Hyvä ja paha vuorottelee puolisossa, olen sekaisin enkä saa otetta asiasta?
Tekeekö tämä ihminen (puoliso) tarkoituksella vai onko vain inhottava ihminen??
Välillä huomaavainen ja mukava. Sitten itsekäs p-ska joka käyttäytyy niin inhottavasti ja ala-arvoisesti.......?
Jos puhumme asiasta, hän saattaa myöntää "Tein väärin, anteeksi, en enää loukkaa sinua",.
Kuukauden päästä toistaa saman "virheen". Nyt ihan erisävel: "Mitäs valitit, sinun syy, ole hiljaa! Ei tämä mitään haittaa".
Ylämäki-alamäki vuorottelee. Hän syyllistää minua (koska nostan aiheen esille, selvittämistä varten) Hänen mielestä kaikki olisi hyvin jos olisin hiljaa asiasta?
Käyttää henkistä otetta "ei sinua sietäisi kukaan muukaan". Kohta on kuin toinen ihminen?
Ei ole itsensä kanssa tasapainossa, peilaa sen jotenkin minuun??
Kommentit (44)
Juuri erosin samankaltaisesta miehestä jonka diagnosoin narsistiksi.
Aika varmaa, että tuo ei tule muuttumaan. Haluatko elää noin?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään halua.
Hulluinta on, että saa minut epäilemään itseäni! Järkeni sanoo ettei tämä ole oikein. Tunteet menee hänen puolelleen ja uskon kuulemani: "Rakastan sinua, en halua mitään pahaa meille, olin ajattelematon, anteeksi "
Tätä on jatkunut niin monta vuotta. Alkuun yritin ymmärtää ja tyhmänä syytin itseäni (huonot lähtökohdat jo lapsuudessa molemmilla...).
Lopulta meni siihen pisteeseen, että minä ymmärsin häntä mutta hän ei minua.
Hän puhuu aina omaksi parhaakseen asiat, minä muutin omaa käyttäytymistäni.
Nyt vasta tajuan, että hän voikin olla oikeasti julma? Ilman todellista omaatuntoa? Miksi sitten kohta onkin huomaavainen ja ihana? Tämä saa minut sekaisin !
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään halua.
Hulluinta on, että saa minut epäilemään itseäni! Järkeni sanoo ettei tämä ole oikein. Tunteet menee hänen puolelleen ja uskon kuulemani: "Rakastan sinua, en halua mitään pahaa meille, olin ajattelematon, anteeksi "
Tätä on jatkunut niin monta vuotta. Alkuun yritin ymmärtää ja tyhmänä syytin itseäni (huonot lähtökohdat jo lapsuudessa molemmilla...).
Nyt vasta tajuan, että hän voikin olla oikeasti julma? Ilman todellista omaatuntoa? Miksi sitten kohta onkin huomaavainen ja ihana? Tämä saa minut sekaisin !
ap
Onko muille yleensä kiva mutta saattaa ojentaa jotain ventovierasta? Jotkut ovat tuollaisia, eivätkä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään halua.
ap
Onko muille yleensä kiva mutta saattaa ojentaa jotain ventovierasta? Jotkut ovat tuollaisia, eivätkä muutu.
Kohtelias muille, ei ojenna ketään, ei halua "erottua" sillätavalla.
Välillä epäilen, kykeneekö hän rakastamaan aidosti (minua)?
Kiitos why does... - linkistä. Olisiko suomenkielistä versiota, englannin taitoni aika heikkoa?
ap
Epävakaa. Voitko tehdä salaa muistiinpanoja itsellesi? Esim päivämäärä, mitä teki, miten voit.
Kun viimein mietit eroa ja tulee epäröinnin hetki, katsot vain listaa. Tuollaiset miehet ei kunnioita toisen päiväkirjoja tms mutta voit laatia jonkun listan minkä vain itse tiedät. Aikajanalla helpottaa kun näet päiväykset.
Sulla on vain yksi ainoa elämä.
..jota siis ei kannata tuhlata kenen kanssa tahansa.
Englanninkielistä materiaalia on tosiaan paljon. Osasin englantia mutta pitkäaikaisen kamalan suhteen takia oli joku aivosumu, että unohdin opittuja asioita, kielet, päässälaskun. Kumppanin käytös oli ajanut minut zombiemaiseen tilaan. Sitä jotkut kiusaajat tavoitteleekin, ottaa toiselta tahdon pois.
Ihmiset joilla oma tahto ei ole kovin vahva, valikoituu kiusaajan vallan alle. Syy on kuitenkin aina vain kiusaajassa. Terve ihminen ei hyväksikäytä ketään.
Jos toinen käyttäytyy huonosti, epäkunnioittavasti, ei sitä huonoa käytöstä tarvi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa. Voitko tehdä salaa muistiinpanoja itsellesi? Esim päivämäärä, mitä teki, miten voit.
Kun viimein mietit eroa ja tulee epäröinnin hetki, katsot vain listaa. Tuollaiset miehet ei kunnioita toisen päiväkirjoja tms mutta voit laatia jonkun listan minkä vain itse tiedät. Aikajanalla helpottaa kun näet päiväykset.
Sulla on vain yksi ainoa elämä.
Olen tehnyt, luin äsken.
Olen järkyttynyt. Mitä kauheaa olenkaan sietänyt.
Hän siirtää minut sopivasti sivuun, kun ei tarvitse.
Tulee takaisin viikon päästä ja kaikki jatkuu siitä, mihin jäätiin. Ei saa sanoa, että hän muka olisi tehnyt väärin.
Tai saa sanoa, mutta lupauksia ei tarvitse pitää. Tai saa puhua mutta eihän se nyt niin kauheaa ollut, eihän (minä vain omassa päässä paisuttelin asiaa tai olen yliherkkä)?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vain yksi ainoa elämä.Olen tehnyt, luin äsken.
Olen järkyttynyt. Mitä kauheaa olenkaan sietänyt.
Hän siirtää minut sopivasti sivuun, kun ei tarvitse.
Tulee takaisin viikon päästä ja kaikki jatkuu siitä, mihin jäätiin. Ei saa sanoa, että hän muka olisi tehnyt väärin.
Tai saa sanoa, mutta lupauksia ei tarvitse pitää. Tai saa puhua mutta eihän se nyt niin kauheaa ollut, eihän (minä vain omassa päässä paisuttelin asiaa tai olen yliherkkä)?
ap
Minkä ikäisiä olette? Onko lapsia?
Kuulostaa hyvin paljon minun puolisoltasi ja avioliitoltani ja hänet diagnosoitiin narsistiksi.
Unohtui tärkeä huomio: joskus kun hän ei halua ottaa vastuuta omasta huonosta käytöksestään, hän syyllistääkin minua?
Tyyliin: "itsehän sinä valitsit minut" (ihankuin hänellä ei olisi asian kanssa mitään tekemistä, eli minun syy koska halusin olla hänen kanssaan ja hän saa siten käyttäytyä miten haluaa?)
ap
Ei ole lapsia.
Olemme lähempänä neljääkymmentä.
ap
Mitä väliä sillä on mistä tuollainen käytös johtuu? Se kuuluu miehen selvittää ihan itse, mikäli se edes häntä vaivaa. Sinun tehtäväsi on ainostaan lähteä pois vahingollisesta suhteesta.
Onkohan sillä jotain päässä vialla.