Miksi maailma/luonto/luomakunta ei ole minusta ja minulle ”kaunis” ja ”ihme”
vaikka kuinka yrittäisin niin tuntea. Moni huokailee sen edessä, hämmästelee, tuntee kiitollisuutta. Minulle se vain _on_. Koen sen aina kuin sivustaseuraajana.
Kommentit (28)
Sen lisäksi ihmiset tuntevat ”tästä kaikesta”, ”ihmeestä”, ”kiitollisuutta”. En vain tajua.
olet nykyajan tuote, urbanisoitunut ihminen joka ei paremmasta tiedä. kuten useimmat ihmiset nykyään.
Oot varmaan turruttanut itsesi riippuvuuksia tai jotain
Vierailija kirjoitti:
olet nykyajan tuote, urbanisoitunut ihminen joka ei paremmasta tiedä. kuten useimmat ihmiset nykyään.
No kun en edes ole. Olen lähes viisikymppinen, ja lähtöisin aivan keskeltä metsää. Siinä(kään) - metsässä - ei ollut mitään ihmeellistä. Ei ole nykyisinkään.
Jaa-a. Vaikea samaistua, koska mulle luonto ja maailma on todellakin kaikkea tuota mitä sanoit vaikka olenkin muuten elämään pettynyt ja pahasti masentunut. Oikeastaan se onkin syy elää, koska tää elämä loppuu kuitenkin joku päivä ja lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan turruttanut itsesi riippuvuuksia tai jotain
Ei ole riippuvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Vaikea samaistua, koska mulle luonto ja maailma on todellakin kaikkea tuota mitä sanoit vaikka olenkin muuten elämään pettynyt ja pahasti masentunut. Oikeastaan se onkin syy elää, koska tää elämä loppuu kuitenkin joku päivä ja lopullisesti.
Kiitos! Juuri tätä tarkoitin; tuota en tavoita millään osa-alueella. Olen kyllä osa sitä, mutta en ymmärrä sen ”erinomaisuutta”.
Aivokuoren kehitys varmaan jäänyt heikoksi, niin kuin aika monella ihmisellä. Tai sitten olet vain niin syvällä ohjelmoinnissa, ettet saa enää yhteyttä mihinkään syvällisempään.
Auringonlasku joka värjää koko taivaan pinkiksi saa henkeni salpautumaan. Voisin tuijotella sitä loputtomiin.
No olet vissiin aika kylmä, tunteeton, ehkä masentunut...et kovin luova persoona
Kristinuskollahan on monesti tällainen vaikutus. Odotetaan sitä taivasten valtakuntaa kuin nousevaa päivää, ja tämä maailma koetaan rangaistukseksi syntiinlankeamisesta ja täten myös syntiseksi ja kurjaksi.
No on sulla sitten varmaan aika tylsää. Mistäs sinä sitten niinkuin nautit. Kalja, tietokoneet, kuntosalilla raudan nostelu..mikä
Mäkään en ymmärrä kiitollisuutta. Välillä mietin esimerkiksi sitä valtavaa valikoimaa, joka mulle on helposti saatavilla kaupasta. Mietin, että mieletön tuuri, koska monet edelliset sukupolvet ja monet ihmiset tämänkin päivän maailmassa työskentelee kovasti huonon ruuan eteen. Tunnistan etuoikeuden ja otan tietenkin hyödyn vastaan muistaen ettei se ole itsestäänselvyys, mutta en tunne mitään suurta, liikuttavaa kiitollisuutta siitä tai mistään muustakaan asiasta. Mitään ei ole täällä tehty mua varten tai mua vastaan, olen sattumalta syntynyt tähän aikaan ja paikkaan ja elelen näissä vallitsevissa olosuhteissa, hyvässä ja pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskollahan on monesti tällainen vaikutus. Odotetaan sitä taivasten valtakuntaa kuin nousevaa päivää, ja tämä maailma koetaan rangaistukseksi syntiinlankeamisesta ja täten myös syntiseksi ja kurjaksi.
Arvasin että olit tämä trolli. Ei vaan oikein saanut provosi tuulta siipiinsä.
No höpö höpö.
Ainakin minä uskovana nautin nimenomaan luonnosta ja sen kauneudesta kaikin siemauksin.
Oot semmonen dille. Mieleltään köyhä. Koklaa happoa - voisi avata jotain ulottuvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
No on sulla sitten varmaan aika tylsää. Mistäs sinä sitten niinkuin nautit. Kalja, tietokoneet, kuntosalilla raudan nostelu..mikä
Niin. Teen paljonkin asioita, olen monessa kohtuullisen hyväkin. Mutta nautintoa en saa. Ja tarvitsee olla tosi tarkkana, ettei mene ”suorittamiseksi” - lajista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Oot semmonen dille. Mieleltään köyhä. Koklaa happoa - voisi avata jotain ulottuvuuksia.
Joo kiitos - olen tässä tapauksessa ennemmin sitten ”dille”.
Vierailija kirjoitti:
En ole uskovainen. En ainakaan tuohon malliin. Enkä totta tosiaan odota ”taivasten valtakuntaa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Teen paljonkin asioita, olen monessa kohtuullisen hyväkin. Mutta nautintoa en saa. Ja tarvitsee olla tosi tarkkana, ettei mene ”suorittamiseksi” - lajista riippumatta.
No onhan tuo melko ankean kuuloista.
Etkö ole edes rakastunut raukka koskaan.
Olet ihminen.