Miten lepyttää suuttunut esikoislapsi?
Kun edikoinen valmistui vuonna -92 ostin hänelle valmistuislahjaksi hauskan avaimenperän kun keskimmäinen valmistui -08 maksoin hänelle autolainan pois ja nyt kun viimeinen lapsi valmistui tänä keväänä niin autettiin tätä rahallisesti ensiasunnon ostamisessa. Nyt sitten esikoinen soitti minulle vihaisena ja syyttää että hemmottelen muita hänen sisaruksiaan ja oli kuullut tämän heiltä. Ja vaatii nyt saada "uuden valmistujaislahjan" vaikka valmistumisesta on jo melkein kolmekymmentä vuotta. Minä taas perustelen tätä sillä että silloin oli 90-luvun lama eikä meillä ollut sillii rahaa ja nyt kun nuoremmat sisarukset valmistuivat niin tilanne on ollut toinen ja perheellämme on ollut paremmin toimeentuloa. No tämä ei tahdo kuitenkaan mennä esikoiselle läpi ja tämä alkoi pitämään mykkäkoulua kunnes saa yhtä hyvän valmistujaislahjan kuten muutkin perheen jäsenet.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot ikäerot sun lapsilla, esikoinen syntynyt joskus 1972?
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, minkä ikäisiä ap:n lapset ovat olleet valmistuessaan.
Ihan normaalin ikäisinä. Esikoinen kävi lukion ja jatkoi sitten Amkkiin. Keskimmäinen ja nuorin kävivät nelivuotisen kaksoistutkinnon.
ap
Mites toi esikoinen, kirjoittiko ylioppilaaksi 1992? Ammattikorkeakouluahan ei vielä tuolloin ollut, tulivat vasta muutamaa vuotta myöhemmin.
Luuktavasti. Ensimmäiset Amkit tuli vasta 1996. Aika hurja välivuosi muuten, jos on kerran ollut neljä vuotta opiskelematta. Mitähän lienee sen ajan laisottellut ja puuhaillut?
Vähän nyt kyllä haiskahtaa provolta, mutta noin yleisesti ottaen jos oikeasti on annettu tasoa avaimenperä valmistajaislahjaksi ensimmäiselle ja muille annetaan sitten satojen ja tonnien arvosta lahja/lahjoitus tms. niin onhan tuo todella törkeää ja epäreilua kohtelua. Toki kyllähän tuota eriarvoistamista jotkut vanhemmat harrastaa ihan hyvällä omalla tunnolla. Surullista ja sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa äkkiä jakaa rahaa nuoremmille lapsille, ettei esikoinen vaan saa perintöä.
Miksi? Eihän ap tuota halunnut, ja lakiosan sais kuitennii.
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt kyllä haiskahtaa provolta, mutta noin yleisesti ottaen jos oikeasti on annettu tasoa avaimenperä valmistajaislahjaksi ensimmäiselle ja muille annetaan sitten satojen ja tonnien arvosta lahja/lahjoitus tms. niin onhan tuo todella törkeää ja epäreilua kohtelua. Toki kyllähän tuota eriarvoistamista jotkut vanhemmat harrastaa ihan hyvällä omalla tunnolla. Surullista ja sairasta.
No esikoinen rupeaa olemaan jo noin 50v niin eiköhän ole jo itse sen "eriarvoisen" summan verram rahaa itse tienannut. Ties vaikka repii kolmentonnin kuukaisipalkkaa. Äly hoi pikkaisen nyt tilannetajua ihmiset hei! Tuo Ap:n lapsi on sairaan itsekäs ja ahne oaskiainen kun alkaa jo lähes seitsemänkymppisiltä vanhemmiltaavaatimaan tonnien lahjoja vaan sillä perysteella että no kun muutkin saa. Ja Ap nimenomaan kertoi ettei heillä ollut hy ä rahatilanne silloin kun Tää AP:n esinäkoinen valmistui. Ja harvalla sitäpaitsi edes oli sillo yheksänkytluvun laman aikoihin.
No onhan se inhimillistä kun noita vertailee. Jos olisin tuo esikoisesi, postaisin someen/faceen "vitsikkään" päivityksen, jossa kertoisin "heh miten ajat muuttuvat.. minä sain lahjaksi.. jne" ja loppuun jotain "ymmärtäväistä" miten on vanhemmat päässet jo köyhyydestä eteenpäin, uskoa tulevaisuuteen, kyllä kaikilla on mahdollisuus parempaan kun JOPA heilläkin oli.
Tämä olisi varmaan sulle ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esikoinen rupeaa olemaan jo noin 50v niin eiköhän ole jo itse sen "eriarvoisen" summan verram rahaa itse tienannut. Ties vaikka repii kolmentonnin kuukaisipalkkaa. Äly hoi pikkaisen nyt tilannetajua ihmiset hei! Tuo Ap:n lapsi on sairaan itsekäs ja ahne oaskiainen kun alkaa jo lähes seitsemänkymppisiltä vanhemmiltaavaatimaan tonnien lahjoja vaan sillä perysteella että no kun muutkin saa. Ja Ap nimenomaan kertoi ettei heillä ollut hy ä rahatilanne silloin kun Tää AP:n esinäkoinen valmistui. Ja harvalla sitäpaitsi edes oli sillo yheksänkytluvun laman aikoihin.
Nyt puhuttiin epätasa-arvoa harrastavasta äidistä. En puhunut pojasta mitään. Se on sitten asia erikseen.
Ihan syystäkin on suuttunut koska olet paska ihminen. Toivottavasti katkaisee välit kokonaan.