Miksi maailma/luonto/luomakunta ei ole minusta ja minulle ”kaunis” ja ”ihme”
vaikka kuinka yrittäisin niin tuntea. Moni huokailee sen edessä, hämmästelee, tuntee kiitollisuutta. Minulle se vain _on_. Koen sen aina kuin sivustaseuraajana.
Kommentit (28)
Metsä ja ihmiskeho, kaikessa monimutkaisuudessaan, on evoluution tämänhetkinen lopputulos. Luonnon kiertokulku on myös karua ja raakaa. Se, että ihmiskeho on nyt tällainen, tarkoittaa lähinnä sitä että maapallo on vanha ja monet sukupolvet eläneet, ja monet ihmiset joilla on ollut epäkelpoja ominaisuuksia ovat jättäneet lisääntymättä ja karsiutuneet pois. Ymmärrys tästä ehkä hillitsee sitä ideaa, että ihmiskeho on upeaksi "suunniteltu" luomus. Totta kai on silti jännä, että olen saanut "tilaisuuden" olla täällä.
Taidat olla masentunut. Tai tunteeton. Tai itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla masentunut. Tai tunteeton. Tai itsekäs.
Olisiko hän vähemmän itsekäs, jos valehtelisi, että maailma tuntuu ihmeeltä ja on hänestä kaunis?
Sivusta.
Etkö pidä mitään asioita kauniina tai saa mistään (henkistä) tyydytystä? Suhtaudutko intohimoisesti johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Metsä ja ihmiskeho, kaikessa monimutkaisuudessaan, on evoluution tämänhetkinen lopputulos. Luonnon kiertokulku on myös karua ja raakaa. Se, että ihmiskeho on nyt tällainen, tarkoittaa lähinnä sitä että maapallo on vanha ja monet sukupolvet eläneet, ja monet ihmiset joilla on ollut epäkelpoja ominaisuuksia ovat jättäneet lisääntymättä ja karsiutuneet pois. Ymmärrys tästä ehkä hillitsee sitä ideaa, että ihmiskeho on upeaksi "suunniteltu" luomus. Totta kai on silti jännä, että olen saanut "tilaisuuden" olla täällä.
Ja sama koskee siis metsää, säätä ja ihan mitä tahansa ympärillä. On mielenkiintoista, että tämänkin kokoiseen maailmaan mahtuu niin paljon erilaisia eläimiä ja ilmiöitä. Kaikki on kumminkin vain yhdenlaisten sattumien lopputulos ja mahdollisuuksia, millaiseksi maailma olisi voinut tulla pienten hieman erilaisten sattumien summana on lukuisia. Siinä mielessä tämä maailma on vain yksi "ihmeellinen" vaihtoehto. Luultavasti yhtä ihmeellisiä paikkoja ja ilmiöitä on paljon muutakin, kun vaikuttaa siltä, että avaruus on todella suuri ja vanha. Minusta tämän kaiken miettiminen tekee maapallosta tavallaan sekä ihmeellisen että banaalin. Pelkästään jo se, mitä avaruudesta tällä hetkellä tiedetään, on aika uskomatonta, vaikka ihminen on saanut selville vasta niin vähän. Siis että on erilailla venyvää aikaa, mielettömän voimakkaita mustia aukkoja, valovuosien välimatkoja ja muuta, mitä tällaisella tietoisuudella voi ajatella, mutta ei voi kovin elävästi edes kuvitella.
Suosittelen kokeilemaan psykedeelejä <3
Värähtelysi on alhainen. Opettele nostamaan sitä niin universumi on parempi sulle
https://chopra.com/articles/a-complete-guide-to-raise-your-vibration
Pitäskö sun mennä terapiaan