Miksi niin monet 40+ haluavat näyttää arkisilta ja tylsiltä, kun pienellä tuunauksella saisi itselleen näyttävän ulkonäön?
Hiuksiin uusi malli ja kenties vähän väriä, sopivasti meikkiä (ei miehille), vähän päivitystä vaatekaappiin. Ei tarvitse olla kallista, edullisemminkin saa kivannäköisiä vaatteita. Jos ideat ovat hukassa, niin parilla googlauksella löytyy. Tarvittaessa kauppojen pukeutumispalvelujakin voi käyttää, ei maksa mitään.
Pieni tuunaus ulkonäköön auttaa myös niin, ettei tarvitse koko ajan ajatella muiden olevan paremman näköisiä (=suomalainen perisynti). Kauneutta/komeutta löytyy kaikista ihmisistä, ei sitä tarvitse kärkeä verkkareihin ja hätäponnariin.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten aina kaikki +40 miehet ja naiset tuijottavat vihaisesti jos laittautuu? (ei överisti). Tuntuu että suomalaiset pukeutuu niin tylsästi. Ihan oikeasti, en näe aina helsingissäkään tyylipukeutumista vaikka olis kaunis kevätpäivä. Yks siellä täällä. Tuntuu et teinit pukeutuu mustiin pilottitakkeihin ja hupparit päällä. Nuorilla naisilla on Marimekko-tyyli tai tavallinen sporttinen, lenkkarit jalassa ja joku perus tuulitakki. Ja sitä vanhemmista en edes puhu.. TYLSÄÄ. ei tarvitse olla räikeä mut miks aina mustaa ja valkoista? Mutta kun menee Lontooseen niin siellä vasta näkee. Toisella on keltainen bleiseri, toisella korkeat korot.
On tässä osansa varmasti kauppojen tarjonnallakin, Lontoossa on jonkun verran enemmän tarjontaa kuin Prisma, Lindex ja KappAhl. Löytyy siis paremmin erilaiseen makuun sopivia ja eri vartalotyypeille sopivia vaatteita. Itse melkeinpä nappaan useimmiten reissuilta vaatekaappiin lisätäytettä kun täältä kotoa ei tahdo löytyä makuuni sopivia vaatteita tai sitten se sama paita on joka toisella vastaantulijalla näin kärjistäen. Esim. mieluisaa talvitakkia etsin Suomesta useamman päivän turhaan ja kappas, Berliinissä se tuli lähes heti vastaan.
No joo, mutta nykyäänhän jengi tilaa paljon netistä. Esimerkiksi juuri brittimerkit myy sellaista naisellisempaa, trendikkäämpää ja värikkäämpää tyyliä mitä Suomessa. Uskon että suurin syy on vain se että ei osata, uskalleta erottua tai yksinkertaisesti ei olla vaan kiinnostuneita tyylikkyydestä. Musta olis kiva nähdä enemmän sellaista
Olen 49 v ja huolehdin itsestäni mielelläni, ulkoisesti ja sisäisesti. Syön terveellisesti, jumppailen ja ulkoilen. Olen asiantuntijatyössä ja pidän itseni ammatillisestikin ajan tasalla. Ulkonäöstä huolehtiminen on myös kohteliasta kanssaihmisiä ajatellen, ja erityinen panostaminen juhliin (joita kylläkin harvoin) on hauskaa vaihtelua. Minulla on itselläni mukavempi olo, kun ylläni on mieleinen ja tyylikäs vaatetus, hiuksissa hyvä leikkaus ja väri sekä kevyt meikki. Ei se nyt niin ihmeitä eikä suuria ponnisteluja edellytä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voisi kysyä miksi näin on suomalaisista valtaosan kohdalla? Eri kaiken ikäisissä. Suomalaiset on aika tylsän näköisiä.
Ei osata, uskalleta. Siinäpä ne. :D tai myöskään haluta. Suomalaisten sielunmaisema on niin harmaa ettei sitä pukeutumisella osata piristää. Suomalaiset on tosi eleetöntä ja ilmeetöntä kansaa, se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten aina kaikki +40 miehet ja naiset tuijottavat vihaisesti jos laittautuu? (ei överisti). Tuntuu että suomalaiset pukeutuu niin tylsästi. Ihan oikeasti, en näe aina helsingissäkään tyylipukeutumista vaikka olis kaunis kevätpäivä. Yks siellä täällä. Tuntuu et teinit pukeutuu mustiin pilottitakkeihin ja hupparit päällä. Nuorilla naisilla on Marimekko-tyyli tai tavallinen sporttinen, lenkkarit jalassa ja joku perus tuulitakki. Ja sitä vanhemmista en edes puhu.. TYLSÄÄ. ei tarvitse olla räikeä mut miks aina mustaa ja valkoista? Mutta kun menee Lontooseen niin siellä vasta näkee. Toisella on keltainen bleiseri, toisella korkeat korot.
No eiväthän he tajua ennen kuin sinä menet heille sanomaan. Mene nyt hyvä ihminen sanomaan sille liian tavallisesti pukeutuneelle ihmiselle, että hän tylsä ja voisia ajatella vähän muitakin. Kanssaihmisiä ärsyttää kun on vain mustaa ja valkoista. Käske pukeutumaan keltaiseen bleiseriin ja korkkareihin. Miellyttää paljon enemmän sinun silmää kuin tylsä huppari tai marimekko. Töölönlahtea ympärikin voi kyllä mennä korkkarit jalassa. Pakkoko sitä on aina sporttailla liian käytännöllisine lenkkareineen. Kyllä suomalaiset ovat sitten hirveän avuttomia muodissa ja NIIN tylsiä.
Menikö tunteisiin? Meni tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tule mieleen mitään syytä haaskata aikaa ja vaivaa näyttävän ulkonäön saamiseen.
Ja sitten ihmettelette miksi miehenne pettää teitä naisten kanssa jotka välittävät ulkonäöstään. En tiedä tajuatteko mutta miehen seksuaalisuus on visuaalisempaa kuin naisten. Mies ei innostu naisesta joka vähät välittää ulkonäöstään. Turha sitten voivotella kun kukaan ei halua teitä ja miehenne pettää teitä.
T.Heteromies
Otetaanpa esimerkiksi vaikka Sokos. Siellä myydään monen valmistajan vaatteita. Mutta kun tuon Helsingin Sokoksenkin tavaratalon naisten osaston kiertää, niin eipä sieltä mukaan tartu juuri mitään.
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että kenelle ne oikein yrittää myydä?
Trikoorytkyjä roikkuu lähes jokaisessa tangossa. Jo kaukaa näkee, että ne on huonosti ommeltuja ja langanpäät roikkuvat. Mallit ja väri ovat järkyttäviä.
Mulla alkaa jo olla parempia vaatteita vaatekaapissa. Laatu menee vaan huonommaksi ja huonommaksi koko ajan.
Osta nyt sitten sellaisia ja yritä näyttää huolitellulle ja tyylikäälle! Siinä ei paljon mikään meikki auta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin eronneena 45v miehenä kiinnitän huomiota samanikäisissäni naisissa hius muotoon en niinkään väriin ja varsinkin hiusten pituuteen, pitää olla ainakin olkapäille asti.
Vaatetus saisi olla aika vartalon myötäinen muodot saa näkyä .
Ei korostetusti meikkiä,karkottaa minut.Tulee tunne että olet liian vahva nainen. Haluan että olet heikko ja avuton .
Se ei haittaa vaikka kiloja hieman kertynyt jos käytät naisellisia vaatteita,antaa kilot anteeksi ropisten.
Oletko feederi?
Haluat syöttää naisen lihavaksi ja avuttomaksi?
Kokeile islamin uskoa..vaimo kaapu päällä jopa uidessa..itse voit olla vaikka stringeissä muna pullottaen
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa esimerkiksi vaikka Sokos. Siellä myydään monen valmistajan vaatteita. Mutta kun tuon Helsingin Sokoksenkin tavaratalon naisten osaston kiertää, niin eipä sieltä mukaan tartu juuri mitään.
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että kenelle ne oikein yrittää myydä?
Trikoorytkyjä roikkuu lähes jokaisessa tangossa. Jo kaukaa näkee, että ne on huonosti ommeltuja ja langanpäät roikkuvat. Mallit ja väri ovat järkyttäviä.
Mulla alkaa jo olla parempia vaatteita vaatekaapissa. Laatu menee vaan huonommaksi ja huonommaksi koko ajan.
Osta nyt sitten sellaisia ja yritä näyttää huolitellulle ja tyylikäälle! Siinä ei paljon mikään meikki auta.
Osta Stockmannilta
Minä en pidä jatkuvasta meikkaamisesta. Haluan pitää pidempiä hiuksia, mutta en tykkää et ne roikkuu kasvoilla. Pidän ne ponnarilla. Ripsiin ja kulmiin laitan kestoväriä. Poskissa on luonnon puna. Pukeudun urheilullisesti enimmäkseen. En pidä vieraiden miesten katseesta. Oman miehen ihailu riittää. Keskityn urheilemiseen ja kynnet lakkaan. Olen kuullut olevani kaunis ja seksikäs. Minusta on surullista, että ihmiset tuunaa itseään niin paljon. Se on huono esimerkki myös nuorille.
Minä (39v) tarvitsisin massiivisen kasvoleikkauksen, että näyttäisin hyvältä. Minulla ei ole siihen varaa. Kun ei ole edes varaa kampaajaankaan kuin kerran vuodessa. Meikkiä en käytä, kun en osaa meikata ja en myöskään halua tuijottaa kasvojani peilistä.
Ei minulla kroppakaan mikään huikea ole, ihan tavan tuhti pullasorsa olen mutta ei onneksi mikään hirvitys sentään niinkuin kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tässä osansa varmasti kauppojen tarjonnallakin, Lontoossa on jonkun verran enemmän tarjontaa kuin Prisma, Lindex ja KappAhl. Löytyy siis paremmin erilaiseen makuun sopivia ja eri vartalotyypeille sopivia vaatteita. Itse melkeinpä nappaan useimmiten reissuilta vaatekaappiin lisätäytettä kun täältä kotoa ei tahdo löytyä makuuni sopivia vaatteita tai sitten se sama paita on joka toisella vastaantulijalla näin kärjistäen. Esim. mieluisaa talvitakkia etsin Suomesta useamman päivän turhaan ja kappas, Berliinissä se tuli lähes heti vastaan.
MITÄ MÄ JUST LUIN..Lontoossa ja Berliinissä on enemmän tarjontaa?
Nyt matkalle...kunhan löydän jostain sukkahousut päähäni ensin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tule mieleen mitään syytä haaskata aikaa ja vaivaa näyttävän ulkonäön saamiseen.
Ja sitten ihmettelette miksi miehenne pettää teitä naisten kanssa jotka välittävät ulkonäöstään. En tiedä tajuatteko mutta miehen seksuaalisuus on visuaalisempaa kuin naisten. Mies ei innostu naisesta joka vähät välittää ulkonäöstään. Turha sitten voivotella kun kukaan ei halua teitä ja miehenne pettää teitä.
T.Heteromies
Höpsis. Petturi on petturi, sellaiselle löytyy aina tekosyitä. Mun heteromies 15 vuoden ajan on yhtä umpihippi kuin minäkin, ei paljoa perusta laittautumisesta. Saa olla neulasia tukassa, tukka takussa, suomuja housuilla ja haista savulta, silti aina kelpaa, puolin ja toisin. Vapauttavaa. Mahdollisimman harvoin ollaan ihmisten ilmoilla, ei tarvitse peljästyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Heteromies
Miksi et jätä tuollaista naista? Tienaako nainen sinulle leivän pöytään vai miksi olet niin ressukka ettet voi olla edes selkärankainen lopettaaksesi suhteen ennenkuin hypit muiden sänkyyn?
T. Nainen
Luonnossa uros on näyttävämpi kuin naaras. Esim riikinkukot.
Ihmisillä tämä on kääntynyt toisinpäin.
Tosin satoja vuosia sitten aatelismiehet olivat yhtä koreita kuin naiset.
Esim rokokoo aikana miehetkin meikkasivat...ja olivat komeita...voih
Miksi pitäisi laittautua tuntikausia sen takia että käy ruokakaupassa missä saattaa pari mummoa tulla vastaan? Minun tapauksessa pieni 10min tuunaus ei tee näyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä (39v) tarvitsisin massiivisen kasvoleikkauksen, että näyttäisin hyvältä. Minulla ei ole siihen varaa. Kun ei ole edes varaa kampaajaankaan kuin kerran vuodessa. Meikkiä en käytä, kun en osaa meikata ja en myöskään halua tuijottaa kasvojani peilistä.
Ei minulla kroppakaan mikään huikea ole, ihan tavan tuhti pullasorsa olen mutta ei onneksi mikään hirvitys sentään niinkuin kasvot.
Jumala on luonut sinusta pullasorsan
Kaikelle on syynsä.
Jossain Repe odottaa sinua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Heteromies
Sun ja kaltaistesi muna ja visuaalisuus ei kiinnosta. Ei myöskään mielipiteet ja pettämiset. Sen kun petät ketä pystyt pettämään ja kenen kanssa pystyt. Hyvä jos joku on munastasi kiinnostunut.
Miks pitäis olla näyttävä? Kyllä ihmiselle riittää, että on puhdas, vaatteet ovat puhtaat ja hiuksensa pitää jotenkin siistinä. Ne ihmiset on erikseen, jotka haluavat jotenkin ulkonäöllään ja olemuksellaan vaikuttaa muihin, saada kehuja ja ylistystä, sallittakoon se heille. Toisten taas ei tarvitse, perusjutut riittää aivan hyvin elämiseen ja hyvinvointiin.
Ei mulla ole pienten lasten ja hevosten takia aikaa laittaa itseä näyttäväksi.
Mulla on ohut lirutukka. Pitäisi aamulla pestä, kuivata ja antaa rullien olla päässä. Tähän menee aikaa lähes 2h.
Sitten naama. Huono iho ja värittömät silmät. Pohjameikkiin ja silmien esille saamiseen tunti. Ja kuitenkin parin tunnin päästä meikkivoide on mennyt ruskeaksi mössöksi ja iho näyttää hirveältä. Pese ja tee meikki uudestaan.
Joo ei kiitos.
Joo, niin mekin haluttiin näyttää hyvältä, ja kuviteltiin sitä olevammekin. Ei nyt varmaan mitään rumiluksia oltukaan, mutta huvittaa vaan tuo sen aikainen oma teiniasenne ja mustavalkoinen ajattelutapa, että seksikäs voi olla vain ja ainoastaan "näyttäväksi" laittautuneena ja täydessä tällingissä :)