Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v*tt*!! Meidän piti päästä normaaliarkeen torstaina ja nyt molemmat lapset niiskuttaa allergiaa

Vierailija
12.05.2020 |

Joo ei paljoa naurata! Päiväkotilaisen piti palata hoitoon kesälomaan asti ja koululaisen tekemään ne muutamat koulupäivät lähiopetuksessa, että saan omat työt ajan tasalle.

Nyt täällä on alkanut koivun siitepölyaika ja kumpikin tirskuttaa ja köhähtelee, vaikka ovat olleet jo pitkään allergialääkkeellä oireiden hillitsemiseksi.

Ja ilmeisesti hoitoon ja kouluun ei ole asiaa, minkä kyllä ymmärrän epidemian kannalta.

Omat työt on ihan kaaoksessa, koeaika vielä päällä ja deadlinet pukkaa niskaan, ja tukiverkostoa ei ole. Ja kyllä, olen YH.

Ei muuta kuin että tämä taisi olla tässä tämä kevät ja työpaikka :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öö... sun lapsesihan on aika nuoria?

Etkö sä saa olla pois töistä jokusen päivän hoitamassa sairasta lasta jos ei voi viedä kouluun tai päiväkotiin?

Saisit ainakin muutaman päivän hengähdyksen töistä.

Kai etätöihin sovelletaan ihan normaaleja lakeja kuin lähityöhönkin?

Ei allergian takia saa sairaslomaa...

Kyllä tässä tilanteessa saa. Normaalisti ei varmastikaan mutta nyt saa. Jos ohjeistus on että työpaikalle/kouluun/päiväkotiin ei saa mennä nuhaisena, silloin saa sairaslomaa. Aloittaja ilmoittaa töihin lapsen/lasten olevan kipeitä.

Ei se saikku mitään auta, jos on vaikka projektitehtävissä. Sama kaaos on vastassa myöhemmin, ei niitä hommia kukaan muukaan tee. Ellei sitten AP hae saikkua kuukausitolkulla. Kaiken lisäksi koulut jää kohta lomallekin.

Vierailija
22/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä saa olla pois töistä jokusen päivän hoitamassa sairasta lasta jos ei voi viedä kouluun tai päiväkotiin?

Kyllä saa kun kyseessä voi olla korona.

Meillä työpaikka vaatii, että korona on lääkärin toteama. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh, tuo on minunkin pahin painajainen että lapsi sairastuisi tai saisi pahan allergian juuri nyt! Menisi yötöiksi :(

Vierailija
24/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä tilanteessa saa. Normaalisti ei varmastikaan mutta nyt saa. Jos ohjeistus on että työpaikalle/kouluun/päiväkotiin ei saa mennä nuhaisena, silloin saa sairaslomaa. Aloittaja ilmoittaa töihin lapsen/lasten olevan kipeitä.

En minä ainakaan lääkärinä kirjoita sairaslomaa siitepölyallergiasta.

Vierailija
25/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että heinäallergiselle sairauslomaa toukokuun lopusta elokuun loppupuolelle?

Vierailija
26/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi kyllä potentiaalia melkoiseen byrokraattiseen pattitilanteeseen: Koulu sanoo, että lapsi ei saa tulla kouluun, koska on sairas. Pitää olla kotona, jolloin vanhempi joutuu olemaan pois töistä, ja tarvitsee työnantajalle todistuksen, että lapsi on sairas. Lääkärin mielestä lapsi ei ole sairas, joten todistusta ei tule, mutta kouluunkaan lasta ei huolita.

Vierailija
27/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaisit joskus siellä kotona.

Vierailija
28/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi kyllä potentiaalia melkoiseen byrokraattiseen pattitilanteeseen: Koulu sanoo, että lapsi ei saa tulla kouluun, koska on sairas. Pitää olla kotona, jolloin vanhempi joutuu olemaan pois töistä, ja tarvitsee työnantajalle todistuksen, että lapsi on sairas. Lääkärin mielestä lapsi ei ole sairas, joten todistusta ei tule, mutta kouluunkaan lasta ei huolita.

Häh? Soitat vaan töihin, että lapsi sairaana. Ei ole minun ikinä mitään muuta tarvinnut tehdä.

Vierailija
29/29 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pujo kukkii Porvoossa...

0/5

Siitepöly leviää laajalle tuulen mukana. Itse asun Pohjois-Pohjanmaalla Iissä ja minulla on allergiaoireita (testattiiin koronan varalta). Samanlaista on ollut niin kauan kuin allergia minulla todettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän