En ole vuosiin kuullut mitään positiivisia tarinoita. Kerätään tänne niitä jotta tulisi hyvä mieli!
Mä alan henkisesti jo olemaan turtunut ja väsynyt kun pelkkää negatiivisia asioita tapahtuu.
Itse nuorena henkilönä kaipaisin kannustusta ja rohkeutta. Kaipaan tarinoita onnistumisesta elämässä. Enkä nyt puhu mistään miljonääri kiinteistövälittäjä bloggarista enkä urhelijoista.
Esim. Onko joku onnistunut työttömyydestä päästä eteenpäin? Onko iltalukiosta päässyt jonnekkin? Tai miten on onnistunut parantaa jonkun elämän aluetta.
Kaipaan positiivisia tarinoita jotta jaksaisi. Motivaatio menee kun on pelkkää kurjuutta. Elämä muuttunut merkityksettömäksi kun kaikki ja kaikkea haukutaan :(
Kommentit (8)
No, minä en aikoinaan päässyt haluamaani kouluun, mutta nipin napin pääsin samaa alaa opiskelemaan toiseen "huonompaan" kouluun. Koulumatka oli tosi pitkä. Tutustuin koulussa useisiin uusiin ihmisiin ja sain paljon kavereita. Meillä oli tosi kivaa :) Valmistuin ihan hyvillä arvosanoilla ja pääsin oman alan töihin jo itse asiassa ennen kun valmistuin. Tuntuu että olen onnekas, kun ylipäänsä pääsin sinne kouluun, sain oman alan töitä ja vielä tänä päivänäkin minulla on oman alan työpaikka. Se on tosi hienoa ja arvostan sitä suuresti.
Työ ahdisti ja v*tutti, joten päätin hakea yliopistoon opiskelemaan ihan toista alaa. Pääsin ekalla yrittämällä sisään. 👍🏻
Sain alaani vastaavan työpaikan (silloin alaa opiskelleista oli kova pula eli työ oli kohtuullisen helppo löytää). Jo haastattelun lopuksi pomo lupasi työn ja kierrätti minua yrityksessä ja esitteli kaikki tulevat työkaverit.
Yksi mies pisti heti silmääni. Jotenkin tosi söpö nalle, iloinen ja tosi ystävällisen oloinen. Ajattelin että varmasti varattu enkä koskaan saa napattua noin komeaa tyyppiä kun itse en ole mikään kaunokainen. Ei ollutkaan varattu.
No nyt ollaan oltu jo 15 vuotta onnellisesti naimisissa! Lapsia ja omakotitalo. Elämäni paras asia lasten ohella.
Olin lasten kanssa melkein 10 vuotta putkeen kotona (lapset pienellä ikäerolla). Hoitovapaalla ollessani työpaikkani meni konkurssiin. Jäin työttömäksi ja tuntui aika toivottomalta päästä enää alan töihin.
Sitten minulle tarjottiin palkkatuki työtä hommassa joka ei vastannut koulutustani eikä kokemustani mutta päätin tehdä sen työn. Tuossa työssä tutustuin kymmeniin yrittäjiin ja yrittäjien kanssa toimiviin neuvojien ym. Vaikka työ ei ollut sitä mitä etsin tein siinä parhaani. Sen päätyttyä olen saanut ainakin kolme pätkätyötä tuon yhden homman ansiosta. Eli olen päässyt ihan alan töihinkin kun olen saanut mainetta tyyppinä joka tekee sen mitä lupaa. Ja sain useita suosittelijoita.
Meditointi on tehnyt mut onnellisemmaksi. Hallitsen tunteeni paremmin, keskittymiskyky on parempi ja itsetunto on kasvanut.
Pliis kaipaan keskustelua aiheesta ja kivoja tarinoita.