-Ei susta huomaa (tummepaa miesta)
Tosta " onko sun vauva" kyselysta innostuin tiedustelemaan miten teille muille on ilmaistu ettette vastaa stereotypiaa tai ole muuten outoja (ai eiko olla?!;)
Eli mulle on usein tultu sanomaan ettei musta huomaa etta mieheni on " musta" . Tai ei uskois. Mita huomaamista tai uskomista siina on, ihan tavallisia ihmisisa tassa kai ollaan;) Naurettavia noi stereotypiat!
Sit joskus, kun liikumme mieheni kanssa ilman tytartamme, on tultu kysymaan tunnenko ma hanet. Ja kaupassa jos emme silla hetkella juttele ei usein osata ajatella et olemme liikkella yhdessa. Tekis aina mieli kertoa koko tarina mut tyydyn vaan vastaamaan joo. Ja tata tekee ihan kaikki, melkein enemman mustat kuin valkoiset.
Suomessa vain nuoret naiset yoelamassa koettivat iskea, paljastui myohemmin etta luulivat kaupunkimme uudeksi koriksenpelaajaksi. En kai sit sillonkaan nayttanyt sille etta han lahtisi kotiin kanssani (nyt tosin painvastoin, en kai ollut tarpeeksi laittautunut ja tyrkylla;)
Kertoilkaapas kokemuksianne:)
Kommentit (3)
Ehkä jos käyttää huivia ja pukeutuu " kaapuihin" niin aika suuri todennäköisyys on, että mies on ulkomaalainen muslimi. Mutta että noin muuten... Kulkeeko tummaihoisten naiset sitten stereotyyppisesti heimovaatteissa hiukset väkkärällä vai pitäisikö olla susiruma naamavärkki jolla ei ihanaa suomalaista atleettia ole saanut koukkuun ja on ollut tyytyminen ulkomaalaiseen :D
Minulle on muutama ihminen ihmetellyt, että kuinka mulla voi olla kiltti ja uskonnollinen mies ;) Mutta ulkomaalaisuudesta ei sentään ole kommentoitu.
Ulkonäöstä päätellen mulla sitten nähtävästi oletetaan (Suomessa) olevan musta mies..;) Kun taas ulkomaalaiset työkaverini (monia eri kansalaisuuksia,myös afrikkalaisia) aivan hämmästyivät kun näkivät lapseni ensimmäisen kerran, kun en ollut maininnut isän synnyinmaata..
Yksi tuttu sanoi kerran, että hänen miehensä oli vähän " pettynyt" että olinkin niin tavallinen. Ei rastoja tms, ei mitään erikoista minussa. Mutta sen otin ihan hyvällä.
Kukaan muu ei ole tuollaista sanonut, mutta joskus tuntuu, tai rivien välistä voi lukea, että niin ajatellaan. Ei musta tosiaan päällepäin mitenkään näe, että kotona odottaa musta mies ja ruskea poika. ;)