Kauanko voi/pitää olla töissä kodinhoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä?
Heippa!
Tietäisikö joku, kauanko tulee olla töissä kodinhoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä ? Onko siihen jotain minimiaikaa? Vai voiko töissä olla tuossa välissä välissä esim. vain kuukauden tai pari?
Yritin etsiä Kelan ym. sivuilta tietoa, mutta ei osunut silmiin. Kiitos tiedosta!
t. Harju
Kommentit (4)
Miten äityspäiväraha lasketaan, jos ehtii olla töissä
sen puoli vuotta mukaan lukien äitiysloma(1kk), ennen laskettua aikaa?
Eli riittääkö Kelaan, jos se puoli vuotta täyttyy siten että
5kk töissä ja kuudes kuukausi olisi jo äitiyslomaa?
Tarkoitan nimenomaan sitä, jos haluaa uuden äitiyspäivärahan laskettavaksi nykyisten 2006 työtulojen mukaan? (vaikka esikoinen ei
ehdikään täyttää 3v)
Tietääkö kukaan näistä? Ei löytänyt Kelan sivuilta..
kun jäät äitiyslomalle. Ennenhän se laskettiin siitä päivästä, kun jätti äitiysrahahakemuksen. Korjatkaa jos olen väärässä (tämä on mun siskon kertomaa, joten en ihan tarkkaan muista).
Tuki ei ole kodinhoitotuki vaan kotihoidontuki, eli lapsi on ollut kotihoidossa, eiköstä vaan?
[/quote]
Juu siis niinhän toi oikeas termi on kotihoidon tuki. Mulla on vähän vikana puhua ja kirjoittaa, mitä sylki suuhun tuo, siis pahemmin aina miettimättä, menikös edes sinnepäin. Mutta hyvä kun korjasit.
Ollaan tässä vitsailtu, kun on nyt äitiyslomalla, siis lomalla joo. Ja sitten alkaakin vapaata, siis joopa joo...EI paranis vitsailla, jää näköjään päälle:)
Tuota kotihoidon tukea siis tarkoitin tuossa kysymyksessäni.
t. Harju
Tietäisikö joku, kauanko tulee olla töissä kodinhoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä ?
Eli voit jäädä suoraan uudelle äitiyslomalle tai olla töissä vähän aikaa. Jos sinulla on alle 3-vuotias lapsi kun uusi vauva syntyy, saat halutessasi saman äitiyspäivärahan kuin edelliesstäkin lapsesta.
Tuo käyttämäsi termi " kodinhoitovapaa" huvitti ;-) Tuskin olet ollut töistä pois, saati saanut Kelasta tukea hoitaaksesi kotiasi vaan lastasi. Tuki ei ole kodinhoitotuki vaan kotihoidontuki, eli lapsi on ollut kotihoidossa, eiköstä vaan?