Mä en tiedä voinko jatkaa enää tässä liitossa
Tuntuu pahalta. Ollaan yli 40vuotiaita. Yli 20v liitto yhdessä ja lapsia. Mies ei koskaan ole ollut sellainen kuin olisin halunnut, onko turha ero?
Kommentit (37)
No kyllä kannattaa erota siinä vaiheessa, kun huomaa oman ainutkertaisen elämänsä lipuvan ohi ja toinen estää omien unelmien toteuttamisen. 20 vuotta yhdessä on ihan hyvä saavutus, etenkin jos toinen on tuntunut väärältä koko sen ajan. Ehdit vielä oikeasti rakastaakin! Erot eivät tutkimusten mukaan vähennä naisten tyytyväisyyttä elämään, muista se!
Vierailija kirjoitti:
Ja tilannetta ei ole parantanut koskaan että äitini ja kälyni ovat jutelleet miehestäni ja sanoneet etteivät koskaan voisi olla sellaisen kanssa yhdessä. Äitini juoruili tämän minulle.
Ap
HUHHUH
Onpa ikävää.
Ei se ole sinun äitisi mies.
Miten voi äiti puhua tollaista.
Oma anoppi sanoi, että hän ei puutu parivalintoihin eikä arvota lapsiaan rakkausjärjestykseen.
Kyllä sun äiti ääliön lailla kääyttäytyy.
Tai sitten sä kuulet sen, mitä sä haluat kuulla.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kannattaa erota siinä vaiheessa, kun huomaa oman ainutkertaisen elämänsä lipuvan ohi ja toinen estää omien unelmien toteuttamisen. 20 vuotta yhdessä on ihan hyvä saavutus, etenkin jos toinen on tuntunut väärältä koko sen ajan. Ehdit vielä oikeasti rakastaakin! Erot eivät tutkimusten mukaan vähennä naisten tyytyväisyyttä elämään, muista se!
Mikä helvetin saavutus? Mitä ihmettä sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tilannetta ei ole parantanut koskaan että äitini ja kälyni ovat jutelleet miehestäni ja sanoneet etteivät koskaan voisi olla sellaisen kanssa yhdessä. Äitini juoruili tämän minulle.
Ap
HUHHUH
Onpa ikävää.
Ei se ole sinun äitisi mies.
Miten voi äiti puhua tollaista.
Oma anoppi sanoi, että hän ei puutu parivalintoihin eikä arvota lapsiaan rakkausjärjestykseen.
Kyllä sun äiti ääliön lailla kääyttäytyy.
Tai sitten sä kuulet sen, mitä sä haluat kuulla.
Kun olisikin vaan omaa kuultua mutta on useamman kerran sanonut noin.
Ap
Sinä itse päätät eroarko vai et. Terapia varmaan esittää erilaisia kysymyksiä ulkopuolisen näkökulmasta, mikä on hyvä juttu.
Millaista olisi elämäsi eron jälkeen?
Ehkä pitäisi vain palata kotiin ja jatkaa arkea yhdessä ja yrittää...mitä mieltä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse päätät eroarko vai et. Terapia varmaan esittää erilaisia kysymyksiä ulkopuolisen näkökulmasta, mikä on hyvä juttu.
Millaista olisi elämäsi eron jälkeen?
Huonoa ja yksinäistä.
Ap
Joo vähän vaikea antaa neuvoja kun infoa saa tipoittain, kaikkea pitää kysyä erikseen... Tuollaiseen yleiseen "en ole tyytyväinen, mies ei ole huono mutta ei oikeakaan, mitä teen?" on paha sanoa mitään. Ehkä itse jo tiedätkin ja haet vaan tukea valinnalle? Mikä ihan ok.
Jos oikeasti haluat neuvoja tai näkemyksiä niin hyvin voit avautua ilman että kukaan tunnistaa, siis jos kuvailet vaikka mikä miehessä on "pielessä", miksi alunperit menit naimisiin (paitsi "nuori ja tyhmä", varmaan jotain positiivistakin oli?), millaista henkinen väkivalta oli jos sitä kerran ollut joskus, oletko käynyt itse terapiassa ja onko siitä ollut iloa, mitä mieltä kaverisi ovat, kuka ehdotti pariterapiaa, onko jotain isompia kipupisteitä suhteessa ja mitä ne on, jne... aika paljon infoa voit siis antaa ilman tunnistusta, mutta auttaisi luomaan kuvaa vähän jotta voisi sanoa jotain edes.
Ja miks olet niin varma että menettäisit lapsen ja muun, pelkkä MT-ongelkmat johon lääkitys ei kai riitä syyksi, minkä ikäisiä lapset on? Mitä lapset on mieltä tai huomaanko ne kuin huonosti sinä voit?
vaikea erota koska mies tienaa hyvin ja maksaa minunkin menot ja shoppailut.
ap.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ei ole ap
Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen
Oikea ap
Kirjoitin pitkän selityksen mutta ei saanut julkaista...en tiedä miksi?
Osaako joku sanoa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap.
Arvaan että sä et käy töissä ollenkaan
Siis mies uhkaillut rakennusaikana minua ja isääni. Siitä noin 10v. On myös juottanut minut nuorena känniin ja r......
Ap
Absolutisti melkein? Hahha haha.
Mäkin olen lottovoittaja melkein
Eli sä voit olla passiivinen mt-potilas ja sen miehen pitäisi alkaa jännämieheksi joka valloittaa sinut. Kuulostaa siltä että Itä-Helsingistä löytyy tuleva sulho.
En ole sanonut että mies on huono, ehkä vain väärä itselleni en tiedä. Olen absolutisti melkein. En kuukausittainen juo. Minulla kyllä mt ongelmia. Eli lääkkeitä syön. Terapiaa en ole koskaan saanut. En mä täällä nyt kaikkea sano ettei tunnisteta.
Ap