Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselen asuntoja ostoaikeissa. Voi järkytys mitä kylpyhuoneita!

Vierailija
11.05.2020 |

Sisustusmuoti toki muuttuu ajan myötä, mutta silti vaikea ymmärtää miksi iso kylppäri on kaakeloitu sinisin tai vihrein kukkakaakelein? Lisänä boordilaattaa eri kuviolla. Tai turkoosia ja valkoista neliölaattaa shakkikuvioon ladottuna.

Vaikea olisi viihtyä noissa väreissä ja tunnelmissa.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusissa asunnoissa kylppärit kaikki samanlaisia. Valkoiset seinät ja harmaa lattia. Joka ikinen kylppäri ihan samanlainen. Todella tylsän näköistä.

Tämä. Meille on tulossa kylppäriremontti ja tarjonta juurikin sitä valkoista ja harmaata. Parissa sellaisessa jo asuneena haluaisin jotain muuta. Mutta mitä?

Ajattelin ehkä laittaa vaalean hiekanvärisen laattalattian samansävyisellä saumalla lattiaan ja seinät valkoista, mutta haluaisin siihen jonkun kivan yksityiskohdan. Ei mitään boordeja tai kukkasia. Kaistale mosaiikkia eri kullansävyissä suihuseinään?

Saa antaa ehdotuksia. Mikä olisi ajatonta ja tyylikästä vielä 10 vuoden päästä? Vai mennäkö helpolla ja halvalla ja laitetaan sitä valkoista ja harmaata?

Vierailija
22/111 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa enemmän kylpyhuoneen kosteuseristys ja mahdolliset vesivahingot kuin kaakelit. Mutta jokainen oman kykynsä ja tyylinsä mukaan.

No eihän ne sulje toisiaan pois, että olisi rakennusteknisesti tehty oikein sekä kivannäköisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani oon ihmetellyt keittiöitä. Joko ne on koirankopin kokoisia tai sit kammottavia olohuoneeseen yhdistettyjä avokeittiöitä.

Avokeittiöt on kyllä hirvein trendi pitkään aikaan.

Vierailija
24/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa asunnoissa kylppärit kaikki samanlaisia. Valkoiset seinät ja harmaa lattia. Joka ikinen kylppäri ihan samanlainen. Todella tylsän näköistä.

Nuo on mun mielestä juuri hyvät värit kylppäriin. Ajaton ja neutraali. Väriä voi tuoda sitten niillä pyyhkeillä ja muulla romulla jos haluaa. Itse taas en tykkäisi yhtään jos on laitettu jotain "vähän erilaista" laattaa. Vaikka punaista tai jotain glitter-laattaa (tätäkin on nähty). Jokainen tottakai laittaa mieleisensä, niin se pitää ollakin :)

Vierailija
25/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me just katseltiin yhtä taloa, rakennusvuosi 2004. Muuten tosi kiva talo, mutta kylppäri on just sitä aivan hirveää vihreää laikukasta laattaa kukkaboordilla. En tiennyt että niitä tehtiin vielä 2000-luvullakin 🙈 tuommoisen ison khh-suihkuhuone-saunan remppaaminen on jo aika hintava homma. 90-luvun alkupuolella rakennetuissa näkee just sitä, että on muuten valkoiset seinät ja sit osa laatoista vihreää/sinistä/oranssia ihan sikinsokin. Lattiassa sama homma. Mut ne nyt onkin jo uusimisen tarpeessa jo ikänsä puolesta.

Itse olen lähiaikoina katsellut paljon myynnissä olevia omakotitaloja. Nuo on aivan käsittämättömiä nuo kylpyhuoneet, joissa tosiaan vihreät, siniset tai sellaiset persikan väriset laatat. Tai juurikin noin, että valkoista ja näitä mainitsemiani värejä sekaisin. Näkee paljon 90-luvun taloissa, joissain 2000-luvunkin taloissa. Aivan kamala. Ja kyllähän ne voisi vaihtaa joo, mutta kyllä siihen aika paljon rahaa uppoaa, omakotitalon isoon kylpyhuoneeseen.

Vierailija
26/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani oon ihmetellyt keittiöitä. Joko ne on koirankopin kokoisia tai sit kammottavia olohuoneeseen yhdistettyjä avokeittiöitä.

En usko että mihinkään on enää viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen rakennettu erillisiä keittiöitä. Eikö noita ole lähinnä rintamamiestaloissa ja jossain 70-luvun kerrostaloissa?

Vierailija
27/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi boordit oli hirveitä jo silloin kun ne oli muotia.

Meillä oli lapsuuden kodissa muistaakseni keittiössä kaakeleissa boordi! Tosi käytännöllistä varmaan pitää sitä puhtaana. Muistaakseni se oli sellainen oliivinvihertävä/beige, ja siinä oli vähän kohokuviolla sellaisia jotain mortteleita ja viinirypäleitä tms. :D Hyi kauhea...ja äiti vielä ihan itse sen valitsi, kun talon rakensimme. Ja tämä oli siis joskus vuoden 1994 tienoilla.

Vierailija
28/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärissä ajattomin on beige, tai tumman ruskea ja valkoinen. Mutta ei siis pelkkä valkoinen, vaan yhdistettynä beigeen / ruskeaan. On huomattavasti lämpimämpi tunnelma kuin harmaa tai mustavalkoinen joita itse pidän kalseina. Edellisessä asunnossa oli ja en tykännyt, kolkko.

Vierailija
29/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kukaan maalanneet laattoja? Miten onnistui?

Nimim. viitsi ruveta piikkaanaan kaakeleita irti ja vaihtamaan.

Vierailija
30/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me just katseltiin yhtä taloa, rakennusvuosi 2004. Muuten tosi kiva talo, mutta kylppäri on just sitä aivan hirveää vihreää laikukasta laattaa kukkaboordilla. En tiennyt että niitä tehtiin vielä 2000-luvullakin 🙈 tuommoisen ison khh-suihkuhuone-saunan remppaaminen on jo aika hintava homma. 90-luvun alkupuolella rakennetuissa näkee just sitä, että on muuten valkoiset seinät ja sit osa laatoista vihreää/sinistä/oranssia ihan sikinsokin. Lattiassa sama homma. Mut ne nyt onkin jo uusimisen tarpeessa jo ikänsä puolesta.

Itse olen lähiaikoina katsellut paljon myynnissä olevia omakotitaloja. Nuo on aivan käsittämättömiä nuo kylpyhuoneet, joissa tosiaan vihreät, siniset tai sellaiset persikan väriset laatat. Tai juurikin noin, että valkoista ja näitä mainitsemiani värejä sekaisin. Näkee paljon 90-luvun taloissa, joissain 2000-luvunkin taloissa. Aivan kamala. Ja kyllähän ne voisi vaihtaa joo, mutta kyllä siihen aika paljon rahaa uppoaa, omakotitalon isoon kylpyhuoneeseen.

Persikanväriset laatat olisivat kivat.

Vierailija
31/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että mihinkään on enää viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen rakennettu erillisiä keittiöitä. Eikö noita ole lähinnä rintamamiestaloissa ja jossain 70-luvun kerrostaloissa?

Ikävä kyllä. Jos olisi varaa valita, niin monessa vanhassa talossa on parempi pohjaratkaisu.

Vierailija
32/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meille on tulossa kylppäriremontti ja tarjonta juurikin sitä valkoista ja harmaata. Parissa sellaisessa jo asuneena haluaisin jotain muuta. Mutta mitä?

Ajattelin ehkä laittaa vaalean hiekanvärisen laattalattian samansävyisellä saumalla lattiaan ja seinät valkoista, mutta haluaisin siihen jonkun kivan yksityiskohdan. Ei mitään boordeja tai kukkasia. Kaistale mosaiikkia eri kullansävyissä suihuseinään?

Saa antaa ehdotuksia. Mikä olisi ajatonta ja tyylikästä vielä 10 vuoden päästä? Vai mennäkö helpolla ja halvalla ja laitetaan sitä valkoista ja harmaata?

Kyllä se on valkoinen, vaalea harmaa, hiekka jotka ovat ajattomia sävyjä. Pelkkä valkoinen on vähän halvan näköinen, muistuttaa jotain sairaalan vessaa.

Vierailija
33/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin syksyllä kerrostaloasunnon, jossa on mieleiseni pohjaratkaisu. Katsoin sormieni läpi alkuperäistä kylppäriä ja erillistä vessaa, joissa molemmissa on epämääräisen sinisenkukertava laatoitus ja omituisen kolhot kalusteet. Pienessä vessassa oli kaksi peilikaappia ja allaskaappi, jonka ovi jymähti avatessa  päin pönttöä. Ne sai kyllä purettua ja päätin vain maalata vessan kaakelit. Ihan hyvä tuli. Mutta se periaate minulla vahvistui, että kunpa ihmiset ymmärtäisivät välttää trendejä aina. Vaikka valkoinen tuntuu tylsältä, niin se antaa kylppäristä ja vessasta siistin tai jopa hygienisen vaikutelman ( jos se on muuten siivottu). Hillitty väri lattiakaakeleihin/lattiaan esim. hiekka  ja mielellään ne kellastuneet mäntypanelit katossa edes vaalealla kuultovärillä maalattu. Neutraaleihin väreihin saa helposti sovitettua entisen kodin pyyhkeet ja matot ja sen sellaiset, jos haluaa  niitä vielä käyttää.  Hanoihin, pönttöihin ja suihkuihin kannattaisi sijoittaa, sillä ne ovat usein ne jotka tekevät vessan vessaksi tai kylppärin kylppäriksi. Ja mieluummin jokin simppeli  kääntyvä suihkuseinä kuin kamalia suihkukaappeja sun muita virityksiä. Harvalla on niin laadukas ja hyvä sisustustaito, että osaisi valita tyylikkäät ja samalla ajattoman erikoiset laatat.

Vierailija
34/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kukaan maalanneet laattoja? Miten onnistui?

Nimim. viitsi ruveta piikkaanaan kaakeleita irti ja vaihtamaan.

Ostin kerran sellaisen talon, jossa kylppärin kaakelit oli maalattu valkoisella. Aivan hirveä, kun se maali alkoi rapisemaan. Oli suoraan kun jostain kauhuleffasta. Piti sitten itse rapsutella ja poistaa se maali, ja oli ihan hemmetin tiukassa. Omalla kokemuksella siis en maalaisi kyllä kaakeleita.

Vierailija
35/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on edellisen omistajan tekemä kylppäri 2000-luvun vaihteesta. Seinissä on puoleen väliin saakka tummansininen kirjava laatta, kultainen kukkaboordi ja seinän yläpuoli vaaleansinistä kirjavaa laattaa. Ka-ma-la! Ei olla vielä remontoitu sitä.

Vierailija
36/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä. Jos olisi varaa valita, niin monessa vanhassa talossa on parempi pohjaratkaisu.

Sitten kannattaa muuttaa vanhaan taloon ja teettää kylppäriremontti. On todennäköisesti halvempaakin kuin uuden ostaminen, ellet ole Ullikselle tai Eiraan muuttamassa.

Vierailija
37/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asbestipurun maksaa nykyään taloyhtiö, jotta se tulee tehtyä oikein. Jos ei ole varmuutta siitä, onko asbestia, on purku tehtävä niin kuin sitä olisi.

Vierailija
38/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sisustuksessakin muoti ja tyyli muuttuu ja sitä mukaa myös asujien ja sisustajien maku. Hyvin moni meistä, jotka omaa makuamme arvioimme, emme tule ajatelleeksi, että se meidän makumme on ulkoapäin muokattu sisutuslehtien, -ohjelmien ja -blogien sekä sisutukseen liittyviä tuotteita (kalusteet, maalit, kaakelit, tapetit jne.) myyvien liikkeiden toimesta. Meille iskostetaan aina muoti-ilmiö kerrallaan, miltä tyylikkäästi sisustetun kylppärin, olkkarin, keittiön tai makkarin tulee näyttää. Suurin osa tuon tyylin sitten sisäistää niin hyvin, että pitää sitä omana makunaan ja omana tyyllikkyyskäsityksenään. 

80-luvun vauvapalstalla olisi ihan yhtä varmasti hämmästelty, miten joku voi sisustaa niin ankean tyylittömään vankila/laitostyyliin, että kylppäri on vain valkoista ja harmaata, ja sitten kuvitellaan jonkun yhden pinkin pyyhkeen tekevän siitä kodikkaan ja persoonallisen. Ja todennäköisesti 15 vuoden kuluttua, kun myytte niitä kotejanne, joissa ajaton, valko-harmaa kylppäri on teitä uskollisesti värikkäine pyyhkeineen palvellut, vuoden 2035 vauvapalstalla kauhistellaan, miten tyylittömiä kylppäreitä kaikissa myynnissä olevissa asuinnoissa onkaan - just niitä persoonattomia 2010-2020 valko-harmaita hirvityksiä.

Niin se vain menee. Ja siksi paras ratkaisu onkin sisustaa oma koti juuri sellaiseksi kuin itse haluaa ajattelematta sitä, mitä mieltä muut ovat, tai mitä potentiaali ostaja 10 vuoden kuluttua voisi siitä tykätä. Asutaan sellaisissa kodeissa, joissa itse viihdytään ja annetaan uuden asukkaan sitten remontoida koti haluamansa laiseksi sinne muutettuaan.

Vierailija
39/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alku huutaa mosaiikkikaistalettasi takaisin.

Vierailija
40/111 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alku huutaa mosaiikkikaistalettasi takaisin.

Hahah! Meillä on kylppärissä mosaiikkikaistale! Ei olla itse laitettu kylläkään. Valkoiset isot laatat seinässä, yksi harmaa mosaiikkikaistale ja vähän pienemmät harmaat laatat lattiassa. Ihan hyvä ja neutraali se kylppäri on, huvittaa vaan tuo mosaiikkikaistale :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi