Alhainen ferritiini oireet?
Ja minkälaiset lukemat sulla on ollut kyseisillä oireilla? Itsellä hemppa normaali, mutta ferritiinit laskeneet muutaman vuoden aikana, joskaan eivät kriittiselle rajalle mutta melko alhaiselle..
Kommentit (8)
Mulla oli tyhjä koko varasto. Mulla oli öisin levottomat jalat, olin koko ajan hengästynyt ja jotenkin levoton. Sain täytön suoneen ja kaikki korjaantu.
Jatkuva väsymys, ja se ettei aamulla meinannut päästä sängystä ylös.
Lisäksi hengästyin helposti rappusia noustessa.
Mieliala oli alamaissa.
Sain sitten työterveydestä lähetteen verikokeisiin, ja arvo oli jotain 6. Kolmen kuukauden rautakuurilla nousi mukavasti, mutta raudan syönti jatkuu edelleen.
Googlaa.
Alimmillaan 6. Olin tolkuttoman väsyvä.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa.
Alimmillaan 6. Olin tolkuttoman väsyvä.
En varmaan ollutkaan googlannut. Ehheh.
Hengenahdistusta on ollut pari kuukautta, väsyttää ihan jatkuvasti, jalat ja kädet aivan jäässä, ruoka ei maistu ja semmoinen typerä epätodellinen ja ahdistunut olotila kokoajan. Ei jaksa pitkään tehdä mitään, tuntuu että lihaksissa ei oo minkäänlaista voimaa tekis mieli vaan nukkua kokoajan. Tipahtelen aikaisin sänkyyn vaikka en olis tehnyt mitään koko päivänä. Tein aikaisemmin joka päivä tuntien ulkoilulenkkejä, nyt hyvä jos roskat jaksaa viedä. Normikokeissa ei ainakaan mitään poikkeavaa..
ap
ap
Minulla oli ferritiini 19 ja oireena miksi hakeuduin ferritiinitestiin oli aivosumu, heikko palautuminen liikunnasta, levottomat jalat, väsymys.
Otin puoli vuotta sitten muutaman kk rautakuurin ja olen lisännyt lihan syöntiä. (Ennen söin kasvispainotteisemmin)
Ajattelin nyt varata uuden ferritiinitestausajan ja tsekata onko siinä tapahtunut mitään nousua. Olen huomannut jotain kohentumista väsymyksessä, sekä ehkä jaksan hiukan enemmän liikkua, mutta olo ei edelleenkään ole vielä kaksinen. Levottomat jalat ja aivosumu vaivaa edelleen.
Jäätävä väsymys, todella helposti hengästyminen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ferritiini 19 ja oireena miksi hakeuduin ferritiinitestiin oli aivosumu, heikko palautuminen liikunnasta, levottomat jalat, väsymys.
Otin puoli vuotta sitten muutaman kk rautakuurin ja olen lisännyt lihan syöntiä. (Ennen söin kasvispainotteisemmin)
Ajattelin nyt varata uuden ferritiinitestausajan ja tsekata onko siinä tapahtunut mitään nousua. Olen huomannut jotain kohentumista väsymyksessä, sekä ehkä jaksan hiukan enemmän liikkua, mutta olo ei edelleenkään ole vielä kaksinen. Levottomat jalat ja aivosumu vaivaa edelleen.
Rauta ei välttämättä imeydy. Kahvi ja tee sekä maitotuoteita kannattaa vältää. Lisäski C-vitamiinista on yleensä puutetta.
Urheilevalla tyttärelläni oireet olivat samat kuin ylikunnossa eli treeneissä sykkeet nousi, mutta mistään ei tullut mitään. Valmentajalta tuli tuo epäilys ja kun nuo mitattiin arvo oli alle 10. Ei saatu edes nousemaan kovin korkealle, mutta joku toinen tuohon liittyvä arvo nousi ja se lääkärin mukaan kertoo ettei ole ongelmaa. Kaikilla ei kuulemma tuo ferritiini ole se paras mittari.