Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Suosittelen muuten kahvin lisäksi Rooibos Caramel-teetä, Lidlistä. Terveellistä juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Xtra
Niilo22 approves
Arvid Nordqvist Gran dia on parasta! Myös Löfbergin kahvit on hyviä.
Nordquistin giusto papukahvi! Espresso. Ihan mun ainoana kahvilaatuna ollu jo vuosia. Jokunen hairahdus ollu välillä, mut se on parasta.
Pauling Sydney, sitä ollaan nyt käytetty.
WILSON kahfi on jees.
Keskipaahto on aloittelijan suositus, maku vivahtaa hieman mustikkaan tosijaan, kandee kokeil!
Myös kestävänkehityksen kannalta hyvää kaffii sillä, ei ole tuhottu sademetsiä sillä 100% Kenialaista arabica kahfii tosijaa.
A. Nordqvistin kaffetta olen käyttänyt pitkään. Festiva, Reko, Frankrost ja Amigas ovat kaikki laadukkaita kahveja. Viimeaikoina pääasiassa keittimessäni on porissut Amigas. On joidenkin makuun ehkä liian tummaa ja karvasta, mutta kyllä kahvissa mielestäni saa ollakin vähän makua ja potkuakin.
Voiko jotain muutakin juoda kuin Reilun Kaupan Kahvia?
Juon tällä hetkellä toista kupillista Pauligin juuri suodatettua Presidentti-kahvia ja hyvältä maistuu kevytkerman kera! Kahvinkeitin kannattaa aina välillä puhdistaa Clean Drop puhdistusaineella:
Jos marketista pitää saada hyvää valmiksi jauhettua kahvia, suosittelen Clipperin reilun kaupan luomukahvia. Laventelin värinen paketti.
Kyseessä arabica espressojauhatuksella. Arabica-papu on tumma ja espressojauhatuksena vähemmän kitkerää ja hellempää mahalle kuin vaaleapaahtonen robustapapu josta tehdään muunmuuassa Juhla-Moska.
Clipperin kahvin jauhatus on hienon espresso- ja suomalaisen suodatinkahvin välimaastossa, eli sen voi valmistaa suodattimella, kunhan muistaa mitata kahvia vähemmän kuin tavallista suodatinkahvia, ellei tykkää tujusta kaffesta. Tulee pehmeä ja maukas kahvi.
Jos haluaa maistaa oikein pehmeää kahvia vailla kitkeryyttä eli happoja, sitten voi ostaa netistä sellaista papu kuin Monsoon Malabar.
kahfittaja kirjoitti:
WILSON kahfi on jees.
Keskipaahto on aloittelijan suositus, maku vivahtaa hieman mustikkaan tosijaan, kandee kokeil!
Myös kestävänkehityksen kannalta hyvää kaffii sillä, ei ole tuhottu sademetsiä sillä 100% Kenialaista arabica kahfii tosijaa.
Wilson on todella huippu kahvi, mutta mitäs erikoisuudentavoittelua tuo sinun sekoileva oikeinkirjoitus oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Harvoin näkee noin roisia hyvesignalointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Harvoin näkee noin roisia hyvesignalointia.
En ostaisi muuta kuin luomu- ja reilunkaupankahvia. Koska maku, terveellisyys ja kasvattajien reilu kohtelu. En vaikka joku ääliö netissä kutsuisi sitä "hyvesignaloinniksi" (mitä ihmettä se sitten tarkoittaankin).
- eri
Minun valinta yleensä Pauligin Mundo, on reilu&luomu, paahdot 3 ja 5. Myös moni kahvila käyttää eettisenä vaihtoehtona, saavat keittimiin tukusta 100gr pusseissa.
Starbucksin house blend maistuu kylässä, paahtoaste medium. Prismasta mm.
Paulig Moomin Choco Mint kahvi on parasta kahvi amitä oon juonut. Ei oo ainakaan ihan perus :D
Löfsbergin tummapaahtoiset kahvit ovat parhaita. Paahtoaste saa olla 4 tai 5.
Tumma paahto joka on terveellisempää. Presidentti tai katriina.
Minäkin olin ennen Juhla Mokka -uskovainen, siirryin siitä Pauligin Brazil- kahviin, tummapaahtoiseen. Brazil on jotenkin pehmeämpi kuin Löfsbergit ja muut tummapaahtoiset. Tykkään miedosta kahvista, jota voi juoda paljon..
Lidlin Bellarom Gold. Sitä juon nyt itse. Se on parhainta kahvikerman kanssa ja hiukan sokeria. <3