Katselen asuntoja ostoaikeissa. Voi järkytys mitä kylpyhuoneita!
Sisustusmuoti toki muuttuu ajan myötä, mutta silti vaikea ymmärtää miksi iso kylppäri on kaakeloitu sinisin tai vihrein kukkakaakelein? Lisänä boordilaattaa eri kuviolla. Tai turkoosia ja valkoista neliölaattaa shakkikuvioon ladottuna.
Vaikea olisi viihtyä noissa väreissä ja tunnelmissa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina matalat wc-istuimet joka paikassa....
Korkea istuin huomattavasti mukavampi käyttää.
Toki jos on lapsia, niin silloin matala parempi.
Puhe oli kylpyhuoneesta, ei vessasta. Ei kylpyhuoneeseen pönttöä laiteta.
Miten niin ei laiteta pönttöä kylppäriin? Eikö se aika normisettiä ole, että on erillinen wc ja lisäksi toinen wc-istuin kylppärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ykköskodissa erillinen keittiö, kakkoskodissa ulkomailla avokeittiö.
Käyhän se avokeittiö sellaiseen kevyeen "kokkailuun" eli lähinnä valmisruokien lämmitykseen, mutta alapa siinä vääntää karjalanpiirakoita, keittää kaalia tai ryöpätä sieniä.Minä oon kyllä onnistuneesti keittänyt kaalia ja ryöpännyt sieniä avokeittiössä. Karjalanpiirakoita en ole koskaan kokeillut tehdä, täytyykin koittaa!
Eikö samassa huoneessa olijoita häiritse keitetyn kaalin tai ryöpättävien rouskujen varsin intensiivinen haj... tuoksu?
Meillä on keittiössä aukeava ikkuna kompensoimassa kerrostalon laiskaa liesituuletinta. En muista et kukaan olisi koskaan valittanut ruoan tuoksusta, edes savustinta käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyhän se avokeittiö sellaiseen kevyeen "kokkailuun" eli lähinnä valmisruokien lämmitykseen, mutta alapa siinä vääntää karjalanpiirakoita, keittää kaalia tai ryöpätä sieniä.Noita muita tehdään sujuvasti, mutta tämä keittiö on viljaton. Crockpotissa tulevat myös luuliemet, unohdit ne. Kalatkin perataan, hyvällä yhteistyöllä myös hauet.
Siinä olohuoneessa? Nice.
Tuo uudehkoissa 2000-2010 rakennetuissa taloissa olevat vanhanaikaiset värikkäät laatat voivat johtua siitä, että talon rakentajat ovat olleen juuri sen ikäisiä, että heille ne ovat kodikkaita ja tyylikkäitä. Että jos on ollut sellainen nuori aikuinen vaikka 1980-1990, ja silloin muodissa on ollut just noi siniset ja persikkaiset laatat, niin niitä on haluttu laittaa omaankin taloon sitten nelikymppisenä.
Varmaan pitää pönttökin asentaa olohuoneeseen, ettei tarvitse olla erillään muista missään vaiheessa. Olisihan se kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani oon ihmetellyt keittiöitä. Joko ne on koirankopin kokoisia tai sit kammottavia olohuoneeseen yhdistettyjä avokeittiöitä.
Avokeittiöt on kyllä hirvein trendi pitkään aikaan.
Olisiko siis parempi, että keittiö olisi yksi erillinen huone? Siinä olisi se hyvä puoli, että keittiön käryt eivät kulkeutuisi niin helposti muualle. Muuten en kyllä tykkäisi erillisestä keittiöstä. Itse tykkään että keittiö ja olohuone ovat ikään kuin samaa tilaa. Tai ei meillä ihan täysin samaa tilaa ole, mutta sillä lailla osittain, tuollainen iso "oviaukko" (ilman ovea) keittiöstä olohuoneeseen.
Me ollaan varmaan maailman ainoat avokeittiön ystävät :D Meillä on myös noin. Kokkaan paljon, kaikessa rauhassa ja oikein mielelläni, ja olisi kurjaa syrjäytyä harrastamaan yksin jonnekin erilliskeittiöön. Mutta makuasioitahan nämä.
Onko kivaa telkkaria katsellessa kuunnella tiskikoneen hurinaa?
Entä kun vieraat istuu sohvalla ja sinä kuullotat vieressä pannulla sipulia?Meillä on niin hiljainen tiskikone, että se ei kyllä haittaa ollenkaan telkkarin katsomista. Jos vieraita tulee, en näe ongelmaa miksi eivät voisi istua samaan aikaan sohvalla kun minä kuullottelen sipulia pannulla.
Et varmaan niin. Mutta mitähän mieltä vieraat olisivat.
En kyllä osaa sanoa :D Varmaankin nyt haet sitä tässä, että vieraille on todella epämiellyttävää istua siinä meidän tyhmässä avokeittiöolkkarissa kun kärytän pahanhajuista sipulia.
Mun täytyy nyt olla rehellinen ja sanoa, etten edes haluaisi meille vieraita, jotka pönöttäisivät sohvalla nenäänsä nyrpistellen. Ja sipuli tuoksuu hyvältä. - se toinen avokeittiöihminen
Hahaha :D Perus av-laatua. Otsikossa ja aloituksessa puhutaan asuntojen kylpyhuoneista ja kaakeleista, ja keskustelussa aletaan jo siirtymään sienien ryöppäykseen, kalan perkaukseen ja äänekkäisiin kodinkoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyhän se avokeittiö sellaiseen kevyeen "kokkailuun" eli lähinnä valmisruokien lämmitykseen, mutta alapa siinä vääntää karjalanpiirakoita, keittää kaalia tai ryöpätä sieniä.Noita muita tehdään sujuvasti, mutta tämä keittiö on viljaton. Crockpotissa tulevat myös luuliemet, unohdit ne. Kalatkin perataan, hyvällä yhteistyöllä myös hauet.
Siinä olohuoneessa? Nice.
Ei kun siinä keittiössä. Olohuone on vähän sellainen jatke, jonka tarkoitus ei ihan aukene mulle. Pienempikin joutaisi olemaan. Kyllä, nice. Eilen tuli osso buco, 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitää pönttökin asentaa olohuoneeseen, ettei tarvitse olla erillään muista missään vaiheessa. Olisihan se kauheaa.
No meillä on wc-pönttö olohuoneessa. Kylpyhuoneessa parketti ja kukkatapetit ja makuuhuoneessa punaiset kaakelit. Keittiössä ei ole vesipistettä. Ainoa vesipiste on vaatehuoneessa. En tajua kun kaikilla on aina niin tylsän samanlaiset asunnot, niin halusin meille ihan omanlaisen.
Minusta suomalaiset asunnot hirveän värittömiä. Joissakin vuokra-asunnoissa on sentään uskallettu tehdä muitakin kuin valkoisia asuntoja. Esimerkiksi Saton Kontulankaari 4:ssä on keittiöissä punainen laatta, kylpyhuoneissa okrankeltaiset seinät ja lattiassa kuusikulmalaatta.
1970-luvun retrotyyli väreineen on paljon kodikkaampi kuin suomalaisten suosimat valkoharmaat sairaalamaiset kodit.
Jos olisi vaikka joku vanha rintamamiestalo, niin sinne sopisikin sellaiset retrokaakelit. Rintamamiestalo ja kokomusta kylpyhuone valkoisella saunalla ei mielestäni taas sovi alkuunkaan.
Me teetettiin just iso kylppäriremppa ja laitettiin seinään iso vaalean turkoosi seinälaatta ja lattiaan tumma pukkilan hexagon. Tuli vähän hiki kun mietin, että parin vuoden päästä jos halutaan myydä niin av:lla ois taas tällanen keskustelunavaus😂 ehkä joku tykkäis.
Edellinen asukas on saattanut remontoida kylpyhuoneen 25 vuotta sitten. Harva alkaa teettämään kallista kylpyhuoneremonttia asuntoa myydessään. Itse emme ole muuttaneet koskaan asuntoon, johon emme itse olisi teettäneet remonttia ennen muuttoa, näin on saatu oman maun mukainen tyyli. Vanhaa asuntoa ostaessa kylpyhuoneen laatat ovat yksi vähäpätöisimmistä asioista, mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähiaikoina katsellut paljon myynnissä olevia omakotitaloja. Nuo on aivan käsittämättömiä nuo kylpyhuoneet, joissa tosiaan vihreät, siniset tai sellaiset persikan väriset laatat. Tai juurikin noin, että valkoista ja näitä mainitsemiani värejä sekaisin. Näkee paljon 90-luvun taloissa, joissain 2000-luvunkin taloissa. Aivan kamala. Ja kyllähän ne voisi vaihtaa joo, mutta kyllä siihen aika paljon rahaa uppoaa, omakotitalon isoon kylpyhuoneeseen.
Ne valkoiset ja harmaatkin kylppärit ovat huonosti pidettyinä 20 vuoden kuluttua ainakin saumoistaan likaisen näköisiä, joten nekin joutuisi vaihtamaan. Ei kannata ajatella, että ne loputtomiin kestävät vain neutraalin värinsä puolesta.
Minä laitatin putkirempan yhteydessä valkoiset seinälaatat ja lattiaan harmaanvihreän laatan, turkoosiin vivahtavan. Voi olla, että sekin on jonkun mielestä karsea ja liian räikeä, mutta harmaata en kuitenkaan halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitäisi olla ihan sellainen vaalea tai musta kylppäri, kirkas lasiseinä ja lasiovi saunaan, jossa lauteet ovat vaaleat tai valkoiset. Tuo vaalea kirkas sauna tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta. Itse tykkään että sauna on sellainen hämyinen ja tunnelmallinen :)
Näitä valkoisia saunoja en minäkään ymmärrä...Ihan kamala ajatus istua siellä kirkkaassa akvaariossa.
Paljonkohan maksaa sellaisen ison omakotitalon kylpyhuoneen remontti? Siis että kaikki pinnat uusiksi. Sanotaan vaikka kylpyhuoneen pinta-ala 30m2.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan maksaa sellaisen ison omakotitalon kylpyhuoneen remontti? Siis että kaikki pinnat uusiksi. Sanotaan vaikka kylpyhuoneen pinta-ala 30m2.
Minä laitoin muutama vuosi sitten muuttaessani kylpyhuoneen aika isolla kädellä uusiksi eli mm. puratutin saunan ja laajensin kylpyhuoneen sinnekin (joo, olen outo suomalainen, en halua kaupunkiasuntooni saunaa, koska käytän sitä todistettavasti kerran kolmessa vuodessa, mutta rakastan vaahtokylpyjä). Työt ja pohja+pintamateriaalit ilman kalusteita maksoivat 11 700 €, tuohon kalusteet päälle noin 3000 €. Tosin pienempi tila tuo on kuin teillä. Olisikohan noin 12 m2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitäisi olla ihan sellainen vaalea tai musta kylppäri, kirkas lasiseinä ja lasiovi saunaan, jossa lauteet ovat vaaleat tai valkoiset. Tuo vaalea kirkas sauna tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta. Itse tykkään että sauna on sellainen hämyinen ja tunnelmallinen :)
Näitä valkoisia saunoja en minäkään ymmärrä...Ihan kamala ajatus istua siellä kirkkaassa akvaariossa.
Pahimmillaan siellä valkoisessa lasisaunassa katsellaan vessanpönttöä, joka on asennettu paraatipaikalle näkymään suoraan saunasta. Voisiko mikään olla rentouttavampaa?
Noita muita tehdään sujuvasti, mutta tämä keittiö on viljaton. Crockpotissa tulevat myös luuliemet, unohdit ne. Kalatkin perataan, hyvällä yhteistyöllä myös hauet.