Naapurissa vanhemmat osti tyttärelleen bmw x3
Saanut juuri ajokortin. Ei kuitenkaan uusi auto Että sellaista. Itse ajan 30v vanhalla autolla.
Täytyy vain ihmetellä mitä 18v tyttö tekee tuollaisella autolla.
Kommentit (27)
Siis ostivat nuorelle tytölle kolme Bemaria? Melkoista tuhlausta!
No, se ajaa sillä, varmaankin? Mitä luulit?
Naapureiden olisi pitänyt ostaa sinulle se auto?
Yleensä se joka rahat tienaa, päättää miten ne käytetään. Ja tässä taloustilanteessa on hyvä, että ne joilla on rahaa, käyttävät sitä.
Ajattelevat tytön turvallisuutta. Vähän epävarmempikin kuski säilyy ehjänä kun on kunnon vehkeet.
Vierailija kirjoitti:
Siis ostivat nuorelle tytölle kolme Bemaria? Melkoista tuhlausta!
Tämä. Bemuissa rahat menee hukkaan. Kolme mersua olis ollu oikea valinta.
Ajaa turvallisemmin kun jollain puhkiruostuneella ritsalla?
Oli minunkin ensimmäinen autoni melkein 30 vuotta vanha ohjaustehosteeton rohjo, mutta se oli se, minkä vanhempani minulle pystyivät tuolloin tarjoamaan ja olin omasta autosta pahuksen iloinen. Jos minulla olisi lapsi ja varaa hankkia tälle hyvä, turvallinen e siauto, niin miksi en sitä tekisi? Erityisesti jos on tiedossa, että lapsi joutuu ajelemaan pidempää matkaa huonommilla tieosuuksilla esim. koulun tai töiden vuoksi, niin totta kai sen auton kannattaa olla kerralla kunnollinen.
Ap. Älä ole luuseri. Menisit oikeisiin töihin niin sulla olis varaa uuteen bmw x6 eikä tarvitsisi ajaa romukasalla
Hyvällä autolla ei opi ajamaan. Auto antaa anteeksi kaikki kuljettajan virheet. Mutta kyllä minä tuon turvallisuuspuolen ymmärrän.
Minäkin ajan rippikouluikäisellä autolla.
Mutta lapseni kun saa kortin, haluaisin, että hänkin ajaisi autolla, jossa on nykyaikaisia turvavarusteita. Lapseni voisi hyvin ajaa uudemmalla autolla kuin omani on ja mielelläni voisin lainata rahaa sen ostoon.
Lapseni sattuu olemaan poika ja ihailee 80 -luvun autoja (bemareita ja muita), joita itse pidän lähinnä romutuskuntoisina ajoneuvoina.
Minulla on ollut työelämän aikana uusi Audi, uusi BMW ja uusi Land Rover.
Se mikä kaikkia yhdisti oli se että niistä tuli takuuajan jälkeen loputtomia vikalinkoja ja mustia aukkoja joiden vikadiagnooseihin ja korjauksiin meni tonni sinne tänne jatkuvasti.
Nyt edelleen ajan max. 0-3 vuotta vanhoilla autoilla, mutta ero edelliseen on se, etten enää ikinä osta autoa omaksi. Vaan hankin leasing sopimuksen jossa myyjä vastaa kaikista kustannuksista (poislukien bensa ja oma vakuutukseni). Kun auto on yli 3 vuotta vanha, vaihdan taas 0 vuotta vanhaan ja homma alkaa alusta.
Älä osta autoa omaksi. Se on aivan järkyttävän huono ja mielenrauhaa huonontava ostos alkuhuuman jälkeen. Ellei sitten ole joku kaunis 50-60-luvun klassikko jota käytät vain kesäajeluilla.
Korjaan - älä osta uutta autoa omaksi. On ihan ok ostaa joku vanhempi omaan käyttöön kun korjaukset ovat halpoja ja arvonalenemaa ei enää juurikaan tule.
-12
Jaa, meidän naapuri osti pojalle Mersu kun poika sai ajokortin.
Käytetyn tietenkin, ja vähän erikoisemman. Hyvältä se näyttää tuossa naapurin pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä kaikkia yhdisti oli se että niistä tuli takuuajan jälkeen loputtomia vikalinkoja ja mustia aukkoja joiden vikadiagnooseihin ja korjauksiin meni tonni sinne tänne jatkuvasti.
Nyt edelleen ajan max. 0-3 vuotta vanhoilla autoilla, mutta ero edelliseen on se, etten enää ikinä osta autoa omaksi. Vaan hankin leasing sopimuksen jossa myyjä vastaa kaikista kustannuksista (poislukien bensa ja oma vakuutukseni). Kun auto on yli 3 vuotta vanha, vaihdan taas 0 vuotta vanhaan ja homma alkaa alusta.
Älä osta autoa omaksi. Se on aivan järkyttävän huono ja mielenrauhaa huonontava ostos alkuhuuman jälkeen. Ellei sitten ole joku kaunis 50-60-luvun klassikko jota käytät vain kesäajeluilla.
Aika paska faksi sulla käynyt, jos useampi auto ollut vikapommi. Minulla ei ole yksikään, normaalit huolto-ohjelman mukaiset huollot teetetty ajallaan merkkihuollossa ja muuten huolehdittu normaalit pikkufiksailut kotona. Ikäluokat autoissa 1-20 vuotta. Normaalit huoltotoimet tietty maksaneet jonkin verran, mutta silti suhteessa leasing-autoiluun tämä on ollut huomattavan halpaa ja ihan hyvin noista on saanut vaihtaessa vielä väliäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paska faksi sulla käynyt, jos useampi auto ollut vikapommi. Minulla ei ole yksikään, normaalit huolto-ohjelman mukaiset huollot teetetty ajallaan merkkihuollossa ja muuten huolehdittu normaalit pikkufiksailut kotona. Ikäluokat autoissa 1-20 vuotta. Normaalit huoltotoimet tietty maksaneet jonkin verran, mutta silti suhteessa leasing-autoiluun tämä on ollut huomattavan halpaa ja ihan hyvin noista on saanut vaihtaessa vielä väliäkin.
Leasing ei ole nykyään enää kallista, uuden mersun tai audinkin saa n. 400-500e/kk ja voi vaihtaa vaikka vuoden parin välein aina uusimpaan vuosimalliin.
En enää halua olla maksajana jollekin 3700€ remonteille kun näistä menee joku tiiviste, jousi tai parkkitutka jo 100k jälkeen vaikka autoa olisi pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja ajettu rauhallisesti.
Me ostettiin myös pari vuotta sitten lapselle yo-lahjaksi kunnollinen auto, joka on turvallisempi ajaa ja tarvii vähemmän remontteja heti alusta lähtien. Ei käynyt mielessäkään ostaa jotakin rahareikää, jossa hätinä on turvatyyny.
No ei kyllä juuri kortin saanu tarvitse kallista autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettet kyllä ole koskaan uutta autoa omistanut, niihin ei mitään "omia fiksailuja" tehdä koska se nollaa takuun ja huomataan merkkihuollossa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä autolla ei opi ajamaan. Auto antaa anteeksi kaikki kuljettajan virheet. Mutta kyllä minä tuon turvallisuuspuolen ymmärrän.
Ei tuossa argumentissa ole mitään järkeä. Että pitäisi ajaa huonolla autolla jotta "oppii ajamaan", kun voi yksinkertaisesti ajaa hyvällä autolla ilman huonon auton ongelmia.
99% ajokortin saaneista ei tavoittele uraa rallimestarina.
Osa ihmisistä katsos ajattelee yhä tänäkin päivänä että se peltirasia on jonkinmoinen statussymboli.