Kuinka moni hoitaja meinaa vaihtaa alaa koronan jälkeen
Kuinka moni hoitaja aikoo vaihtaa alaa tai maata kun se vaan on mahdollista? Itse ainakin aion.
Miksi? Tämä on todistanut että hoitajan työssä ei kannata olla.
Kommentit (249)
Suurin osa suomalaishoitajista ei ole ollut toistaiseksi missään tekemisissä koronapotilaitten kanssa.
Hoitajan työ on paskaduunia. En suosittele kenellekään
https://yle.fi/uutiset/3-11200911
Tilanne saattaa revetä aika äkkiä, jos asioita ei saada kuntoon.
Milleköhän alalle nämä alanvaihtajat aikovat suunnata?
Vierailija kirjoitti:
Itse menin tutkimustöihin.
ex sairaanhoitaja
Onnea yritykseen vaan kaikille Norjaan lähtijöille :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun hoitajille vttuilevat trolli-pelket kertovat sen mikä on hoitajien arvostus Tässä maassa. Lukekaa ihmiset, jotka alaa harkitsette tämä ketju ja miettikääpäs uudelleen. Älkää koskaan ikinä hakeko hoitajaksi opiskelemaan, en suosittele
Toivottavasti jätät alan. Olet varmasti juuri niitä kaikkein paskimpia hoitajia. Ja kyllä, kokemusta teistä valitettavasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja kutsuu. Ihan sama miten palkkaneuvotteluissa käy. En jaksa enää tätä.hoitajirn muokkaamista joka paikassa ja ikuista jauhamista siitä, miten taloudellinen tilanne on se, että palkkoja ei ole varaa maksaa-näin on ollut aina.
Hah, no ei kuule Norjaan oteta töihin mitä tahansa kielitaidottomia juntteja. :D Ei sinne niin vaan mennä. Tuskin pääset sinäkään. Et osaa englantia hyvin, saatika norjaa. Etkä kestä sitä paperirumbaa.
Voi että kun huomaa että iiiiihan umpelo on pihalla. Et tunne tätä terveydenhuollon rekrytointi prosessia ollenkaan. Voi voi. Kuule, ei tarvitse sinun oikku päätäsi näin isoilla asioilla murehtia, liian korkeatasoista sinulle ja kun et edes mistään mitään tiedä
Ootko ihan sairas? Kuka vastaa tolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Mihinköhän työpaikkaan rivisairaanhoitaja MENEE, siis tuosta noin vain MENEE tutkijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Mihinköhän työpaikkaan rivisairaanhoitaja MENEE, siis tuosta noin vain MENEE tutkijaksi?
Sanoinko menneeni tutkijaksi? Olen tutkimusavustaja. Hoidan tutkimusten toteutusta tukijoiden apuna. Palkka on perempi kun sairaanhoitajana ja saa työskennellä virka-aikana ja työtahtikin on leppoisampi ja pystyy tekemään paljon myös etänä.
Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Ehkä sinun kannattaisi huolehtia vain omista töhin menemisistäsi. Oletko koskaan vielä ollut töissä?
On aina kiva lukea tällaisia ketjua, kun opiskelen lähäriksi. Tiesin kyllä koulutukseen hakiessa palkkauksen ja ettei tällä alalla ruusuilla tanssita, mutta työllistyminen ja se mahdollinen "oma kutsumus" oli ratkaiseva tekijä, miksi hain alalle. Mutta näitä keskusteluja lukiessa tulee aina mietittyä, että olenko sittenkään tehnyt oikein hakeutuessa opiskelemaan hoitoalalle.
Tyytyväinen kyllä olen ollut siihen, kun olin opiskellut vasta puoli vuotta niin töitä jo löytyi hoitoapulaisena, sittemmin olen saanut sijaisuuksia ihan hoitajana opintojen edetessä.
Suurimmilta osin esimiehet ja muu henkilökunta on ollut asiallisia ja mukavia, mutta olen kyllä saanut seurata vierestä sitä työpaikkakiusaamista ja sitä, ettei osassa paikkaa siihen ole puututtu.
Nykyisella työpaikalla, missä siis teen sijaisuuksia, laittoi esimies saman tien stopin kiusaamiselle.
Mietityttää myös tuo, miten päässyt näkemään läheltä minkälainen ilmapiiri voi pahimmassa tapauksessa olla työpaikoilla, ja tietysti nyt tämä korona ja hoitajien arvostus. Mutta kunnialla ajattelin käydä tämän viimeisen puolen vuoden loppuun, ainahan tuota voi opiskella uudelleen jos tosissaan alkaa tuntumaan että oli virhe lähteä hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Eipä taida sillä koulutuksella mennä kuin puistokemistiksi. Sairaanhoitaja alimpia duunariammatteja eikä mikään parempien ihmisten ammatti.
Opettajat ovat sitten maistereita ja tohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun laman aikana kun niitä töitä ei ollut suunnattiin Norjaan ja Ruotsiin hoitotyöhön tai esim. elintarvikealalle Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Sanoinko menneeni tutkijaksi? Olen tutkimusavustaja. Hoidan tutkimusten toteutusta tukijoiden apuna. Palkka on perempi kun sairaanhoitajana ja saa työskennellä virka-aikana ja työtahtikin on leppoisampi ja pystyy tekemään paljon myös etänä.
Suosittelen.
Eikö hävetä ettet tee kutsumuksesi mukaista työtä, yhteiskunta on koulun maksanut ja oletuksena on maksaa työsuorituksellaan koulutus yhteiskunnalle. Vanhusten paikoissa on töitä, sairaaloissa on laisillesi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Suosittelen.
Eikö hävetä ettet tee kutsumuksesi mukaista työtä, yhteiskunta on koulun maksanut ja oletuksena on maksaa työsuorituksellaan koulutus yhteiskunnalle. Vanhusten paikoissa on töitä, sairaaloissa on laisillesi töitä.
Ei mulla ole mitään kutsumusta, ei ainakaan hoitoalalle. Opiskeleen lähtiessä koulu vaikutti mielenkiintoiselle ja olihan se ihan ok koulutuksena. Paljon siitä on ollut hyötyä elämässä vaikka hoitotyöhön en koe kutsumusta.
Minä. Lähihoitajan opintoja 5kk jäljellä opparilla, hoidan ne loppuun mutta haen sitten toisen alan amk-opintoihin
Vierailija kirjoitti:
Minä. Lähihoitajan opintoja 5kk jäljellä opparilla, hoidan ne loppuun mutta haen sitten toisen alan amk-opintoihin
112 kirjoittaja täällä.
Meinasin myös hakea ensi kevään haussa amk-opintoihin. Meinasin kylläkin hakea (ainakin tällä hetkellä) sote alan opintoihin, mutta saa nyt nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex sairaanhoitaja
Suosittelen.
Eikö Vttu itseäsi hävetä. Yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksen ja odottaa että maksaisi edes jollain työsurituksella koulutuksesta yhteiskunnalle, mutta ei, täällä vaan sossun rahoilla jauhat paskaa. Sinne hoitajan töihin vanhuspuolelke pääsee ilman koulutusta kun, yksityiselle puolelle. Voit mennä täyttämään yhteiskunnallisen velvollisuuteni ja hoitaa kotonaan kuolevia vanhuksia sadetakki päällä ja serla-käsipyyhe suumaski suun päällä
Voi kun olisin jo silloin tajunnut. Hoitajan hommia en aio enää tehdä minäkään. Nyt vaan pitäisi keksiä, että mitä voisi tehdä/opiskella. Työttömäksi on turha jäädä kun työkköri pakottaa hoitajan hommiin. Että tulikin hoitajaksi opiskelua. Elämäni suurin virhe