Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni hoitaja meinaa vaihtaa alaa koronan jälkeen

Vierailija
12.05.2020 |

Kuinka moni hoitaja aikoo vaihtaa alaa tai maata kun se vaan on mahdollista? Itse ainakin aion.

Miksi? Tämä on todistanut että hoitajan työssä ei kannata olla.

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen harkinnut nimenomaan hoitoalalle vaihtamista. Sillä alalla olis ainakin töitä. Jotenkin tuntuu, että nämä kovimmat valittajat valittaisivat myös siinä uudessa työssä, kaikissa hommissa kun on omat huonot puolensa...

Oikein. Juuri nämä ruikuttajat on niitä paskimpia hoitajia, toivottavasti lähtevät kaikki alalta.

Voisin itsekin lähteä alaa opiskelemaan, korkea palkka, huippuedut, varma työpaikka ja siisti sisätyö. 

Juu, alaa vaan vaihtamaan.Kirjoitapa sitten kommentteja miten menee, kun olet pari vuotta. painanut kotihoidossa töitä.

Miksi ihmeessä hakeutuisin kotihoitoon? 

Mieluummin jollekin ison sairaalan vuodeosastolle, jossa pääsee todella helpolla. 

Voi raukkaa. Sun ideaalikuva vuodeosastoista tule nii-in murtumaan. Melkein haluaisin nähdä miten nasma venähtää. Rankkaa työtä kolmessa vuorossa, kokemusta on. Minäkään en mene takaisin.

Vierailija
162/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikilla hoitajilla on nyt niin älyttömän kauheaa jos sairaaloissa on yhteensä jotain alle 200 koronapotilasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että äänekkäin 0,1% kuvittelee vaikuttavana johonkin itkemällä täällä.

Kuka täällä on itkenyt? Ei kukaan muu kuin sinä. Ja sinäkin ikkaset täällä huomion puutetta. Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteeni, joten mene jo pois täältä. Etkö ymmärrä kirjoitettua tekstiä TÄMÄ KETJU ON TARKOITETTU HOITAJILLE!!! Sinä vttuilet täällä vain saadaksesi huomiota, vtun prinssinakkimuna

Vierailija
164/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää on näitä missä kannattaa ryhyä erikoissairaanhoitajaksi ja keskittyä siihen yhteen erikoisuuteen jolloin ei enää ole joka paikan höylä ja vapaasti pompotettavissa.  ?

En tiedä lasketaanko noita jonkun röntgenin hoitajat jolloin on se oma kone eikä mikään yleisjantunen.

Vierailija
165/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen harkinnut nimenomaan hoitoalalle vaihtamista. Sillä alalla olis ainakin töitä. Jotenkin tuntuu, että nämä kovimmat valittajat valittaisivat myös siinä uudessa työssä, kaikissa hommissa kun on omat huonot puolensa...

Oikein. Juuri nämä ruikuttajat on niitä paskimpia hoitajia, toivottavasti lähtevät kaikki alalta.

Voisin itsekin lähteä alaa opiskelemaan, korkea palkka, huippuedut, varma työpaikka ja siisti sisätyö. 

Juu, alaa vaan vaihtamaan.Kirjoitapa sitten kommentteja miten menee, kun olet pari vuotta. painanut kotihoidossa töitä.

Miksi ihmeessä hakeutuisin kotihoitoon? 

Mieluummin jollekin ison sairaalan vuodeosastolle, jossa pääsee todella helpolla. 

Voi luoja... Vain täyden tietämättömyyden tuomalla varmuudella voi päästellä tällaista suustaan! :D :D 

Vierailija
166/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän olette uhonneet jo kymmenen vuotta vaihtavanne alaa ja muuttavanne Norjaan.

Pelkkää leukojen heilutusta.

Tai mikäs siinä, 3000 kuukausipalkalta opiskelijabudjetille jääminen saattaa olla aika karvas paikka monelle suojatyöpaikan kampaviinerinmussuttajalle. 

Nettopalkkani 2-vuorotyössä n. 1700/kk. Toimeentulotuella yksinhuoltajana pärjäisin paremmin. Kampaviinereihin ei ole varaa,  leivon itse pullaa ja sämpylöitä.

Vierailija
167/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti se että muutin pois suomesta.

Koronan ainana olen saanut 100% palkankorotuksen pandemian ajaksi, minua oikeasti arvostetaan ja kun lähden rättiväsyneenä 16h vuoron jälkeen kotiin niin tuntuu että olen tehnyt jotain tärkeää.

Se miksi muutin suomesta aikoinaan. Hoitajia ei arvosteta. Katsokaa tätä keskusteluakin.

Vierailija
168/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin alaa aivan ehdottomasti jos olisin nuorempi, mutta tässä iässä en pidä järkevänä uuden ammatin opiskelua. Korona ei ole varsinainen eikä ainoa syy, mutta sen myötä on tullut lisää kaikenlaista entisten epäkohtien lisäksi.

Vierailija
169/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo päätöksen tehnyt ja hakeudun hoitajan töistä pois. Ihan sama miten käy palkka kierroksella. Nyt on tullut raja vastaan. TULES--vaivat ja unettomuuden on tämä työ aiheuttanut. En halua enää muita sairauksia. Jos ei uusi Ura urkene muulla alalla, niin jään työttömäksi ja anon hoitaja oikeudet pois, niin niihin hommiin ei voi minua pakottaa-tarvittaessa vaikka teen jonkun rikoksen, että varmasti menee hoitajan oikeudet. EVVVK.

Vierailija
170/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää on näitä missä kannattaa ryhyä erikoissairaanhoitajaksi ja keskittyä siihen yhteen erikoisuuteen jolloin ei enää ole joka paikan höylä ja vapaasti pompotettavissa.  ?

En tiedä lasketaanko noita jonkun röntgenin hoitajat jolloin on se oma kone eikä mikään yleisjantunen.

Yksikään hoitaja röntgenissä tai sen ulkopuolella ei ole yleisjantunen. Minä olin, töissä joka jumalan osastolla. -se sahu

Vierailija
171/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehän olette uhonneet jo kymmenen vuotta vaihtavanne alaa ja muuttavanne Norjaan.

Tai mikäs siinä, 3000 kuukausipalkalta opiskelijabudjetille jääminen saattaa olla aika karvas paikka monelle suojatyöpaikan kampaviinerinmussuttajalle. 

Nettopalkkani 2-vuorotyössä n. 1700/kk. Toimeentulotuella yksinhuoltajana pärjäisin paremmin. Kampaviinereihin ei ole varaa,  leivon itse pullaa ja sämpylöitä.

Lähes saman saisin käteen jos eläisin sossun rahoilla. Paitsi että sossu kustantaisi esim lääkkeet ja vaatteet. Hoitajan työssä pitää ostaa vaatteet kirpparilta, mikro meni rikki monta kuukautta sitten-eipä ole varaa uuteen. Matkoilla olen käynyt 10 vuotta sitten. Vtuttaa että tein sen virheen että lähäriksi opiskelin.

Vierailija
172/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riitti se että muutin pois suomesta.

Koronan ainana olen saanut 100% palkankorotuksen pandemian ajaksi, minua oikeasti arvostetaan ja kun lähden rättiväsyneenä 16h vuoron jälkeen kotiin niin tuntuu että olen tehnyt jotain tärkeää.

Se miksi muutin suomesta aikoinaan. Hoitajia ei arvosteta. Katsokaa tätä keskusteluakin.

Täällä arvostus tarkoittaa sitä että MINUN pitää saada paras mahdollinen hoito ja hoitajien pitää olla parhaita ammattilaisia, ei muuta. Muuten vttuillaan ja haukutaan kuten täällä

Vierailija
173/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T

Ihan yhtä vähän saan rahaa hoitajana tai opiskelijana.

Voisin myös tehdä hyväntekeväisyystyötä ja kierrellä sairaanhoito-oppilaitoksissa käännyttämässä oppilaita muuhun ammattiin.

Opiskelijat saa 3000 euroa kuussa? Tässä näemme miten pihalla te hoitajat olette reaalielämästä. 

Hoitaja saa 3000 euroa kuussa? Tässä näemme miten pihalla muu väestö on hoitajien palkoista.

Sairaanhoitajan keskipalkka on 3161 euroa kuussa.

Lähihoitajan keskipalkka oli noin 2700 euroa kuussa. Valehteleeko TILASTOKESKUS?

Ainahan te valehtelette palkoistanne, tämä on kaikille jo selvää. 

Niinhän sitä sanotaan, että valhe, emävalhe, tilasto, (tähän loppuun ilmeisesti tullee nyt THL).

Kvtessin mukaiseen peruspalkkaan tulee toki kaikenlaisia lisiä päälle, mutta tavallisen saikun peruspalkka ei ole lähelläkään 3000€. Sisko on ollut 15 vuotta sairaanhoitajana ja keskimäärin kuukauden ansio on n. 2600€ bruttona. Ei kyllä ole kovin kummoinen korvaus fyysisesti ja psyykkisesti raskaasta kolmivuorotyöstä.

https://www.tehy.fi/fi/system/files/mfiles/muu_dokumentti/julkisen_sekt…

15 vuotta sairaanhoitajana, tänään palkkapäivä ja tilinauhassa kohdassa peruspalkka oli taas ne samat 2490 euroa., päivätyö eli ei lisiä.  Ylitöistä ei makseta ja ne täytyy  ottaa aikana tunti tunnista.  

Vierailija
174/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten vaan toimeentulotuella eläväksi yksinhuoltajaksi. Muista kuitenkin että toimeentulotuki on viimeisin tukimuoto eikä mikään automaatti.

Vierailija
175/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän kaksi hoitsua jotka vaihtoivat puhelinmyyntiin. Ovat kuulemma tyytyväisiä.

Vierailija
176/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä on itkenyt? Ei kukaan muu kuin sinä. Ja sinäkin ikkaset täällä huomion puutetta. Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteeni, joten mene jo pois täältä. Etkö ymmärrä kirjoitettua tekstiä TÄMÄ KETJU ON TARKOITETTU HOITAJILLE!!! Sinä vttuilet täällä vain saadaksesi huomiota, vtun prinssinakkimuna

Jos te hoitajat haluatte tulla arvostetuiksi niin tuolla tavalla se ei onnistu. En ole tuo jolle kommentoit mutta pakko kommentoida että tuolla asenteella ei neuvottelupöydissä menestytä.

Vierailija
177/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T

Ihan yhtä vähän saan rahaa hoitajana tai opiskelijana.

Voisin myös tehdä hyväntekeväisyystyötä ja kierrellä sairaanhoito-oppilaitoksissa käännyttämässä oppilaita muuhun ammattiin.

Opiskelijat saa 3000 euroa kuussa? Tässä näemme miten pihalla te hoitajat olette reaalielämästä. 

Hoitaja saa 3000 euroa kuussa? Tässä näemme miten pihalla muu väestö on hoitajien palkoista.

Sairaanhoitajan keskipalkka on 3161 euroa kuussa.

Lähihoitajan keskipalkka oli noin 2700 euroa kuussa. Valehteleeko TILASTOKESKUS?

Ainahan te valehtelette palkoistanne, tämä on kaikille jo selvää. 

Niinhän sitä sanotaan, että valhe, emävalhe, tilasto, (tähän loppuun ilmeisesti tullee nyt THL).

Kvtessin mukaiseen peruspalkkaan tulee toki kaikenlaisia lisiä päälle, mutta tavallisen saikun peruspalkka ei ole lähelläkään 3000€. Sisko on ollut 15 vuotta sairaanhoitajana ja keskimäärin kuukauden ansio on n. 2600€ bruttona. Ei kyllä ole kovin kummoinen korvaus fyysisesti ja psyykkisesti raskaasta kolmivuorotyöstä.

https://www.tehy.fi/fi/system/files/mfiles/muu_dokumentti/julkisen_sekt…

15 vuotta sairaanhoitajana, tänään palkkapäivä ja tilinauhassa kohdassa peruspalkka oli taas ne samat 2490 euroa., päivätyö eli ei lisiä.  Ylitöistä ei makseta ja ne täytyy  ottaa aikana tunti tunnista.  

Monella muullakaan alalla ei ylitöistä makseta eikä niitä edes tunti tunnista vapaaksi.

Vierailija
178/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos te hoitajat haluatte tulla arvostetuiksi niin tuolla tavalla se ei onnistu. En ole tuo jolle kommentoit mutta pakko kommentoida että tuolla asenteella ei neuvottelupöydissä menestytä.

Miksi hoitajat jotka on loppuun kyllästyneitä alaan haluaisivat työlle arvostusta. Eihän he arvosta sitä itsekään. Alaa vaihtavalle hoitajalle ei ole palkkaneuvoitteluilla enää oikein mitään merkitystä. Hoitajat menettävät hyvin vähän vaikka eivät hoitotyötä arvostaisi. Yhteiskunnalle sen hoitotyön merkitys on ja pitäisi olla merkityksellisempi. Pahaa vain pelkään että se ymmärretään liian myöhään.

Vierailija
179/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentä vuotta työtä tehneenä arvostan kyllä itseäni että kollegoitani. Teemme tärkeää työtä. Nyt kun näköjään yhteiskunta ei jälleen kerran suostu sitä arvostusta osoittamaan ja meitä kohdellaan suorastaan orjina niin mulle ihan oikeesti riittää.

Näköjään Suomi kaatuu tai nousee hoitajien mukana, mutta koskaan, ei koskaan ole se hetki, että tästä työstä saisi ansaitsemansa korvauksen!

Vierailija
180/249 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymmentä vuotta työtä tehneenä arvostan kyllä itseäni että kollegoitani. Teemme tärkeää työtä. Nyt kun näköjään yhteiskunta ei jälleen kerran suostu sitä arvostusta osoittamaan ja meitä kohdellaan suorastaan orjina niin mulle ihan oikeesti riittää.

Näköjään Suomi kaatuu tai nousee hoitajien mukana, mutta koskaan, ei koskaan ole se hetki, että tästä työstä saisi ansaitsemansa korvauksen!

Te saatte, ja teille maksetaan JUST se oikea korvaus mikä teille kuuluukin ! Aivan turha alkaa leijumaan siinä. Se AMK-perseilykin on nimensä mukaisesti perseilyä ja siihen on aivan turha alkaa vetoamaan. Pillerin kiikutukseen, kuumeen mittaamiseen ja laastarinlaittoon ei tarvita AMK :ta, mutta leijumiseen, keulimiseen ja turhasta palkoista rutinaan sitä tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme