Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto että ottaa päähän! Tytöllä suht tavallinen nimi ja kaikki kuulee väärin!

Vierailija
04.07.2006 |

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne heidänkin ah niin suomalaiset nimet ovat alunperin tulleet ja sitten ajan myötä muuntuneet suomalaiseen suuhun sopiviksi. Kieli ja nimet kas kun kehittyvät koko ajan. Jos nämä kielipoliisit olisivat saaneet aikojen saatossa päättää niin Suomessa olisi varmaan muutama kymmenen nimeä joita kaikkien pitäisi käyttää. Kaikki muu olisi ollut hienostelua. Oltaisiin siis kaikki Joukahaisia, Väinämöisiä tai Ainoja. Hienoja nimiä sinänsä, mutta olisi aika tylsää jos oltaisiin kaikki samannimisiä?

Vierailija
62/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti sillä on joillekin merkitystä, osataanko nimi sanoa tai ei. Itseeni tekee aina suuren vaikutuksen sellainen henkilö, joka muistaa nimeni oikein kun on sen kerran kuullut. Ja sitten taas ne ihmiset, jotka eivät vuosikymmenenkään jälkeen vielä osaa kirjoittaa tai lausua nimeäni oikein, tuntuvat aika välinpitämättömiltä. Oli läheisen ihmisen nimi mikä hyvänsä, kyllä jonkinlaista kiinnostusta ja kunnioitusta häntä kohtaan osoittaa se, että opettelee edes ihmisen nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minultakin välillä kysytään olenko Hanna (Anna olen).

Ehkä sitten puhun epäselvästi tai sitten se H vaan on epäselvä kirjain. :)

Vierailija
64/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat sukulaiset eivät vieläkään ymmärrä, että jonkun nimi voi olla Jonna. Sen pitäisi olla Johanna tai vähintäänkin Joanna, mutta Jonna ei ole mikään oikea nimi.

Vierailija
65/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin haetaan mitä erikoisempia nimiä että nimi olisi mahdollisimman harvinainen - niin ja varmasti seuraa selittelyt

Vierailija
66/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on aika paljon valikoimaa suomalaisen suuhun sopivista nimistä, myös ulkomailta lainatuista..

Ja minä kyllä opettelen ja laitan ihmisten nimet oikein, olivat minun mielestäni miyten ihmeellisiä tahansa. Ja kysyn tarvittaessa, miten äännetään/kirjoitetaan

Vierailija
67/67 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä Kasper päihittää Otson minun mielestä, niin että äläpäs yhtään siinä isottele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi