Mä en tiedä voinko jatkaa enää tässä liitossa
Tuntuu pahalta. Ollaan yli 40vuotiaita. Yli 20v liitto yhdessä ja lapsia. Mies ei koskaan ole ollut sellainen kuin olisin halunnut, onko turha ero?
Kommentit (37)
Aloitettiin pariterapia. Mitään hyötyä ei ole vielä ollut. 1 kerta vasta oltu. Asutaan erillään. Esim. Mielestäni miehen nyt pitäisi näyttää että hän on oikea minulle. Pyytää treffeille, kehua, lisätä läheisyyttä jne...ei tee mitään noista. On samanlainen kuin ennenkin.
Ap
Taidat itse olla syypää ongelmiinne..
MIKSI olet ottanut miehen, joka ei KOSKAAN ole tuntunut oikealta? Etkä varmaan tosissasi kuvitellut, että voit ”muokata” miehestä mieleisesi???
Vierailija kirjoitti:
Aloitettiin pariterapia. Mitään hyötyä ei ole vielä ollut. 1 kerta vasta oltu. Asutaan erillään. Esim. Mielestäni miehen nyt pitäisi näyttää että hän on oikea minulle. Pyytää treffeille, kehua, lisätä läheisyyttä jne...ei tee mitään noista. On samanlainen kuin ennenkin.
Ap
Haluaako mies jatkaa?
Vierailija kirjoitti:
MIKSI olet ottanut miehen, joka ei KOSKAAN ole tuntunut oikealta? Etkä varmaan tosissasi kuvitellut, että voit ”muokata” miehestä mieleisesi???
Olin nuori ja naiivi.....ei selitä kyllä mitään mutta niin kävi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haluaako mies jatkaa?
En tiedä....Kait.
Ap
Mä vaan pelkään että tuhoan itseni ja unelmani tässä liitossa...tosin saisinko enää parempaakaan.
Ap
Kukaan ei arvosta minua jos lähden. Lapset ja talo jää isälle....onko se sen arvosta? Voinko kätkeä unelmani itseeni enkä haaveilla.
Ap
Ihmisen onni ei tule toisesta ihmisestä, minun mielestäni. Onko mies paha? Väkivaltainen? Miksi asutte erillään? Miksi miehen pitää kertoa ja näyttää? Mitä sinä teet?
Juuri eronneena näitä on käynyt paljon omassa mielessään läpi. Ei ole neuvoja kyllä.
No minkälainen se mies nyt sitten on? Minkälainen pitäisi olla?
Oletko jollain lailla uskovainen? Tai onko suvussa? Herätti jostain syystä tällaisen ajatuksen...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen onni ei tule toisesta ihmisestä, minun mielestäni. Onko mies paha? Väkivaltainen? Miksi asutte erillään? Miksi miehen pitää kertoa ja näyttää? Mitä sinä teet?
Juuri eronneena näitä on käynyt paljon omassa mielessään läpi. Ei ole neuvoja kyllä.
Ei fyysistä väkivaltaa, on joskus henkistä ollut. Ei ole paha mies. Normaali tossukka joka ei puhu eikä pussaa eikä kiinnitä ulkonäköön huomiota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko jollain lailla uskovainen? Tai onko suvussa? Herätti jostain syystä tällaisen ajatuksen...
Kuin. Suvussa on uskovaisia ja itsekin uskon johonkin korkeampaan kuin myös mies ainakin sanojensa mukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin. Suvussa on uskovaisia ja itsekin uskon johonkin korkeampaan kuin myös mies ainakin sanojensa mukaan.
Ap
Ajattelin varmaan siitä, et kukaan ei hyväksy sua. Että on tiukkapipoisia sukulaisia. Ja nuorena solmittu pitkä liitto.
Ja tilannetta ei ole parantanut koskaan että äitini ja kälyni ovat jutelleet miehestäni ja sanoneet etteivät koskaan voisi olla sellaisen kanssa yhdessä. Äitini juoruili tämän minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ekstraa sinä teet, mistä tiedät miehen erityisesti pitävän?
Tarkoitan siis nimenomaan asioita joita mies kaipaa, en asioita joita sinä kaipaat.
Jos talo ja lapset jää miehelle ja sä asut itse jossain muualla niin jotain tässä on mitä et kerro. Epäilen että päihdeongelma
Vierailija kirjoitti:
Up, onko neuvoja?
Sun pitäis avata tilannetta vähän lisää. Nyt ei oikein saa kiinni mistään.
Ongelma on, et mies on huono. Mutta et halua erota, jos et saakaan parempaa ja talokin menee. Ja miehen kuitenkin pitäisi yrittää "valloittaa" sut uudelleen?
Oletko varma, ettei koskaan? Ikäkriisi nimittäin aiheuttaa valikoivaa muistia.
Noita ajatuksia kannattaa kuitenkin kuulostella, että mistä tulevat ja mitä kaipaat. Muutoin vain katkeroituu ja muuttuu ämmäksi.
Mikä olisi mahdollista, yhdessä tai erikseen?
Pariterapian kautta, läheisemmiksi tai eroon.