Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko nyt kerrostalo asukeille alkais omakotitalo isolla pihalla maistumaan?

Vierailija
12.05.2020 |

Saattaa olla uusi aalto tulossa, jolloin etätyöskentelyä jatketaan vuoden loppuun ja niiden lasten koulu saattaa olla myöskin syyslukukauden kiinni.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/etatyoajan-pitkittyminen-saa-ihmiset…

Kommentit (257)

Vierailija
221/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omissa työkavereissa olen huomannut että yksi ja toinen puhuu että pitäisi saada pari huonetta lisää että olisi omat työhuoneet itselle ja puolisolle.

Hallituksen suosituksesta monilla työpaikoilla siirryttiin kertarysäyksellä etätöihin ja kokemukset etätyöstä ovat olleet lisäksi pääsääntöisesti positiivisia. Mobiililaitteet ja tietoliikenneyhteydet ovat sillä tasolla että etätöiden tekeminen oikeasti onnistuu tehokkaasti.

Joten tästä voi hyvinkin poikia maallemuuttoilmiö, kun ihmiset muuttavat suurempiin asuntoihin ja edullisin tapa on yleenä ostaa talo jostain hieman syrjemmästä ja alkavat tehdä enemmän etätöitä, jolloin pidempi työmatka ei ole suuri ongelma.

Vierailija
222/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taajama-alueella omakotitalon piha on kaikkea muuta kuin rauhallinen. Kaipaisin oma rauhaa, mutta olisi pakko olla sosiaalinen naapurin mukeloiden ja lukuisien muiden perheiden kanssa, enkä vaan jaksa.  Omalla pihalla olisi ihanaa vain OLLA. Lukea,  olla hiljaa, tehdä puutarhahommia. 

Lenkkeily on ainoa tapa nauttia raikkaasta ilmasta omissa oloissaan. 

Maalla toki omakotitaloille on enemmän tilaa, eikä naapurusto ole ihan kiinni omassa pihassa. 

Ei naapurin kanssa ole pakko olla juuri mitenkään tekemissä. Morjestan jos nähdään pihalla, mutta siihen se jää, olen ihan tarkoituksella pitänyt välit kohteliaan etäisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistu. Mitä minä omalla pihalla tekisin, kun en tykkää mistään puutarhahommista. Nyt voin mennä pihalle ihan vain ilokseni. Nurmikko on leikattu eilen, ajatustakaan sille ei tarvinnut uhrata. Viikonloppuna vietiin kahvit ulos ja naapurikin poikkesi munkkikahveille, oli oikein mukavaa. Kas, kun en ole omakotitalossa asuva ihmisvihaaja. Aika paljon mulle saisi maksaa, että tästä lähtisin. 20 minuutin ajomatka keskustaan, meren rantaan 1,5 kilometriä ja asunto maksoi 15 000, 92 neliötä.

Kamala ajatus minulle on yhteispiha. Se verran olen introvertti, ettei innosta istuskella vieraitten kanssa.

Eniten kerrostaloasumisessa inhottaa se läheisyys, pahimmillaan joka puolella on joku.

Ei minua ole kotonaolo ahdistanut, tilaa minulla yksin on 85 neliötä, rivarin pääty, joka porrastettu niin, ettei takapihalta näe naapurin pihaa. Terassia kun pääsisi kukittamaan, lämmintä odotan.

Vierailija
224/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taajama-alueella omakotitalon piha on kaikkea muuta kuin rauhallinen. Kaipaisin oma rauhaa, mutta olisi pakko olla sosiaalinen naapurin mukeloiden ja lukuisien muiden perheiden kanssa, enkä vaan jaksa.  Omalla pihalla olisi ihanaa vain OLLA. Lukea,  olla hiljaa, tehdä puutarhahommia. 

Lenkkeily on ainoa tapa nauttia raikkaasta ilmasta omissa oloissaan. 

Maalla toki omakotitaloille on enemmän tilaa, eikä naapurusto ole ihan kiinni omassa pihassa. 

Ei naapurin kanssa ole pakko olla juuri mitenkään tekemissä. Morjestan jos nähdään pihalla, mutta siihen se jää, olen ihan tarkoituksella pitänyt välit kohteliaan etäisinä.

Sama minulla, rauhassa saa olla pihalla, kadulla tervehdin naapuria, kun vastakkain tullaan.

Vierailija
225/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omissa työkavereissa olen huomannut että yksi ja toinen puhuu että pitäisi saada pari huonetta lisää että olisi omat työhuoneet itselle ja puolisolle.

Hallituksen suosituksesta monilla työpaikoilla siirryttiin kertarysäyksellä etätöihin ja kokemukset etätyöstä ovat olleet lisäksi pääsääntöisesti positiivisia. Mobiililaitteet ja tietoliikenneyhteydet ovat sillä tasolla että etätöiden tekeminen oikeasti onnistuu tehokkaasti.

Joten tästä voi hyvinkin poikia maallemuuttoilmiö, kun ihmiset muuttavat suurempiin asuntoihin ja edullisin tapa on yleenä ostaa talo jostain hieman syrjemmästä ja alkavat tehdä enemmän etätöitä, jolloin pidempi työmatka ei ole suuri ongelma.

Tuo on myös ilmaston kannalta monella tapaa hyvä juttu. Lisäksi moni saa lisää vapaa-aikaa Kun työmatkat jäävät pois. Kaupungissakin matka vie monelta tunnin ja enemmänkin.

Vierailija
226/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpöööö kirjoitti:

Minkä ihmeen takia joku joka ei ole koskaan edes haaveillut omasta talosta haluaisi sitä nytkään?

Mulla oli talo isolla tontilla minkä myin koska en yksikseni tarvi taloa. Se oli vähä hätäinen ostos minkä piti tapahtua tajutakseen ettei tarvi taloa. Jos tarvisin niin asuisin omassa talossa. Nyt asun rivitalossa maalla eikä ole ikävä omaa taloa.

Minulla sama, ikää on jo 66 v, iso talo isoine tontteineen kävi lasten lähdettyä raskaaksi hoitaa ja kalliiksi lämmittää. Siitäonbeksi sai hyvän hinnan.

Tämä 80 neliötä rivarin päädyssä keskellä pikkukaupunki on minun juttuni. Huoltoyhtiö tekee työt, terassin iso, etelään, eikä sinne naapureista näy.

Hissi ja porrashuone on minulle, bakteerikammoiselle kauhistus, myös määräykset suihkussa käynneistä ja hiljaisuudesta tuntuivat ahdistavilta. Jonkun on helppo hyväksyä määräyksiä, minun vaikeaa.

Suihkussa käyntiä ei kyllä kukaan määrää, olet ymmärtänyt väärin.

Jaa, no sitten ihmiset turhaan tälläkin palstalla useissa keskusteluissa kiroilevat kun naapurin kyylä valittaa jopa suihkussa käynnistä klo 22 jälkeen. Kerrostalokyylillä käsittääkseni on tapana puuttua niihinkin asioihin joihin ei lain mukaan puuttua voi.

Se on sitä ihanuutta kun kerrostalossa asuu.

Summa summarum.

Summa summarum. Uskomaton tyyppi. Kirjoittele lisää kliseitä.[/quote

Mitä sinä riehut, tottahan tuo kirjoitti. Kerrostalossa saa kyllä riidan aikaiseksi vaikka mistä; suihkusta, hiljaisuudesta, lasten leikeistä, kantapääkävelystä, tupakoinnista, parvekegrillauksesta, hajuista, vierailuista (vesimaksut), huh huh.

T. isännöitsijä, joka luojan kiitos itseasiassa omakotitalossa.

Vierailija
227/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
228/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpöööö kirjoitti:

Minkä ihmeen takia joku joka ei ole koskaan edes haaveillut omasta talosta haluaisi sitä nytkään?

Mulla oli talo isolla tontilla minkä myin koska en yksikseni tarvi taloa. Se oli vähä hätäinen ostos minkä piti tapahtua tajutakseen ettei tarvi taloa. Jos tarvisin niin asuisin omassa talossa. Nyt asun rivitalossa maalla eikä ole ikävä omaa taloa.

Minulla sama, ikää on jo 66 v, iso talo isoine tontteineen kävi lasten lähdettyä raskaaksi hoitaa ja kalliiksi lämmittää. Siitäonbeksi sai hyvän hinnan.

Tämä 80 neliötä rivarin päädyssä keskellä pikkukaupunki on minun juttuni. Huoltoyhtiö tekee työt, terassin iso, etelään, eikä sinne naapureista näy.

Hissi ja porrashuone on minulle, bakteerikammoiselle kauhistus, myös määräykset suihkussa käynneistä ja hiljaisuudesta tuntuivat ahdistavilta. Jonkun on helppo hyväksyä määräyksiä, minun vaikeaa.

Jaa, no sitten ihmiset turhaan tälläkin palstalla useissa keskusteluissa kiroilevat kun naapurin kyylä valittaa jopa suihkussa käynnistä klo 22 jälkeen. Kerrostalokyylillä käsittääkseni on tapana puuttua niihinkin asioihin joihin ei lain mukaan puuttua voi.

Summa summarum.

Mitä sinä riehut, tottahan tuo kirjoitti. Kerrostalossa saa kyllä riidan aikaiseksi vaikka mistä; suihkusta, hiljaisuudesta, lasten leikeistä, kantapääkävelystä, tupakoinnista, parvekegrillauksesta, hajuista, vierailuista (vesimaksut), huh huh.

Niin saa kyllä muuten omakotitalossakin, jos osuu hankala naapuri. Vanhempani asuivat parikymmentä vuotta sellaisten hullujen naapureina, että kun nämä sitten vihdoin kuolivat pois ja talo myytiin, kukaan lähiympäristöstä ei jäänyt kaipaamaan. Vihdoinkin saa olla pihalla omassa rauhassa eikä kukaan tee ilkivaltaa, valita, vittuile, soittele turhan takia poliiseja ja lasua, tai kasvata satoja kissoja, jotka kulkevat vapaasti kuseksimassa kaikkien nurkkiin ja terasseille.

Itselläni ei ole koskaan ollut kerrostalossa ongelmia kenenkään kanssa. Ainoa hankala naapuri oli, kun asuin hetken aikaa asumisoikeusrivarissa. Enkä näiden kaikkien kokeilemieni kolmen asumismuodon väliltä edes harkitse, että ikinä enää muuttaisin kerrostalosta mihinkään. En välitä laittaa pihaa tai hengata sillä pätkääkään, kerrostalokämppä just hyvä ja helppo. Tärkeintä itselleni on, että kaikki palvelut ovat kävelyetäisyydellä ja mahdollisimman laajasti auki.

Sivusta

Vierailija
229/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Varmaan suurin osa omistusasunnoissa asujista tykkää juuri siitä omasta asunnostaan. Onhan he valinneet asuntonsa itse. Oli se sitten oma kerrostalo- tai rivitaloasunto, tai omakotitalo. Ja varmaan aika moni meistä haaveilee jostain "vähän paremmasta" asunnosta. Kerrostaloasujalla se voi olla vaikka haaveilua kauniimmista maisemista ja isommasta parvekkeesta, ja omakotitaloasujalla haaveilua isommasta tontista tai komeammasta talosta. Siis ihan normaalia se on valita sellainen omaan budjettiin ja elämäntilanteeseen sopiva asunto. Harva meistä pystyy ostamaan juuri sen unelmien asunnon. Ja mielikin saattaa vuosien saatossa muuttua. Ehkä se kerrostalossa ikänsä asunut haluaakin omakotitalon, tai omakotitaloasuja haluaakin kerrostaloon. Eikä se ole silloin mikään syy sellaiseen "HAHA MINÄPÄ TIESIN KYLLÄ SE KERROSTALO/OMAKOTITALO VAAN ON AINUT OIKEA ASUMISMUOTO!!". Ihan ihme vääntöä.

Eiköhän aika monella ala mennä hermo tähän koronavouhotukseen ja eristyksissä olemiseen. Itse asun isossa omakotitalossa. On tilaa ja pihaa ja kaikki peli ja vehkeet mutta kyllä silti alkaa kypsyttää tämä kökkiminen. Kotona on kivaa mutta ei täällä koko aikaa jaksaisi olla.

Vierailija
230/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä hinnoilla? Älä kuule naurata, mieluummin vaikka poltan ne rahat kuin ostan sillä jotain madonsyömää 70-luvun pommia.

Ymmärrän, kaltaisellasi köyhällä on kurjaa, slummissa asuminen tekee varmasti katkeraksi.

Me asumme 2010 luvulla rakennetuissa 250 neliön taloissa, on tilaa, piha on iso, nurmikon leikkaa robotti ja pensaat ja puut hoitavat itse itsensä. Puutarhalta tuodaan tilatut kesäkukat valmiina ruukuissa, kastelu hoituu samaiselta puutarhalta, hiukan maksaa, mutta niinhän mukavuus aina maksaa. Mökki on kalliotontilla, siellä keskitymme veneilyyn.

Kerrostaloslummiin minua ei saisi edes kilon palasina.

Asun ihan kivassa asunnossa, en slummissa. Kun kaipaan villimpää luontoa, menen mökille.

Eli kuitenkin kaipaat pois kerrostalosta.

Tässäpä se kiteytyi, pois on välillä päästävä, ahdistaa kun joka puolella on joku. Muistan tunteen kun opiskeluaikana asuimme viikot kerrostalossa, ahdistavaa oli.

MOT

Miksi sitten monella omakotitalossa asuvalla on vielä mökki? Eikö se talo riitäkään?

Vierailija
231/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa/pihassa on loputtomasti puuhaa ja askaretta. Kerrostalossa on huoltofirma, joka hoitaa ne ja asukas voi keskittyä rauhassa laadukkaasta asumisesta nauttimiseen.

Vierailija
232/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä hinnoilla? Älä kuule naurata, mieluummin vaikka poltan ne rahat kuin ostan sillä jotain madonsyömää 70-luvun pommia.

Ymmärrän, kaltaisellasi köyhällä on kurjaa, slummissa asuminen tekee varmasti katkeraksi.

Me asumme 2010 luvulla rakennetuissa 250 neliön taloissa, on tilaa, piha on iso, nurmikon leikkaa robotti ja pensaat ja puut hoitavat itse itsensä. Puutarhalta tuodaan tilatut kesäkukat valmiina ruukuissa, kastelu hoituu samaiselta puutarhalta, hiukan maksaa, mutta niinhän mukavuus aina maksaa. Mökki on kalliotontilla, siellä keskitymme veneilyyn.

Asun ihan kivassa asunnossa, en slummissa. Kun kaipaan villimpää luontoa, menen mökille.

Tässäpä se kiteytyi, pois on välillä päästävä, ahdistaa kun joka puolella on joku. Muistan tunteen kun opiskeluaikana asuimme viikot kerrostalossa, ahdistavaa oli.

MOT

Miksi sitten monella omakotitalossa asuvalla on vielä mökki? Eikö se talo riitäkään?

😂

Minuahan ei saisi mökille edes kilon palasina. Siellähän kuolee pystyyn.

-eri

Vierailija
233/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Tuo hyvin yleistä täällä ei-pääkaupunkiseudulla. Halutaan asua omakotitalossa joka varsin lähellä kaupungin keskustaa (best of the both worlds, voi pyöräillä keskustaan, silti oma piha ja rauha), mutta kaivataan välillä vielä enemmän omaa tilaa ja luontoa. Näin mekin, jaetaan etätyötä kaupungissa ja samalla sairaala-alueella sijaitsevalla mökillä. Korona-aikaan on huomattu kuinka kiinni suomalaiset ovat vielä luonnossa. Itseäni rauhoittaa kovasti kun etätyökokousten välillä käväisen kaupungissa omalla pihalla katselemassa kevään tuloa, kuuntelen linnut ja katselen aukeavat silmut. Ja kaikki koronat unohtuvat mökillä kun katselee jäistä vapautunutta järveä. Mutta en ihan ymmärrä tuota ketjun tekijää miksi nostaa kiistaa, kun osa pitää urbaanista kaupunkielämästä eikä kaipaa tilaa ympärilleen miksi kiusata heitä juuri nyt kun pandemia iskee juuri heidän elämäntyyliinsä eniten. 

Vierailija
234/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpöööö kirjoitti:

Summa summarum.

Niin saa kyllä muuten omakotitalossakin, jos osuu hankala naapuri. Vanhempani asuivat parikymmentä vuotta sellaisten hullujen naapureina, että kun nämä sitten vihdoin kuolivat pois ja talo myytiin, kukaan lähiympäristöstä ei jäänyt kaipaamaan. Vihdoinkin saa olla pihalla omassa rauhassa eikä kukaan tee ilkivaltaa, valita, vittuile, soittele turhan takia poliiseja ja lasua, tai kasvata satoja kissoja, jotka kulkevat vapaasti kuseksimassa kaikkien nurkkiin ja terasseille.

Itselläni ei ole koskaan ollut kerrostalossa ongelmia kenenkään kanssa. Ainoa hankala naapuri oli, kun asuin hetken aikaa asumisoikeusrivarissa. Enkä näiden kaikkien kokeilemieni kolmen asumismuodon väliltä edes harkitse, että ikinä enää muuttaisin kerrostalosta mihinkään. En välitä laittaa pihaa tai hengata sillä pätkääkään, kerrostalokämppä just hyvä ja helppo. Tärkeintä itselleni on, että kaikki palvelut ovat kävelyetäisyydellä ja mahdollisimman laajasti auki.

Sivusta

Suurin osa riidoista käydään kerrostaloissa. Ihmiset väsyvät kun asuvat ahtaissa asunnoissa kennoissa. Iso osa on huonosti äänieristetty, tulisin hulluksi jos pitäisi seinän takana asuvien elämää kuunnella. Ja ahdistun pelkästä ajatuksesta, että joku sääntö rajoittaa elämistäni klo 22-06, ei sellainen ole ihmisen elämää.

Sivusta myös

Vierailija
235/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa/pihassa on loputtomasti puuhaa ja askaretta. Kerrostalossa on huoltofirma, joka hoitaa ne ja asukas voi keskittyä rauhassa laadukkaasta asumisesta nauttimiseen.

Ja yläkerran kanta-astujan elämästä voi nauttia siinä samalla. Muistaa että klo 22 alkaa hyshys-aika, ja kuunnella kun yläkerrassa joku kusee pönttöön voimalla. Lapset hakkaa lattiaa ja remppa kestää viikkokausia ja viikonloppuna alkaa ulina heti klo 7, kun hyshys päättyy. Oi onnea!

Näin olen tällä palstalla oppinut.

Vierailija
236/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Miksi sitten monella omakotitalossa asuvalla on vielä mökki? Eikö se talo riitäkään?[/]

No katsopas siksi kun on kiva välillä vaihtaa maisemaa. Kaupungista meren/järven rantaan, saaristoon, Saimaalle, missä nyt ihmisillä mökkejä on. Nyt varsinkin, kun matkoille ei pääse, se kerrostalossa kyykkminen ei kyllä tunnu ihanalta ajatukselta, lisäksi olen aina inhonnut yleisiä uimarantoja, ihmiset ulostaa uimavesiin, joka puolella on kitinää, moskaa ja kiljuvia kakaroita, ällöttäviä ukkoja. Hyi!

Vierailija
237/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tämän kerrosasumisen ylistysketjun vain tähän. Nauttikaa kaikki!

https://www.vauva.fi/keskustelu/3697555/eiko-nykyisin-edes-yriteta-elaa…

Vierailija
238/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn ihan hyvin kerrostaloasunnossani. Tässä talossa ei kukaan hakkaa patteriin, pidä bileitä eikä tässä asu edes lapsia. Ulos pääsen omalle parvekkeelle tai kävelemällä yhden kerroksen verran portaita alaspäin. Omassa saunassa saunoessa voin katsella ikkunasta auringonlaskua. Minun ei tarvitse huolehtia ruohonleikkuusta tai rikkaruohojen kitkemisestä. Hirveän paljon on mielikuvituksetonta porukkaa, joiden mielestä kerrostalossa asuminen on kykkimistä. Pidättekö te jatkuvasti isoja bileitä aamuun asti? Minä olen ilmeisesti tylsä, sillä yöt nukun. Omaan unirytmiin ei asumismuoto vaikuta.

Vierailija
239/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn ihan hyvin kerrostaloasunnossani. Tässä talossa ei kukaan hakkaa patteriin, pidä bileitä eikä tässä asu edes lapsia. Ulos pääsen omalle parvekkeelle tai kävelemällä yhden kerroksen verran portaita alaspäin. Omassa saunassa saunoessa voin katsella ikkunasta auringonlaskua. Minun ei tarvitse huolehtia ruohonleikkuusta tai rikkaruohojen kitkemisestä. Hirveän paljon on mielikuvituksetonta porukkaa, joiden mielestä kerrostalossa asuminen on kykkimistä. Pidättekö te jatkuvasti isoja bileitä aamuun asti? Minä olen ilmeisesti tylsä, sillä yöt nukun. Omaan unirytmiin ei asumismuoto vaikuta.

No ei bileitä pidetä ihan joka yö, mutta silloin kun pidetään, niin mukavaa ettei lupia tarvitse kysellä eikä häätää vieraita klo 22 pois.

Ja bileitten jälkeen nukutaan pitkään, meidän talossa siis hiljaisuus voi kestää jopa klo 16.00 iltapäivällä, kukaan ei sitä voi rikkoa. Mistä kitkemisestä te jauhatte, jos on kasvimaa, sitäB kitketään, mutta mikään laki ei määrää, että omakotitalon tontilla pitää olla kasvimaa, kesällä ostan kesäkukat, syksyllä vaihdan ne kanerviin jne.

Etkö sinä koskaan juhli? Enkä nyt tarkoita viinan kittaamista, vaan illanviettoa suvun ja/tai ystävien kanssa?

Vierailija
240/257 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT

Tuo hyvin yleistä täällä ei-pääkaupunkiseudulla. Halutaan asua omakotitalossa joka varsin lähellä kaupungin keskustaa (best of the both worlds, voi pyöräillä keskustaan, silti oma piha ja rauha), mutta kaivataan välillä vielä enemmän omaa tilaa ja luontoa. Näin mekin, jaetaan etätyötä kaupungissa ja samalla sairaala-alueella sijaitsevalla mökillä. Korona-aikaan on huomattu kuinka kiinni suomalaiset ovat vielä luonnossa. Itseäni rauhoittaa kovasti kun etätyökokousten välillä käväisen kaupungissa omalla pihalla katselemassa kevään tuloa, kuuntelen linnut ja katselen aukeavat silmut. Ja kaikki koronat unohtuvat mökillä kun katselee jäistä vapautunutta järveä. Mutta en ihan ymmärrä tuota ketjun tekijää miksi nostaa kiistaa, kun osa pitää urbaanista kaupunkielämästä eikä kaipaa tilaa ympärilleen miksi kiusata heitä juuri nyt kun pandemia iskee juuri heidän elämäntyyliinsä eniten. 

Sama täällä muuallakin, kaikilla tuttavillani on talo kaupungissa ja huvila vesien äärellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi