En ymmärrä sitä, että miksi laki ei oikeasti vaadi pyöräilykypärän käyttöä? Helpompi olisi takoa teinille järkeä päähän
kun olisi selkeä laki. Nythän se on joku ympäripyöreä etsäviitsiskäyttääkypärää tms.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porttiteoria. Jos pyöräillessä kypärä olisi lakisääteisesti pakollinen, niin seuraavaksi alettaisiin vaatia kypäräpakkoa myös kävelijöille. Ja kun se saataisiin läpi, niin seuraavaksi alettaisiin vaatia kypäräpakkoa myös niille, jotka vain makaavat sängyssä. Lopulta kaikilla olisi koko ajan kypärät.
pyöräilykypärä on pakollinen lain mukaan, ainoastaan puuttuu sanktio sen puutteesta.
Mitä hyötyä millekään taholle on laista, jonka noudattamatta jättämisestä ei millään tavalla rangaista?
Vierailija kirjoitti:
Ei mut oikeesti sanokaa nyt, miten tämä kannattaa tehdä. 13v tyttö, muuten suht kiltti, mutta kypärän käyttö alkanut lipsua. Kun olen itse kotona, käyn eteisessä katsomassa, että kypärä on lähtiessä hänellä päässä ja kunnolla kiinni, mutta tiedän, että se ei siellä koko matkaa pysy.
Laita remmit tiukemmalle jos se tipahtaa kesken ajon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mut oikeesti sanokaa nyt, miten tämä kannattaa tehdä. 13v tyttö, muuten suht kiltti, mutta kypärän käyttö alkanut lipsua. Kun olen itse kotona, käyn eteisessä katsomassa, että kypärä on lähtiessä hänellä päässä ja kunnolla kiinni, mutta tiedän, että se ei siellä koko matkaa pysy.
Laita remmit tiukemmalle jos se tipahtaa kesken ajon
Liimalla kiinni...