Kuinka moni hoitaja meinaa vaihtaa alaa koronan jälkeen
Kuinka moni hoitaja aikoo vaihtaa alaa tai maata kun se vaan on mahdollista? Itse ainakin aion.
Miksi? Tämä on todistanut että hoitajan työssä ei kannata olla.
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milleköhän alalle nämä alanvaihtajat aikovat suunnata?
Itse menin tutkimustöihin.
ex sairaanhoitaja
Mihinköhän työpaikkaan rivisairaanhoitaja MENEE, siis tuosta noin vain MENEE tutkijaksi?
Sanoinko menneeni tutkijaksi? Olen tutkimusavustaja. Hoidan tutkimusten toteutusta tukijoiden apuna. Palkka on perempi kun sairaanhoitajana ja saa työskennellä virka-aikana ja työtahtikin on leppoisampi ja pystyy tekemään paljon myös etänä.
Suosittelen.
Eikö hävetä ettet tee kutsumuksesi mukaista työtä, yhteiskunta on koulun maksanut ja oletuksena on maksaa työsuorituksellaan koulutus yhteiskunnalle. Vanhusten paikoissa on töitä, sairaaloissa on laisillesi töitä.
Kaikkien ammatin on yhteiskunta Suomessa maksanut, sinunkin . Eikö sinua hävetä täällä jauhaa paskaa, kun voisit olla maksamassa koulutustasi ja hyödyttämässä yhteiskuntaa kun se on pulassa- ei ole marjanpoimijoita, ei. Mutta eihän tommonen kermaperse-pullamössöt edes mansikoita jaksaisi puolta tuntia poimia.
Hoitajan työ on paskaduunia paskalla palkalla. Itse toivon että pääsen alalta mahdollisimman pian pois. Enkä suosittele kenellekään. Mitään hyvää ei työssä ole
Älkää kukaan olko niin tyhmiä että lähdette hoitajaksi opiskelemaan. Jos on Kytö hoitamaan, niin opiskelijaa lääkäriksi-sitä työtä arvostetaan täällä ja palkka on hyvä. Mutta hoitajaksi-never
Vierailija kirjoitti:
Milleköhän alalle nämä alanvaihtajat aikovat suunnata?
Ihan Kuule vaikka työttömäksi jos ei muuta löydy. Olen jo osani työtä tälle yhteiskunnalke tehnyt. Mutta hoitajan töistä pois
Mielellään ns akkavaltaiselle alalle ei kannata lähteä. Palkka ja arvostus huonot. Ns krpäammatit eli miesvaltaiselle alat -suosittelen, miehet pitävät huolen arvostuksesta ja paikoistaan. Lukio aikainen luokkakaveri opiskeli lukion jälkeen hoitsuksi, ja tajusi kuukauden töitä tehtyään, että oli virhe. Sitten lähti opiskelemaan uutta ammattia ihan sen mukaan mitä palkkaa maksetaan ja hyvin on pärjännyt ja tienannut ja on tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä hoitajat narisevat ?! Mitäs olette lähteneet alalle! Sehän on aina ollu ns.kutsumusammatti ja kiehtonut sisar hento valkoisen työ pennusta asti. Eikös opinnoissa ole opetettu että Mitä vaan ja Millaisia tahansa sairauksia jne voi tulla eteen ja silloin pitää painaa niska limassa. Ja turha vinkua aina palkoista ! Ei monella muullakaan alalla sen parempaa palkkaa saa, paska palkalla painaa monet muutkin matalapalkkaiset ihmiset !
Edes papin työ ei ole kutsumusammatti. Jos olet sitä mieltä että hoitajan työ on, niin voit sitten mennä.hoidattamaan itsesi kun sairastut sinne keskiajalle luostariin, josta tämä "ajatus" on peräisin.
Tämä ketju on edelleenkin tarkoitettu vain hoitajille. Ter muut voitte painua vttuun täältä narisemasta. Ei kiinnosta nämä iänikuisen paskanjauhannat narinarivalivali mitä valitatte
Kyllähän tästä ketjusta paistaa ihan oikeutettu hoitajien kyllästyminen kyykytykseen. En jaksa ymmärtää, miksi joku vielä ottaa asiakseen tulla tänne päätään aukomaan, me kun ollaan saatu siitä ihan tarpeeksi! Voi se päivä teillekin vielä koittaa, ettette olisi suunsoitollanne saaneet niitä hoitajia alalta kaikkoamaan.
Olen ollut 17 vuotta alalla. Olen opiskellut omaehtoisesti, kehittänyt amnattotaitoani opiskelemalla vapaa-ajalla, venynyt ja paukkunut, tehnyt työtäni sydämellä. Nyt on tullut seinä vastaan. Miksi
1)Sairaalat ovat hirarkisia ja hoitotyön esimiehet kusipäitä. Työntekijä, hoitaja on vain pelinappula. Kun sairastut ja tulee iän myötä krenppaa, niin sinut savustetasn pihalle. Kremppa on tullut fyysisesti raskaasta hoitotyössä. Tämän olen valitettavasti joutunut todistamaan monesti
2) Jos hoitaja pääsee esimieheksi, niin valta nousee sille päähän ja kusi. Ja empatia ja eettiset taidot hävivöt saman tien
3) Olen nähnyt riittävän monta työtaistelua ja hoitajien palkkabeuvittelua- koskaan ei ole Suomessa ollut sellaista tilannetta eikä koskaan tule olemaan että hoitajille riittäisi rahaa minkäänlaisiin palkankorotuksia. Me olemme vain menoerä, mutta pakkolaki piti kuitenkin ottaa käyttöön
4) Kukaan hoitaja ei jaksa täyteen eläkeikään ja terveenä et eläkkeelle jää. Ja eläkeikä tulee olemaan kipeä ja raihnas. Tämänkin olen nähnyt
Lähtekää nuoret mieluummin alalle, joka on fyysisesti ja psyykkisesti helpompaa, jota arvostetaan, ja josta maksetaan riittävä palkka.
Minäkään en enää jaksa. Sairaslomaa haen ja töihin en enää aio mennä. Tämä Älä on vienyt minulta työkyvyn ja terveyden
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä hoitajat narisevat ?! Mitäs olette lähteneet alalle! Sehän on aina ollu ns.kutsumusammatti ja kiehtonut sisar hento valkoisen työ pennusta asti. Eikös opinnoissa ole opetettu että Mitä vaan ja Millaisia tahansa sairauksia jne voi tulla eteen ja silloin pitää painaa niska limassa. Ja turha vinkua aina palkoista ! Ei monella muullakaan alalla sen parempaa palkkaa saa, paska palkalla painaa monet muutkin matalapalkkaiset ihmiset !
Huomaa kyllä tästä keskustelusta hoitajien arvostuksen ja se on pyöreä nolla. Ei siis ihme, että moni lähtee ulkomaille tai vaihtavat alaa kun tavan tallaajat tulevat tuollaista p*skaa kirjoittelemaan.
Muissa maissa sentään hoitajia osataan arvostaa siinä missä lääkäreitä ja se myös näkyy tilinauhalla.
Täällä vaan huudellaan lokaa niskaan. Jos ihmisten asenne hoitajia kohtaan olisi toista, niin saisi se varmasti jäämään hoitajia alalle.
Mutta jos ette usko, mitä hoitajan työ pitää sisällään niin menkää ja kokeilkaa. Ei varmana yksikään näistä huutelijoista ole tehnyt päivääkään hoitajan työtä.
Työpaikka kiusaaminen on yleistä sotealalla ja Avi:n tutkimuksen mukaan yleisimmin kiusaaja on esimies. Voin allekirjoittaa Tämä on omakohtaista kokemusta useasta eri työpaikasta. Ja nämä esimiehet saavat jatkaa tätä kyylyttämistä, työntekijöiden oikeuksia ei puolusta kukaan, paitsi jos -palkkaat jurisrtin. Tästäkin on kokemusta. Ja talon johto tietää, mutta nämä kiusaajapomot saavat jatkaa työssään, mutta kiusattu saa potkut.
Ja työssä sitten vastaat ihmisten terveydestä, turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä. Esimiehiltä et saa rukea. Jos et tee kuten ne sanovat alkaa uhkailu ja savustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka kiusaaminen on yleistä sotealalla ja Avi:n tutkimuksen mukaan yleisimmin kiusaaja on esimies. Voin allekirjoittaa Tämä on omakohtaista kokemusta useasta eri työpaikasta. Ja nämä esimiehet saavat jatkaa tätä kyylyttämistä, työntekijöiden oikeuksia ei puolusta kukaan, paitsi jos -palkkaat jurisrtin. Tästäkin on kokemusta. Ja talon johto tietää, mutta nämä kiusaajapomot saavat jatkaa työssään, mutta kiusattu saa potkut.
Ja työssä sitten vastaat ihmisten terveydestä, turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä. Esimiehiltä et saa rukea. Jos et tee kuten ne sanovat alkaa uhkailu ja savustaminen.
Tiedetään. Olen työpaikassa jossa lähiesimies ja sen esimies on todennäköisesti narsk*ja. Työntekijät oireilevat, usea on sairaslomalla ja niin moni lähtee pois kun vaan pääsee. Jopa työsuojelu tietää asiasta, mutta eivät tee mitään. Onneksi olen itse päässyt jo työpaikasta pois, kuulen muilta. Ja tämä on siis hoitoalan työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään. Olen työpaikassa jossa lähiesimies ja sen esimies on todennäköisesti narsk*ja. Työntekijät oireilevat, usea on sairaslomalla ja niin moni lähtee pois kun vaan pääsee. Jopa työsuojelu tietää asiasta, mutta eivät tee mitään. Onneksi olen itse päässyt jo työpaikasta pois, kuulen muilta. Ja tämä on siis hoitoalan työpaikka.
Tämä! Tässä yksi syy miksi haluan alalta pois + Tämä "pakkolain" työnantajalle "sallima" kyykttäminen +palkkaneuvottelut.
En jaksa enää.
Kusipöisimmöt ja veemäisimmät pomot (ja amnattitaidottomimmat) on minulla ollut, kun olen tehnyt hoitajan hommia. Ja se on ollut syy, miksi olen hakeutunut alalta pois. Enkä takaisin aio mennä
Sanottakoon vielä se, että itse työ on ihan kivaa ja antoisaa, mutta, mutta, kun se on pilattu kaikella kyykyttämisellä, arvostuksen puutteella yms. säätämisellä, niin nyt riittää. Ja kuten joku jo kirjoittikin, kaksi aiempaa työtaistelua jo kokeneena, en tältäkään kierrokselta mitään odota.
Ennemmin helvetti jäätyy, kuin hoitajat saavat ansaitsemaansa palkkaa, valitettavasti.
Kyllä tässä opiskelijana alkaa miettimään, onko järkeä jatkaa opintoja alalla missä alan työntekijät ovat näin sankoin joukoin lyttäämässä ammattiaan.
Harmi, jos monen opiskelijan tai nuoren mieli muuttuu tai koulu keskeytyy tämän takia. Alalla tulee varmasti olemaan hoitajakato ja arvatkaa keitä hoitaja kouluihin sitten otetaan? Tietysti työkkärin pakottamat na r k k it, holistit ja muut siellä koulunpenkillä istuvat ja tässäpä meillä on sen jälkeen luotettavaa ja ammattitaitoista porukkaa. Mukava varmasti näiden ex-hoitsujen mennä päivystykseen, jos vastassa on edellisen illan bilettävä, samoilla silmillä töissä oleva alkkis.
Minä lähden avustaviin tehtäviin päivähoitoon. Vastuu nolla, peruspalkka tippuu vaan parisataa ei enää tuplavuroja ja kaikki arkipyhät,viikonloput jne on vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä opiskelijana alkaa miettimään, onko järkeä jatkaa opintoja alalla missä alan työntekijät ovat näin sankoin joukoin lyttäämässä ammattiaan.
Harmi, jos monen opiskelijan tai nuoren mieli muuttuu tai koulu keskeytyy tämän takia. Alalla tulee varmasti olemaan hoitajakato ja arvatkaa keitä hoitaja kouluihin sitten otetaan? Tietysti työkkärin pakottamat na r k k it, holistit ja muut siellä koulunpenkillä istuvat ja tässäpä meillä on sen jälkeen luotettavaa ja ammattitaitoista porukkaa. Mukava varmasti näiden ex-hoitsujen mennä päivystykseen, jos vastassa on edellisen illan bilettävä, samoilla silmillä töissä oleva alkkis.
Miksi kukaan palkkaisi sitä alkkishoitajaa?
Edes hoitaja ei mene päivystykseen sen hoitotyön takia vaan sen takia että tarvitsee lääketieteen asiantuntemusta.
Kolmanneksi siellä päivystyksessä todennäköisesti on tulevaisuudessa yhä vähemmän hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T
Tai mikäs siinä, 3000 kuukausipalkalta opiskelijabudjetille jääminen saattaa olla aika karvas paikka monelle suojatyöpaikan kampaviinerinmussuttajalle.
Ihan yhtä vähän saan rahaa hoitajana tai opiskelijana.
Voisin myös tehdä hyväntekeväisyystyötä ja kierrellä sairaanhoito-oppilaitoksissa käännyttämässä oppilaita muuhun ammattiin.Opiskelijat saa 3000 euroa kuussa? Tässä näemme miten pihalla te hoitajat olette reaalielämästä.
Hoitaja saa 3000 euroa kuussa? Tässä näemme miten pihalla muu väestö on hoitajien palkoista.
Sairaanhoitajan keskipalkka on 3161 euroa kuussa.
Lähihoitajan keskipalkka oli noin 2700 euroa kuussa. Valehteleeko TILASTOKESKUS?
Ainahan te valehtelette palkoistanne, tämä on kaikille jo selvää.
Niinhän sitä sanotaan, että valhe, emävalhe, tilasto, (tähän loppuun ilmeisesti tullee nyt THL).
Kvtessin mukaiseen peruspalkkaan tulee toki kaikenlaisia lisiä päälle, mutta tavallisen saikun peruspalkka ei ole lähelläkään 3000€. Sisko on ollut 15 vuotta sairaanhoitajana ja keskimäärin kuukauden ansio on n. 2600€ bruttona. Ei kyllä ole kovin kummoinen korvaus fyysisesti ja psyykkisesti raskaasta kolmivuorotyöstä.
https://www.tehy.fi/fi/system/files/mfiles/muu_dokumentti/julkisen_sekt…
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂Olet sä kyllä hauska😂😂
Monenlaisia näkökulmia kaivataan. Itsellä jo työelämää takana ja hoitoalan työ olisi sosiaalista nykyiseen verrattuna.
Kyllähän näistä ketjuista silti kurja fiilis tulee.
Minulle tulee olo että alalla jaksaa viilipyttymäisellä tyyneydellä. En kyllä tiedä missä se minun sietorajani menisi..