Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yrittäjä vaatia minua irtisanoutumaan ja sitten kirjoitettaisiin uusi sopimus?

Vierailija
14.05.2020 |

Hän perustelee sitä sillä, että jos irtisanoudun itse, tulisi minulle vain 3 kk:n karenssi. Kuitenkin hän haluaa sitouttaa minut yritykseen eli koska toisella kerralla, jos itse irtisanoutuu, ei saisi kuulema päivärahaa ilman 6 kk:n työtä muualla. Hän sanoo, että matalapalkka-alalla on pakko toimia näin, muuten väki lähtee.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla sama työnantaja kun mulla aiemmin.. :'D En suostunut allekirjoittamaan toista määräaikaista (samalla palkalla, tarjouduin hyväksymään sopimuksen esittämälläni korotuksella, jonka tiesin varsin hyvin olevan erittäin kohtuullinen..) niin tämä mussuttaa kauhuissaan, että ei TESin mukaisesta (minimi)palkasta voi poiketa, koska TES määrää alan palkat!

Niin, tosiaan onhan siinä TESissa minimipalkat taulukoituna.. Ja minulle olisi erillisosaamisen ja toisella työnantajalla hankitun kokemuksen perusteella jo lähtökohtaisesti kuulunut korkeampi tuntipalkka.

Kaikenlaisia tolvanoita..

Vierailija
42/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään suostu!

Miksi tällainen työsopimusveivaus olisi nyt edes tehtävä? Eikö töitä ole nyt tarjota? Haluaako työnantaja siis päättää sopimuksen nyt ja palkata uudestaan vadta myöhemmin? Vai mikä motiivi työsopimuksen katkaisemiselle on?

Jos työnantaja irtisanoo, pitää perusteiden olla vahvemmat ja irtisanomiaaika on pidempi. Sitäkö työnantaja haluaa nyt vältellä?

Joka tapauksessa, ap:n ei missään nimessä pidä itse irtisanoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan