiminta tai myynti tai asiakkaat. Eikä tiedä eikä ymmärrä niistä mitään koska ei ole myöskään kiinnostunut.

Itse olen aivan valtavan väsynyt ja stressaantunut valtavasta työmäärästä ja vaatimuksista. Ja tämä tyyppi nimenomaan vaatii eniten ja kirittää, että kyllä kaiken nyt pitäisi olla jo valmis. Kun ei edes ymmärrä, mitä tehdään. Eikä itse tosiaan tee mitään tämän eteen. Nostaa vain palkkaa ja kehittelee omaa koodiaan, kuten on tehnyt jo kuukausitolkulla. Mille ei ole mitään kysyntää kenelläkään.

Samalla sitten kitisee, että ei varmasti kukaan ole kiinnostunut eikä halua ostaa tms. Eli vie muun tiimin aikaa, inspiraatiota, haittaa tekemistä eikä tajua mistään mitään. Silti häneen palaa rahaa kaikkein eniten, vaikka hän tekee vähiten eikä kanna yhtään vastuuta. Toimitusjohtaja on sitä mieltä, että tämä henkilö on niin tärkeä yritykselle teknisen osaamisensa vuoksi, että hänet täytyy pitää tyytyväisenä vaikka suurin piirtein firma menisi konkkaan.

Mitä hittoa tälle tilanteelle teen? En jaksaisi kinastella myynnin, markkinoinnin, liiketoiminnan perusasioista joka keskustelussa varsinkaan ihmisen kanssa, joka ei mitään niiden eteen tee, ei niitä ymmärrä eikä kanna mitään taloudellista vastuuta, toisin kuin me muut.

Hitto kun ärsyttää.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet myymässä jotain mitä et osaa itse kehittää ja jonka sisältöä et ymmärrä? Voit periaatteessa myydä ihan mitä vain ja ihan missä vain? Täytyy tunnusttaa etten arvosta nyt ihan hirveästi.

Ei, vaan olen vastuussa omasta kehitysprojektistani muiden teknisten osaajien kanssa. Ymmärrän sisällön. Ongelma on projektiin kuulumaton työntekijä, joka kehittelee omaa juttuaan mutta haluaa määrätä myös toisen tiimin tekemisestä vierestä.

Teillähän on projektipalaverit ja omat tekniset osaajat? Mitä hän silloin voi määrätä?

No, tarkalleen ei voi määrätä, mutta haluaa osallistua meidän palavereihin ja sisäisiin keskusteluihin ja on melkein kaikesta eri mieltä, ilman että edes perustelee vaikka yrittäisi kysyä. Eli ei ole rakentavasti eri mieltä. Joten se tuntuu vähän stressaantuneena välillä siltä, kuin joku yrittäisi määrätä. 

Yritän siis tarkentaa. Eli sanotaan, että tiimi työstää jotain juttua, keskustelee ja selvittää asiat ja tekee jonkun päätöksen josta kaikki ovat samaa mieltä. Sitten kun tiimipaltsu on, tämä ulkopuolinen (joka ehdottomasti haluaa osallistua niihin) ilmoittaa suurin piirtein kaikista tehdyistä päätöksistä vastalauseensa. Kun sitten yrittää keskustella, että miten hän perustelee näkemyksensä, mitä hän ehdottaisi tehtäväksi, miksi, voisiko hän sitten kontribuoida jotain oman näkemyksensä perusteella että muutkin ymmärtäisivät, niin kieltäytyy vastaamasta tai tekemästä mitään kun hän haluaa kuulemma vain keskittyä omaan projektiinsa. Monesti yrittää sitten kaapata minun tiimiäni toteuttamaan sitä omaa visiotaan.

ap

Yksi klassisista myrkyllisen työilmapiirin kriteereistä on, että palavereissa ei voi kertoa mielipidettään. Ihan näin sivuhuomion, ottamatta kantaa kenessä on vikaa.

Ei ole ihan tervettä tunkea kutsumattomana palavereihin, jotka eivät koske omia työtehtäviä.

Vierailija
42/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa trolliksi ihan liikaan jaarittelua ja epämääräistä lässytystä. Ei jaksa lukea loppuun. 1/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuollaisen bisneskehitys ja kuunnellaan asiakkaita -tyypin kanssa myös samassa projektissa, en ihan ytimessä kun siihen palkattiin ulkoa tekniset tyypit joiden kanssa sitten väkerrettiin jossain suljettujen ovien takana. Tarvitsivat kuitenkin minuakin joihinkin juttuihin. Olin ihan haavi auki kun näin suunnitelmat ja alkutoteutusta. Kyselin juttuja että aiotteko todella tehdä näin ja näin ja nyökyttelivät päätään että tää on nykyaikainen tapa tehdä juttuja ja että kolmessa kuukaudessa saadaan tuote ulos.

Mitään kokonaisuutta ei suunniteltu, todellisia tai kuviteltuja asiakkaiden toiveita lisäiltiin yksi kerrallaan. Tuotteen ydintoiminnallisuus oli täysin hunningolla, ja sen jatkokehitys täydessä umpikujassa. Teknistä puolta kehittävät tyypit olivat ihan tolloja eivätkä kerta kaikkiaan osanneet kun sanoin että tehkää edes näin ja piirisin vielä malliakin. Ja jos olivat jotain tehneet sinnepäin niin näki etteivät olleet tainneet edes tajuta mikä oli tarkoitus.

Kaksi vuotta myöhemmin kun tuoteesta oli jonkunlainen proto ulkona, ongelmia oli vaikka kuinka. Perusvikoja ja puutteita ei korjattu, niitä todellisia tai kuviteltuja asiakastoiveita vaan lisäiltiin.

Lähdin itsekin firmasta. Vähän myöhemmin noin kolmen vuoden kohdalla sitten lopulta ajoivat tuotteen alas, kaikki satojen tuhansien tai ehkä miljoonan kehitystyö oli valunut täysin hukkaan. Järjestelmässä käytettyjen kehitystyökalujen tukikin oli loppunut. Mitään käyttökelpoista ei jäänyt käteen ja vuoden päästä firma myi ennen ihan tuottavan osaston pois. Tai oikeastaan taisi ennemminkin antaa pois jollekin joka vain suostui ottamaan sen.

Ihan mielenkiinnosta, miten mielestäsi tuo tuotekehitys olisi hoidettu paremmin?

Vierailija
44/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet myymässä jotain mitä et osaa itse kehittää ja jonka sisältöä et ymmärrä? Voit periaatteessa myydä ihan mitä vain ja ihan missä vain? Täytyy tunnusttaa etten arvosta nyt ihan hirveästi.

Ei, vaan olen vastuussa omasta kehitysprojektistani muiden teknisten osaajien kanssa. Ymmärrän sisällön. Ongelma on projektiin kuulumaton työntekijä, joka kehittelee omaa juttuaan mutta haluaa määrätä myös toisen tiimin tekemisestä vierestä.

Teillähän on projektipalaverit ja omat tekniset osaajat? Mitä hän silloin voi määrätä?

No, tarkalleen ei voi määrätä, mutta haluaa osallistua meidän palavereihin ja sisäisiin keskusteluihin ja on melkein kaikesta eri mieltä, ilman että edes perustelee vaikka yrittäisi kysyä. Eli ei ole rakentavasti eri mieltä. Joten se tuntuu vähän stressaantuneena välillä siltä, kuin joku yrittäisi määrätä. 

Yritän siis tarkentaa. Eli sanotaan, että tiimi työstää jotain juttua, keskustelee ja selvittää asiat ja tekee jonkun päätöksen josta kaikki ovat samaa mieltä. Sitten kun tiimipaltsu on, tämä ulkopuolinen (joka ehdottomasti haluaa osallistua niihin) ilmoittaa suurin piirtein kaikista tehdyistä päätöksistä vastalauseensa. Kun sitten yrittää keskustella, että miten hän perustelee näkemyksensä, mitä hän ehdottaisi tehtäväksi, miksi, voisiko hän sitten kontribuoida jotain oman näkemyksensä perusteella että muutkin ymmärtäisivät, niin kieltäytyy vastaamasta tai tekemästä mitään kun hän haluaa kuulemma vain keskittyä omaan projektiinsa. Monesti yrittää sitten kaapata minun tiimiäni toteuttamaan sitä omaa visiotaan.

ap

Yksi klassisista myrkyllisen työilmapiirin kriteereistä on, että palavereissa ei voi kertoa mielipidettään. Ihan näin sivuhuomion, ottamatta kantaa kenessä on vikaa.

Huh huh, eli mielestäsi hyvä työyhteisö on sellainen, jossa voit tunkea toisten palavereihin huutelemaan vierestä tyyliin "p*ska juttu, ette tule koskaan onnistumaan, en kyllä aio kertoa miksi olen tätä mieltä tai kertoa miten mielestäni sitten pitäisi toimia tai tehdä itse mitään, mutta te nyt ette ainakaan tule koskaan missään onnistumaan". 

Vierailija
45/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole ihan tervettä tunkea kutsumattomana palavereihin, jotka eivät koske omia työtehtäviä.

No ei todellakaan. Ja mielipiteensä saa sanoa, mutta silloin pitää myös kyetä perustelemaan se sekä ehdottamaan vaihtoehtoista ratkaisua. Pelkkä sivustahuutelu asioihin, joihin ei osallistu, joita ei tunne ja joita ei ymmärrä ei kuulu mihinkään toimivaan työyhteisöön.

Vierailija
46/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö ei kuulu tiimiin, niin ei häntä tarvitse kuunnella ollenkaan. Hän tekee omaa työtään ja te omaanne. Teillä on varmasti tiimikokoukset ym. ilman hänen läsnäoloa. Hänelle ei tule kertoa yksityiskohtia teidän hommista ja jos hän jotain kommentoi, niin siihen ei tarvitse puuttua vaan antaa asian mennä ohi.

Vierailija
47/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuollaisen bisneskehitys ja kuunnellaan asiakkaita -tyypin kanssa myös samassa projektissa, en ihan ytimessä kun siihen palkattiin ulkoa tekniset tyypit joiden kanssa sitten väkerrettiin jossain suljettujen ovien takana. Tarvitsivat kuitenkin minuakin joihinkin juttuihin. Olin ihan haavi auki kun näin suunnitelmat ja alkutoteutusta. Kyselin juttuja että aiotteko todella tehdä näin ja näin ja nyökyttelivät päätään että tää on nykyaikainen tapa tehdä juttuja ja että kolmessa kuukaudessa saadaan tuote ulos.

Mitään kokonaisuutta ei suunniteltu, todellisia tai kuviteltuja asiakkaiden toiveita lisäiltiin yksi kerrallaan. Tuotteen ydintoiminnallisuus oli täysin hunningolla, ja sen jatkokehitys täydessä umpikujassa. Teknistä puolta kehittävät tyypit olivat ihan tolloja eivätkä kerta kaikkiaan osanneet kun sanoin että tehkää edes näin ja piirisin vielä malliakin. Ja jos olivat jotain tehneet sinnepäin niin näki etteivät olleet tainneet edes tajuta mikä oli tarkoitus.

Kaksi vuotta myöhemmin kun tuoteesta oli jonkunlainen proto ulkona, ongelmia oli vaikka kuinka. Perusvikoja ja puutteita ei korjattu, niitä todellisia tai kuviteltuja asiakastoiveita vaan lisäiltiin.

Lähdin itsekin firmasta. Vähän myöhemmin noin kolmen vuoden kohdalla sitten lopulta ajoivat tuotteen alas, kaikki satojen tuhansien tai ehkä miljoonan kehitystyö oli valunut täysin hukkaan. Järjestelmässä käytettyjen kehitystyökalujen tukikin oli loppunut. Mitään käyttökelpoista ei jäänyt käteen ja vuoden päästä firma myi ennen ihan tuottavan osaston pois. Tai oikeastaan taisi ennemminkin antaa pois jollekin joka vain suostui ottamaan sen.

Ihan mielenkiinnosta, miten mielestäsi tuo tuotekehitys olisi hoidettu paremmin?

Ei lähdetä rakentamaan isoa vuosia kestävää tuotetta kehitystyökaluilla jotka on yhden ihmisen harrasteprojekti ja jota osaa vain yksi firma suomessa.

Käytetään alussa jonkin aikaa kokonaisuuden suunnitteluun eikä vaan oteta kasaa sattumanvaraisia asiakastoiveita.

Kun ekat protot on valmiina, katsotaan että perustoiminta on kunnossa ja tehdään siinä vaiheessa tarvittavat isot muutokset eikä jatketa ekojen ad-hoc:in päälle.

Katsotaan että ulkopuoliset konsultit on vihjeellisiä ja vaihdetaan tarvittaessa.

Protoa ei tarvitse viimeistellä ulkoasullisesti joka muutoksen jälkeen (tähänkin meni ihan järjettömästi aikaa ja resursseja)

Ja sitten vielä viimeisenä, siinä vaiheessa kun on jo varmuudella tiedossa että perusrakenne ei tule olemaan kestävällä pohjalla, keskeytetään projekti ja joko lopettaan siihen tai sitten suunnitellaan perusrakenne uusiksi eikä vaan jatketa kahta vuotta eteenpäin.

Vierailija
48/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerron sulle nyt rehellisesti yhden asian. Sinä et ole mitään ilman niitä teknisiä asiantuntijoita ja muita ihmisiä, jotka oikeasti osaa ja tekee. Sinä et ole muuta kuin turhake, ja ainoa syy miksi sinulle maksetaan niin paljon kuin maksetaan, on se että yhteiskunnat ovat ajautuneet niin kieroutuneeseen tilanteeseen kuin missä nykyään ollaan, että turhakkeille ja huijareille maksetaan eniten. Et tule ikinä löytämään teknistä asiantuntijaa, joka mielissään tekisi - sinua puolet pienemmällä palkalla - kaiken tyhmyyden minkä sinä turhassa päässäsi keksit.

t. tekninen asiantuntija

Vierailija
49/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kerron sulle nyt rehellisesti yhden asian. Sinä et ole mitään ilman niitä teknisiä asiantuntijoita ja muita ihmisiä, jotka oikeasti osaa ja tekee. Sinä et ole muuta kuin turhake, ja ainoa syy miksi sinulle maksetaan niin paljon kuin maksetaan, on se että yhteiskunnat ovat ajautuneet niin kieroutuneeseen tilanteeseen kuin missä nykyään ollaan, että turhakkeille ja huijareille maksetaan eniten. Et tule ikinä löytämään teknistä asiantuntijaa, joka mielissään tekisi - sinua puolet pienemmällä palkalla - kaiken tyhmyyden minkä sinä turhassa päässäsi keksit.

t. tekninen asiantuntija

Hyvä "tekninen asiantuntija",

Mistä oletat rahan palkkaasi tulevan? 

Yst. terv. Tekniikan tohtori

Vierailija
50/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. tekninen asiantuntija

Ohhoh, jollain on tainnut työelämä epäonnistua ja on nyt todella katkera. Sinun kannattaa hakea apua noihin ongelmiisi.

Vierailija
51/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille litsari.

Vierailija
52/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. tekninen asiantuntija

Ohhoh, jollain on tainnut työelämä epäonnistua ja on nyt todella katkera. Sinun kannattaa hakea apua noihin ongelmiisi.

Jos työelämässä epäonnistuminen on sitä, että osaa jonkun asian todella hyvin, eikä vain suunapäänä juokse narsistisesti häsläämässä ja käsiä heiluttelemassa, niin sitten olen epäonnistunut. Ja olen siihen erittäin tyytyväinen. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin joku turhake, jonka panos lähestyy todellisuudessa nollaa, vaikka paljon saakin palkkaa. On oikeasti hyvä fiilis työpäivän jälkeen, kun tietää että oli oikeasti hyödyksi. Turhakkeet eivät ikinä pysty tietämään että olivat hyödyksi, vaan joutuvat narsisteina vain uskottelemaan itselleen niin.

Vierailija
53/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. tekninen asiantuntija

Jos työelämässä epäonnistuminen on sitä, että osaa jonkun asian todella hyvin, eikä vain suunapäänä juokse narsistisesti häsläämässä ja käsiä heiluttelemassa, niin sitten olen epäonnistunut. Ja olen siihen erittäin tyytyväinen. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin joku turhake, jonka panos lähestyy todellisuudessa nollaa, vaikka paljon saakin palkkaa. On oikeasti hyvä fiilis työpäivän jälkeen, kun tietää että oli oikeasti hyödyksi. Turhakkeet eivät ikinä pysty tietämään että olivat hyödyksi, vaan joutuvat narsisteina vain uskottelemaan itselleen niin.

Ap:n ongelmana oli juurikin narsistinen häslääjä ja käsien heiluttaja, joka tulee kutsumatta palaveriin häsläämään. Kiva ettet itse ole sellainen, vaan keskityt omiin projekteihin 🙄

Vierailija
54/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekniikan alan ihmiset valittavat, kun kaupallisen alan tyypit, jotka eivät tajua tekniikasta mitään, yrittävät päteä siinä, millaisia teknisiä ratkaisuja projektissa pitäisi toteuttaa.

Kun jokainen pysyisi niissä omissa työtehtävissään, ei tulisi tällaisia pahoja puheita. Eli teknisen puolen ihmiset päättävät teknisistä ratkaisuista, ja talouspuolen ihmiset siitä, kuinka ne rahoitetaan. Jos rahat eivät riitä niihin teknisiin ratkaisuihin, jotka ovat projektin onnistumisen kannalta välttämättömiä, on projekti budjetoitu väärin.

Vierailija
55/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tekniikan alan ihmiset valittavat, kun kaupallisen alan tyypit, jotka eivät tajua tekniikasta mitään, yrittävät päteä siinä, millaisia teknisiä ratkaisuja projektissa pitäisi toteuttaa.

Kun jokainen pysyisi niissä omissa työtehtävissään, ei tulisi tällaisia pahoja puheita. Eli teknisen puolen ihmiset päättävät teknisistä ratkaisuista, ja talouspuolen ihmiset siitä, kuinka ne rahoitetaan. Jos rahat eivät riitä niihin teknisiin ratkaisuihin, jotka ovat projektin onnistumisen kannalta välttämättömiä, on projekti budjetoitu väärin.

Siinä on vain sellainen pikkuinen seikka, että jotta on mitään rahaa mitä budjetoida, niin jonkun pitää hankkia se ensin jostain. Ja se tulee asiakkailta ja sijoittajilta. Joita sitten luonnollisesti pitää kuunnella, kun heidän rahoillaan pelataan. Jos on itse miljonääri, niin sitten voi omilla rahoillaan harrastella mitä haluaa. Mutta kun on riippuvainen toisten rahoista, kuten yritys aina on, niin ne pitää ansaita. Ja ne ansaitaan sillä, että luodaan lisäarvoa asiakkaille ja sijoittajille. Eli yrityksessä ei voida toimia missään omassa kuplassaan, missä tehdään mitä itseä huvittaa, välittämättä siitä mitä asiakkaat ja rahoittajat haluavat. 

Vierailija
56/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vaikuttaa provolta. Pieni firma. "Meidän tiimi", ja sitten on toisesta tiimistä tulossa joku tyyppi "meidän palavereihin" pätemään. 

A) Jos on oikeasti pieni firma, ei siellä ole kuin se yksi tiimi. B) Jos on pieni tai edes pienehkö firma, ei siellä ole kenelläkään teknisellä asiantuntijalla aikaa perehtyä muiden projekteihin edes sen vertaa, että pystyisivät antamaan vääriä neuvoja, saati osallistua yhtään mihinkään sellaisiin palavereihin, joihin häntä ei ole kutsuttu. Tyhjäntoimittajia ei pikkufirmoissa pystytä kauan katselemaan, koska he eivät tuota firmalle rahaa.

Vierailija
57/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vain sellainen pikkuinen seikka, että jotta on mitään rahaa mitä budjetoida, niin jonkun pitää hankkia se ensin jostain. Ja se tulee asiakkailta ja sijoittajilta. Joita sitten luonnollisesti pitää kuunnella, kun heidän rahoillaan pelataan. Jos on itse miljonääri, niin sitten voi omilla rahoillaan harrastella mitä haluaa. Mutta kun on riippuvainen toisten rahoista, kuten yritys aina on, niin ne pitää ansaita. Ja ne ansaitaan sillä, että luodaan lisäarvoa asiakkaille ja sijoittajille. Eli yrityksessä ei voida toimia missään omassa kuplassaan, missä tehdään mitä itseä huvittaa, välittämättä siitä mitä asiakkaat ja rahoittajat haluavat. 

Asiakkaat myös haluavat yleensä rahoilleen vastinetta. Jos asiakas haluaa laitteen, jossa on tietyt ominaisuudet, ja ilmoittaa summan, millä se pitää tehdä. Jos laitetta ei ole mahdollista tehdä sillä summalla ja niillä ominaisuuksilla, mitä asiakas haluaa, myytkö sinä heille toimimattoman laitteen? Vai kerrotko hänelle reaaliteetit, että tarvitaan enemmän rahaa, jotta tämä voidaan toteuttaa, jolloin asiakkaalla on mahdollisuus päättää, ostaako sen laitteen kalliimmalla kuin oli ajatellut, vai luopuuko ideasta kokonaan? Vai myytkö toimivan laitteen alihintaan? Tyypillisesti pienellä firmalla ei ole varaa myydä mitään (ainakaan isompaa) alle tuotantokustannusten.

Vierailija
58/60 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. tekninen asiantuntija

"Tekninen asiantuntija", kerron sinulle nyt rehellisesti totuuden. Sinäkin olet täysin vapaa perustamaan yrityksen, kehittämään oman tuotteesi, hankkimaan sille asiakkaat ja rahoittamaan koko lystin. Suomessa on elinkeinovapaus.

Se, että et kuitenkaan niin ole tehnyt etkä tee, vaan katkerana sinnittelet huonossa tilanteessa, kertoo sen totuuden, että et kykene siihen.

Olepa siis nöyrä ja kiitollinen niille, jotka sinulle leivän pöytään tuovat. Ja opettele samalla hieman käytöstapoja.

Ap, toivottavasti sinulla ei ainakaan tuollaista persoonallisuushäiriöistä "teknistä asiantuntijaa" ole riesanasi. Jos on, niin kannattaa antaa heti potkut.

Vierailija
59/60 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan meidän firmalta!

Vierailija
60/60 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan meidän firmalta!

Joo, ei taida olla kovin harvinainen ongelma.