Olenko minä arvoton yhteiskunnassamme?
Olen ammatiltani luokanopettaja. Olen aina tehnyt työni hyvin. En ole ollut 25 vuoden opettajaurani aikana poissa töistä kuin ehkä maksimissaan 10 päivää, jos äitiyslomia ei lasketa mukaan. Olen etäopetuksessa tehnyt 12 tuntista työpäivää, josta minulle on maksettu vain murto-osa. Olen pitänuy oppitunnit verkossa samalla kun olen yrittänyt keksiä omalle päiväkoti-ikäiselle lapselleni ja kahdelle koululaiselle viihdykettä ettei työni häiriintyisi. Koululaiseni ovat saaneet kysyä omiin tehtäviinsä vain niillä 15 minuutin "välitunneilla".
Kuuntelin hallituksen tiedotustilaisuuden ja odotin, että mitä meidän opettajien turvallisuudesta sanotaan. Ei mitään. Kiiteltiin joustamisesta. Puhuttiin lasten turvallisuudesta.
Tuli todella arvoton olo.
Kommentit (27)
Opettajat ovat sen verran sivistyneitä, että eivät huuda naamat punaisina oikeuksiaan. Tähän luotetaan hallitustasolla. Uskallapa sanoa sairaanhoitajille, että päivystykseen ja ilman suojavälineitä...
Huomasin saman. Edes kukaan lehdistöstä ei kysynyt koulun aikuisten turvallisuudesta. Ehkä siitä oli etukäteen kiellettyä kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ovat sen verran sivistyneitä, että eivät huuda naamat punaisina oikeuksiaan. Tähän luotetaan hallitustasolla. Uskallapa sanoa sairaanhoitajille, että päivystykseen ja ilman suojavälineitä...
Ymmärrän kyllä sairaanhoitajia.
Auttavat ihmisiä, ovat todellakin lähikontaktissa ja vaaravyöhykkeellä.
Lisäksi suuremmalla todennäköisyydellä koronapöpö tarttuu heille juurikin työpaikkansa, sairaalan kautta.
Jos olet yli 35v nainen, niin kyllä.
Mutta vitonen et ymmärrä opettajia?
Otan osaa. Et ole ainut, jos se sinua lohduttaa.
Meitä arvottomia yhteiskunnan turhakkeita on tällä hetkellä yli 800 000, jos kuuntelee ja lukee hieman nuorempien mielipiteitä. Olemme nykyään syyllisiä kaikkeen. Kuulemma syntyneet kultalusikka suussa. Missähän minun lusikkani lienee? Olemme menneet aina siitä, missä aita on ollut matalin ja saaneet kaiken ilmaiseksi. Nyt sitten olemme ilmeisesti jopa kehittäneet koronankin. Joten tervetuloa tänne joukkoon tummaan, tai harmaahan se alkaa pikemminkin olla. Ja nosta häntä pystyyn. Eiköhän se mene opettajien kohdalla niin, että noudatetaan normaaleja ohjeistuksia. Ja järjen käyttökin on sallittu.
Itse saikuttaisin tuon pari viikkoa, mutta te ylikiltit yhteiskunnan lampaat pidätte saikutusta alhaisena keinona vaikka henkenne olisi siitä kiinni.
T:ammattisaikuttaja
Ystäväni piti minulle saarnan siitä, kuinka opettajat väistelevät töitä. Kun kysyin hänen työtilanteestaan, niin hän on kaupungilla etätöissä ainakin elokuun loppuun asti ja ei aio viedä lastaan edes harrastuksiin etteivät saa sitä kautta sairautta.
On niin helppo huudella muille ja olla itse menemättä ilman suojavarusteita ihmismassan sekaan.
Tervetuloa Andersson ja Marin ym. kouluun tutustumaan toukokuussa! Tuokaa ihmeessa lapsenne tai kummilapsennekin.
En aio saikuttaa.
T: viestin aloittanut luokanope
Vierailija kirjoitti:
En aio saikuttaa.
T: viestin aloittanut luokanope
Ok. Toivottavasti et joudu koskaan koronateholla miettimään, että olisinpa saikuttanut.
Toivottavasti en joudu. Jää kolme lasta ilman äitiä, mutta onneksi sairaus ei tartu lapsiin koulussa:=)
ap
Li Andersson väisteli koko ajan puhumasta koulun aikuisista. Harkittua.
Vierailija kirjoitti:
Itse saikuttaisin tuon pari viikkoa, mutta te ylikiltit yhteiskunnan lampaat pidätte saikutusta alhaisena keinona vaikka henkenne olisi siitä kiinni.
Voisitko antaa työpaikkasi jollekin sellaiselle, joka ei "saikuta".?
Vihaan tuota sanaa "saikuttaa"! Se on sama kuin lusmuta.
Enkä ole lammas (mieluummin olen vaikka lammas kuin tuollainen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko antaa työpaikkasi jollekin sellaiselle, joka ei "saikuta".?
Vihaan tuota sanaa "saikuttaa"! Se on sama kuin lusmuta.
Enkä ole lammas (mieluummin olen vaikka lammas kuin tuollainen).
En ole töissä vaan työtön. Olen aikoinaan (n. 6 vuotta sitten) jo antanut työpaikkani sitä enemmän tarvitsevalle/haluavalle. Olisin voinut jatkaa kyseisessä työpaikassa näihin päiviin asti. Saikutan aina, jos yhteiskunta vaatii minua osallistumaan minkäänlaiseen lammastouhuun, kuten työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Meitä arvottomia yhteiskunnan turhakkeita on tällä hetkellä yli 800 000, jos kuuntelee ja lukee hieman nuorempien mielipiteitä. Olemme nykyään syyllisiä kaikkeen. Kuulemma syntyneet kultalusikka suussa. Missähän minun lusikkani lienee? Olemme menneet aina siitä, missä aita on ollut matalin ja saaneet kaiken ilmaiseksi. Nyt sitten olemme ilmeisesti jopa kehittäneet koronankin. Joten tervetuloa tänne joukkoon tummaan, tai harmaahan se alkaa pikemminkin olla. Ja nosta häntä pystyyn. Eiköhän se mene opettajien kohdalla niin, että noudatetaan normaaleja ohjeistuksia. Ja järjen käyttökin on sallittu.
Seniorien marina ja narina on sietämätöntä.
Meitä yli 12 tunnin työpäiviä ihan koko ajan säännöllisesti tekeviä on yksityissektorilla töissä vaikka miten paljon. Raflaavaa sanoa, että saat palkan vain "murto-osasta" tekemästäsi työstä. No, murtoluvutkin voi olla suuria.
Et tietenkään ole arvoton yhteiskunnassamme, mutta kaino muistutus on, että et ole ihan niin uniikki työn sankari kuin ilmeisesti kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seniorien marina ja narina on sietämätöntä.
Mitä Jonne tekee vauvapalstalla? Ei ole juniorin paikka.
Ymmärrän ahdistuksesi, mutta muistuttaisin, että kenenkään muunkaan turvallisuus ei kiinnosta ketään. Tämä maa on täynnä ihan normaalisti töissä käyviä ja töissä altistuvia, joista ei ole puhuttu sanallakaan koronan aikana tai sitä ennen. Heilläkään ei ole mitään suojavarusteita. En ymmärrä, miksi vain yksi ryhmä pitäisi nostaa muiden yläpuolelle.
Jaan tunteen kanssasi. Torstaina kouluun ilman pleksejä, hanskoja, suusuojaa ym. Lapsiinhan se ei tartu.
T: toinen ope