Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puheen teko apua

kyselevä
12.05.2020 |

Tarvitsisin hieman apua. Meille tuli koulussa tehtäväksi suunnitella rippipuhe ja kuvata se. En ole ikinä tehnyt puhetta. Voisiko joku antaa vinkkejä mistä siinä kannattaisi puhua. Olen muutenkin todella ujo joten saattaa tuottaa ongelmia kuvaamisessa. Siksi haluaisin hyvän puheen kasaan. -yhdeksäsluokkalainen apua tarvitseva tyttö

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko Kysyä isältä tai äidiltä apua?

Vierailija
2/3 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksäsluokkaisen puheen tulisi olla omanikäisen oloinen, eikä sen tarvitse olla milläänmuotoa täydellinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kaikki Vilhelmiinan ystävät ja sukulaiset. Kiva että olette täällä niin runsaslukuisina paikalla todistamassa Viltsun konfirmaatiota. 

Muistan itse kuinka ensi kerran tapasin Vilhelmiinan 90-luvun lopulla. Silloin oli aurinkoinen kesäpäivä ja mietin että mikähän hassunnäköinen mukula tuokin on, mutta myöhemmin kun tutustuttiin niin totesin että ihan kiva tyttöhän siitä kasvoi. Kerran muistan kun käytiin yhdessä kalareissulla ja minä en saanut mitään mutta Viltsu sai kirjolohen. Sitten kun mentiin kotiin niin epäilivät että se oli kalatiskiltä kun se oli valmiiksi fileoitu ja kaikkea, mutta me koitettiin uskotella että ihan mato-ongella se tuli tuosta läheisestä joesta. Se oli kyllä hassua.

--tähän väliin muitakin yhteisiä juttuja jos niitä on--

Mutta nyt ollaan päästy siihen pisteeseen että Vilhelmiina on käynyt rippikoulun ja päässyt ripille. Itse kävin rippikoulun jo aiemmin ja muistan kuinka jännittävää oli seistä kirkon etuosassa ja saada maistaa viiniä ja sitä pahvinpalasta jonka kuulemma piti olla jotain leipää.  Mutta hyvin kaikki meni kuitenkin eikä kukaan kompastunut alban helmaan silloinkaan vaikka siitä paljon vitsailtiinkin.

Onnea Viltsulle tästä naimaluvasta (kuten vanha kansa sanoo) ja sitten vaan juhlimaan. Heippa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä