Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko nyt kerrostalo asukeille alkais omakotitalo isolla pihalla maistumaan?

Vierailija
12.05.2020 |

Saattaa olla uusi aalto tulossa, jolloin etätyöskentelyä jatketaan vuoden loppuun ja niiden lasten koulu saattaa olla myöskin syyslukukauden kiinni.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/etatyoajan-pitkittyminen-saa-ihmiset…

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa että on kireää. Pitää perustella omaa asumismuotoa helppoudella ja haukkua piha.

Kyllä meillä vaan puutarhuri hoitaa homman ja itse napsin marjat pensaista ja istutan kukkia jos huvittaa.

Mutta onneksi edes pöpö ei viihdy Suomessa, koska muualla maailmassa on ollut TOTAALI lukitus. Eli ihmiset eivät ole voineet poistua kotoa OLLENKAAN. Kyllä silloin oma ihana piha on onni. Ja myös se että pääsee heti autoon eikä tarvitse puikelehtia rappukäytävän kautta.

Vierailija
62/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä hinnoilla? Älä kuule naurata, mieluummin vaikka poltan ne rahat kuin ostan sillä jotain madonsyömää 70-luvun pommia.

Ymmärrän, kaltaisellasi köyhällä on kurjaa, slummissa asuminen tekee varmasti katkeraksi.

Me asumme 2010 luvulla rakennetuissa 250 neliön taloissa, on tilaa, piha on iso, nurmikon leikkaa robotti ja pensaat ja puut hoitavat itse itsensä. Puutarhalta tuodaan tilatut kesäkukat valmiina ruukuissa, kastelu hoituu samaiselta puutarhalta, hiukan maksaa, mutta niinhän mukavuus aina maksaa. Mökki on kalliotontilla, siellä keskitymme veneilyyn.

Kerrostaloslummiin minua ei saisi edes kilon palasina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää oikein hyvin tuo iso parveke. Inhoan kaikenlaisia puutarhatöitä.

Kuuma parveke, naapuri käryttää norttia, toinen grillaa lenkkiä, kaikkien pierut kuuluu ja haisee, voi oksennus, ei kerrostalo ole ihmisen asunto. Sopii köyhille ja sosiaalipummeille.

Vierailija
64/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se omakotitalon työleiri ole tässä koronan aikana tainnut miksikään muuttua. Vai eikö koronan takia sada enää koskaan lunta? Tai lopettaako ruoho kasvamisen? Eikö taloa pidä enää huoltaa mitenkään? jne. Edelleenkin asun mielummin kerrostalossa ja käännän aamulla kylkeä kun ap lähtee kolaamaan pihaa. Töihin lähtiessä ajan lämpimästä parkkihallista pihalle ja siltä pihalta on huoltoyhtiö käynyt tekemässä lumityöt.

Mikä ihmeen työleiri jollain on mielessä omakotitalosta puhuttaessa? Viime talvena sai tehdä tasan kaksi kertaa lumityöt ja nekin tekee 15 minsassa ja ottaa hyötyliikuntana. Robotti ajaa nurmikon. Kukat kasvaa penkissä itsekseen, kun on kerran laittanut, samoin hedelmäpuu. Salaatti kasvaa helposti, kun vähän kastelee. Muuta ei paljon uudessa talossa tarvitsekaan tehdä. Kaivot katsoo pari kertaa vuodessa ja räystäät samoin. Rennompaa tää on kuin kerrostalossa, eikä kukaan valita yhtiökokouksessa tai muutenkaan.

Ei ole tainnut kovin montaa vuotta vielä kulua? Talvet on erilaisia, joinain talvina lumityöt pitää tehdä useasti päivässä. Ei ne kukat ja hedelmäpuut ihan itsekseen kasva, hoitoa välillä vaativat kuten salaattikin. 

Vierailija
65/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole toistaiseksi riitä syyksi muuttaa elämäntapaansa ja asumismuotoaan, jos ei muuten niin tekisi. Katsotaan sitten vaikka kahden vuoden päästä.

Vierailija
66/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä hinnoilla? Älä kuule naurata, mieluummin vaikka poltan ne rahat kuin ostan sillä jotain madonsyömää 70-luvun pommia.

Ymmärrän, kaltaisellasi köyhällä on kurjaa, slummissa asuminen tekee varmasti katkeraksi.

Me asumme 2010 luvulla rakennetuissa 250 neliön taloissa, on tilaa, piha on iso, nurmikon leikkaa robotti ja pensaat ja puut hoitavat itse itsensä. Puutarhalta tuodaan tilatut kesäkukat valmiina ruukuissa, kastelu hoituu samaiselta puutarhalta, hiukan maksaa, mutta niinhän mukavuus aina maksaa. Mökki on kalliotontilla, siellä keskitymme veneilyyn.

Mitä tuollaisella varallisuudellakaan tekee, jos on kaltaisesi luonnehäiriöinen k*ipää? Onneksi sentään asut hevonperseessä kaukana normaaleista ihmisistä.

Vierailija
67/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kai niitä uudempiakin tarjolla? Itse tietty mieluummin maksat putkiremontista 1100€/m^2, joka on aivan naurettavaa.

No onhan niitä uudempia kerrostaloasuntojakin tarjolla, ei tarvitse putkiremontista huolia kun talo on rakennettu 2015. 

Tai se on jo valmiiksi tehty. Mikähän siinä on niin vaikea uskoa, että kaikki eivät halua omakotitaloon.

Eri

Vierailija
68/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olemme aivan epätoivoisia! Ja oikeastaan olisimme aina halunneet asua omakotitalossa ja kadehdimme kovasti ihmisiä jotka näin tekevät, mutta koska olemme saamattomia vätyksiä, emme ole saaneet mitään aikaiseksi. Tämänhän ap halusi kuulla? :D

....no kyllä tutkimuksen mukaan yli puolet kertostaloasukkaista haluaisi asua muualla kuin kerrostalossa. Kumma juttu. Okt asukkaista 0% haluaisi muuttaa kerrostaloon.

Johtuisikohan siitä, että omakotitaloon ei juuri koskaan päädytä sattumalta, vaan sinne pääsyyn täytyy nähdä vaivaa.

Kerrostaloissa on eniten valinnanvaraa ja halvimmat hinnat, joten sinne päätyvät tietenkin opiskelijat, muut tilapäisasujat, nopeasti asunnon tarvinneet, tuuliviirit, jotka eivät tiedä mihin mennä, ne jotka eivät ole vielä löytäneet haluamaansa muuta asuntoa...

Onko omakotitalon ostaminen hitaampaa puuhaa kuin kerrostalohuoneiston? En oikein ymmärrä, mitä yritit sanoa.

On. Koska valinnanvaraa on enemmän, löytyy helpommin mieluinen. Lisäksi erikoistoiveet ok:ssa vaikka oma ranta tai ei tonttinaapureita harventavat tarjontaa lisää.

Vierailija
69/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienkerrostalossa, jossa on piha, terassi, metsä ja kaikki palvelut vieressä. 

Työpaikka on myös 15 minuutin matkan päässä. Olen kyllä joskus miettinyt miten löysinkin näin täydellisen asunnon. Toivottavasti muutan tästä pois vasta ruumisarkussa. 

Asumme 230 neliön talossa, kaikki palvelut on kilometrin säteellä, mutta ei kuulu naapurin mökät meille eikä haise naapurin nortit.

Lenkkipolku kulkee lähellä, uimarantaa meillä on omaa 180 m. Mikään mahti maailmassa ei saa minua kerrostalokolhoosiin. Meillä on kaksi perittyä asuntoa Helsingissä, molemmat tuottavat hyvin, on mukavaa elää kun vuokralaiset maksavat kulut.

Vierailija
70/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää oikein hyvin tuo iso parveke. Inhoan kaikenlaisia puutarhatöitä.

Kuuma parveke, naapuri käryttää norttia, toinen grillaa lenkkiä, kaikkien pierut kuuluu ja haisee, voi oksennus, ei kerrostalo ole ihmisen asunto. Sopii köyhille ja sosiaalipummeille.

Parveke itään, eli ei kuuma. Taloyhtiössä tupakointikielto. Grillikatos on etäämmällä pihalla. Ei kuulu pierut eikä haise oksennus, sillä sinä et onneksi asu täällä. Tämän talon kolmion hinnalla ostaisi 15 kpl kusisia omakotirotteloita hevonperseestä.

Vierailija
71/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se omakotitalon työleiri ole tässä koronan aikana tainnut miksikään muuttua. Vai eikö koronan takia sada enää koskaan lunta? Tai lopettaako ruoho kasvamisen? Eikö taloa pidä enää huoltaa mitenkään? jne. Edelleenkin asun mielummin kerrostalossa ja käännän aamulla kylkeä kun ap lähtee kolaamaan pihaa. Töihin lähtiessä ajan lämpimästä parkkihallista pihalle ja siltä pihalta on huoltoyhtiö käynyt tekemässä lumityöt.

Mikä ihmeen työleiri jollain on mielessä omakotitalosta puhuttaessa? Viime talvena sai tehdä tasan kaksi kertaa lumityöt ja nekin tekee 15 minsassa ja ottaa hyötyliikuntana. Robotti ajaa nurmikon. Kukat kasvaa penkissä itsekseen, kun on kerran laittanut, samoin hedelmäpuu. Salaatti kasvaa helposti, kun vähän kastelee. Muuta ei paljon uudessa talossa tarvitsekaan tehdä. Kaivot katsoo pari kertaa vuodessa ja räystäät samoin. Rennompaa tää on kuin kerrostalossa, eikä kukaan valita yhtiökokouksessa tai muutenkaan.

Mulle tuo on jo työleiri.

Salaatin istutus, puiden istutus (puita = lehtiä = haravointia tai puhallusta), kaivojen hoito, räystäiden hoito, lumityöt (asun idässä, täällä on yleensä paljon lunta), jonkun ihmeen nurmikkorobotin käyttökin pitäisi opetella... Ei kiitos.

Onneksi mitään noista ei tarvitse kerrostalossa tehdä, ihanaa!

Vierailija
72/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollaisella varallisuudellakaan tekee, jos on kaltaisesi luonnehäiriöinen k*ipää? Onneksi sentään asut hevonperseessä kaukana normaaleista ihmisistä.

Sanoo ihminen, joka on luonnehäiriöinen ja suunnattoman kateellinen. Sinä et normaalia ihmistä tunnista vaikka törmäisit sellaiseen keskellä kirkasta päivää.

Ohis

Vierailija
73/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienkerrostalossa, jossa on piha, terassi, metsä ja kaikki palvelut vieressä. 

Työpaikka on myös 15 minuutin matkan päässä. Olen kyllä joskus miettinyt miten löysinkin näin täydellisen asunnon. Toivottavasti muutan tästä pois vasta ruumisarkussa. 

Asumme 230 neliön talossa, kaikki palvelut on kilometrin säteellä, mutta ei kuulu naapurin mökät meille eikä haise naapurin nortit.

Lenkkipolku kulkee lähellä, uimarantaa meillä on omaa 180 m. Mikään mahti maailmassa ei saa minua kerrostalokolhoosiin. Meillä on kaksi perittyä asuntoa Helsingissä, molemmat tuottavat hyvin, on mukavaa elää kun vuokralaiset maksavat kulut.

Äsken se trollin mielikuvitustalo oli vielä 250 neliötä. Äläkä edes yritä väittää, ettet ole sama kirjoittaja, tyylistä kyllä erottaa.

Vierailija
74/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin istutus, puiden istutus (puita = lehtiä = haravointia tai puhallusta), kaivojen hoito, räystäiden hoito, lumityöt (asun idässä, täällä on yleensä paljon lunta), jonkun ihmeen nurmikkorobotin käyttökin pitäisi opetella... Ei kiitos.

Juu riittää että kuuntelee naapureitten mölinät, ylä- ja alapuolelta, ja molemmilta sivuilta, rappu haisee, hissi vielä enemmän. Kaikki ihmisten virukset ja bakteeri leijuu hengitysilmassa. Parvekkeella, jos sellainen on on joko liian kuuma (etelä), tai kylmä ja pimeä, muut ilmansuunnan. Parvekkeelle mahtuu muovijakkara, siinä on kiva istua ja viettää kesää, mölyä kuunnellen. Ou jes, köyhien kolhoosi on kiva.

Vierailija
75/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, ellei sitten joku vapaaehtonen halua tulla tekemään remontit ja puutarha- ja lumityöt. Ja kaikki pitää sitten tapahtua samoin kuin kerrostalossa, eli viesti huoltoon ja homma hoidettu seuraavana päivänä.

Vierailija
76/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu riittää että kuuntelee naapureitten mölinät, ylä- ja alapuolelta, ja molemmilta sivuilta, rappu haisee, hissi vielä enemmän. Kaikki ihmisten virukset ja bakteeri leijuu hengitysilmassa. Parvekkeella, jos sellainen on on joko liian kuuma (etelä), tai kylmä ja pimeä, muut ilmansuunnan. Parvekkeelle mahtuu muovijakkara, siinä on kiva istua ja viettää kesää, mölyä kuunnellen. Ou jes, köyhien kolhoosi on kiva.

Sinulla on selvästikin kokemusta slummissa asumisesta? Johtuu varmaan siitä, että asut sellaisessa edelleenkin ja kirjoittelet sieltä käsin trollauksiasi vauvapalstalle.

Vierailija
77/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äsken se trollin mielikuvitustalo oli vielä 250 neliötä. Äläkä edes yritä väittää, ettet ole sama kirjoittaja, tyylistä kyllä erottaa.

Sori, minun on pakko ampua luulosi alas, tuo ☝️ olen minä. Ja vain minä.

🤗

Vierailija
78/257 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, ellei sitten joku vapaaehtonen halua tulla tekemään remontit ja puutarha- ja lumityöt. Ja kaikki pitää sitten tapahtua samoin kuin kerrostalossa, eli viesti huoltoon ja homma hoidettu seuraavana päivänä.

Lisään vielä, että sen talon pitäisi sijaita myös heti taloyhtiön leikkipihan vieressä, että lapsilla olisi aina leikkikavereita.

Vierailija
79/257 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta edelleenkään nurmikonleikkuu ja rikkaruohojen nyppimiset puhumattakaan talvella lumityöt.

Vierailija
80/257 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut sekä kerrostalossa, että omakotitalossa. Viihdyn nyt aikuisena yksinasuvana huomattavasti paremmin kerrostalossa täällä kaupungin keskustassa, missä joka asia on kävelymatkan päässä. Luontoon pääsee täältäkin , mikäli niin kokee tarvitsevansa. Miksi omakotiasujat eivät ymmärrä, että kaikki eivät nyt vaan siellä omakotitalossa halua asua. Kaikilla kerrostaloasujilla se ei myöskään todellakaan ole varoista kiinni se valinta, ihan vinkkinä niille, jotka väittää, että ei olisi varaa asua omakotitalossa. 

Käsittämätöntä, että joku kokee ylemmyydentuntoa asumismuodostaan, kun se on aika monelle ihan valintakysymys ja makuasia. Molemmissa on puolensa ja kukin asukoon niin kuin tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi