Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yrittäjä vaatia minua irtisanoutumaan ja sitten kirjoitettaisiin uusi sopimus?

Vierailija
14.05.2020 |

Hän perustelee sitä sillä, että jos irtisanoudun itse, tulisi minulle vain 3 kk:n karenssi. Kuitenkin hän haluaa sitouttaa minut yritykseen eli koska toisella kerralla, jos itse irtisanoutuu, ei saisi kuulema päivärahaa ilman 6 kk:n työtä muualla. Hän sanoo, että matalapalkka-alalla on pakko toimia näin, muuten väki lähtee.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sinulla toistaiseksi voimassa oleva työsopimus? Miksi sinun siis pitäisi irtisanoutua ja tehdä uusi työsopimus?

Tämähän kuulostaa siltä, että ensinnäkin työantaja haluaa säästää palkkakuluissa (ei tee uutta sopimusta alkamaan heti), haluaa kiertää lomapäivien kertymistä (alle vuoden kestäneistä sopimuksista kertyy lomaa 2 päivää / kk, mutta yli vuoden kestäneistä 2,5 pv / kk). Ja se, joka kärsii on ap, koska joutuu ottamaan sen karenssin työsopimusten väliin.

Ja tällä vielä työantaja yrittää sitouttaa työntekijää??? Onko tää näitä "oven takana on jono halukkaita tulijoita" -tyylistä sitouttamista?

Vierailija
22/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sopparin voitte uusia ilman irtisanoutumistasikin.

Mutta hän haluaa, että työkkäriin jää jälki siitä, että olen itse irtisanoutunut.

AP

Ja sinun ei kannata siihen suostua. Voi hän haluta vaikka seksiä kanssasi tai toisen munuaisesi, ei sinun siihenkään tarvitse suostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua kusetetaan nyt. Työnantajalla on joku syy tuohon, joko haluaa huonontaa sun ehtoja tai päästä susta vaan eroon. Sopimuksen muuttaminen EI vaadi sun irtisanoutumistasi.

Jos kuulut liittoon, pyydä sieltä ohje mitä tuohon kannattaa vastata.

AP sanoi jo, että sopimus olisi entisenlainen. Jolloin uudella työsopimuksella työantaja saa työntekijälleen uuden työsuhteen alkamisajan (lomapäiväoikeus jne).

Tai sitten ta olettaa ap:n olevan niin tyhmä, ettei ap huomaa uuteen sopimukseen hivutettuja entistä huonompia ehtoja.

Vierailija
24/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilanne onsellainen että työnantaja haluaa sitouttaa sinut niin sehän tarkittaa että työntekijöistä on pulaa. joten sinun ei tarvitse tehtä mitään. kun kerran työnantaja haluaa sitouttaa sinua, niin olisi omituista jos hän irtisanoisi sinut.

Vierailija
25/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos tilanne onsellainen että työnantaja haluaa sitouttaa sinut niin sehän tarkittaa että työntekijöistä on pulaa. joten sinun ei tarvitse tehtä mitään. kun kerran työnantaja haluaa sitouttaa sinua, niin olisi omituista jos hän irtisanoisi sinut.

Mä nyt keksisin monta muutakin toimivampaa tapaa hoitaa sitouttaminen kun karenssipelko.

Vierailija
26/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano työnantajalle, että tuntuva palkankorotus kyllä riittää sitouttamaan sinut, ei siinä mitään irtisanoutumisia tarvita :)

Vierailija
27/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kuka uskoo ap:n tarinaa? Se on todella seko. Miten ihmeessä karenssin uhka irtisanoutmisessa ketään sitoo. Kuitenkin suurin osa irtisanoutuvista irtisanoo itsensä uuden työpaikan takia. Nuoria työllistävillä matalapalkka-aloilta lähtee jengiä toki opiskelemaan, mutta karenssia ei tule, jos ei edes siirry työnhakijaksi. 

Vierailija
28/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostunko vai en? 😡

AP

Vierailija
29/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä irtisanoudu, ennen kuin olet saanut uuden työpaikan jostain muualta.

Vierailija
30/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostunko vai en? 😡

AP

Tee kuule ihan miten sinua huvittaa!

Vierailija
31/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostunko vai en? 😡

AP

Et tietenkään suostu.

Vierailija
32/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hölmömpää kuullut

Vierailija
33/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, kuka uskoo ap:n tarinaa? Se on todella seko. Miten ihmeessä karenssin uhka irtisanoutmisessa ketään sitoo. Kuitenkin suurin osa irtisanoutuvista irtisanoo itsensä uuden työpaikan takia. Nuoria työllistävillä matalapalkka-aloilta lähtee jengiä toki opiskelemaan, mutta karenssia ei tule, jos ei edes siirry työnhakijaksi. 

Erittäin todennäköisesti porukka irtisanoutuu tuolta puljusta koska paikka on kamala ja kukaan ei halua sinne jäädä. Siksi ap nyt koitetaan laittaa niin huonoon asemaan, ettei hän pysty lähtemään tuolta pois.

Minut oli irtisanottu laillisin perustein niin että pääsin lähtemään ilman karanssia. Kuitenkin pomo koitti että irtisanoutuisin itse, että hänen ei tarvitsisi maksaa kaikkea mitä muuten sain.

Vierailija
34/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et irtisanoudu, daa. Siitä ei ole sulle MITÄÄN hyötyä. Älä irtisanoudu ja sitten ota vastaan samaa sopimusta, aivan naurettava idea.

Vierailija
35/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap et todellakaan irtisanoudu, vaan etsit uuden työpaikan ja sitten irtisanoudut tuosta riistofirmasta!

Vierailija
36/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mistä firmasta on kyse, että muutkin voivat kiertää paikan kaukaa.

Vierailija
37/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehteen tämä tapaus.

Vierailija
38/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostunko vai en? 😡

AP

Et!!!! Jos se haluaa irtisanoa sut ja siihen on perusteet niin siitä vaan. Jos se haluaa irtosanoa sut ilman perusteita niin sopikaa eropaketti, esim "bonuksena" 6kk palkka eron jälkeen kerralla maksettuna.

Jos irtisanoudut niin että hän haluaa sut heti uudestaan palkata (kukaan ei tee näin, todella outo ehdotus) niin vaadit ensin paremman sopparin paremmalla palkalla.

Se haluaa että sopimus irtisanotaan esim siksi ettei työsuhdetta tarvitse vakinaistaa, ei tartte antaa parempia ehtoja. Kuitenkin tarvitsee työntekijän. Ymmärrettävää monella alalla, mutta kyllä sä työntekijänäkin voit jotain itsellesi vaatia tuollaisesta diilistä, ei tartte olla ihan ovimatto. Paremmat työehdot, parempi palkka. Ensin nimet alle uuteen soppariin ja vasta sitte eropapereihin.

Vierailija
39/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa puhelin käteen ja pirauttaa omaan ammattiliittoon.

Ja kun olet irtisanonut jäsenyytesi ja päättänyt puhelun niin ota kassan jäsenyys jostain.

Vierailija
40/42 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätät miten toimit. Miksi edes kuuntelisit vaatimuksia ja käskyttämistä? Oma neuvoni sinulle on, älä tee mitään hätiöityä. Mikäli tunnet, että sinua painostetaan, ota pikapuhelu liittoon ja kysy neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi