Te jotka ette välitä leviääkö korona vai ei.
Yrittäkää nyt kuitenkin ajatella, ettei kaikki halua olla läheisessä kontaktissa vieraisiin. Enhän minä esim voi tietää kenen läheisyydessä se mummo, joka tukki alaovella oviaukon eilen, on ollut. En voi ottaa sitä riskiä, että saisin koronan, mutta silti on pakko hoitaa kodin ulkopuolella joitakin asioita.
Kommentit (28)
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota omaa käytökseen kuin muiden. Kannattaa itse pysyä kotona, välttää väkijoukkoja, käydä kaupassa hiljaiseen aikaan jne. Suomalaiset pitävät normaalistikin enemmän etäisyyttä ihmisiin kuin monissa muissa kulttuureissa. Ei täällä juuri poskisuudelmia vaihdeta eikä vieraita halailla.
Ps. Jos mummo on tukkinut oviaukon, odotat, että mummo on siirtynyt tai siirretty muualle.
ps. se mummo tuli siihen ovelle, kun olin itse siinä ovella tulossa sisään, ei voinut odottaa vuoroaan.
Sinä et sitten voinut mummon antaa ensin tulla ulos, jolloin välimatkan pitäminen olisi ollut helpompaa kuin rappukäytävässä? Minulle ainakin jo lapsena opetettiin, että naisille ja vanhuksille ollaan kohteliaita.
Nä olin jo avannut oven ja se mummo tuli siihen vaan. Päästin toki tulemaan ensin, kun en muuta voinut mutta mummo jäi vaan seisoo siihen ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Mites se nyt olikaan?
Ulostuleva ensin, ja sitten vasta sisään menijä.
Vanhempi henkilö ensin.
Naiset ensin vaikka heikoille jäille.
Mikä kohta tässä ei täsmännyt?
Aivan. Sinä olit siis se vielä vanhempi mummo näistä kahdesta samalla ovella kohdanneesta.
Jos mä olen jo avannut sen oven ja menossa kassien kanssa sisään, niin ei sillä mummolla ole mitään syytä päästä ensin ulos. On epäkohteliasta sysätä sivuun sellainen, joka on tulossa painavien kauppakassien kanssa sisään.. Ja kyse ei ollut mistään huonokuntoisesta mummosta.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota omaa käytökseen kuin muiden. Kannattaa itse pysyä kotona, välttää väkijoukkoja, käydä kaupassa hiljaiseen aikaan jne. Suomalaiset pitävät normaalistikin enemmän etäisyyttä ihmisiin kuin monissa muissa kulttuureissa. Ei täällä juuri poskisuudelmia vaihdeta eikä vieraita halailla.
Ps. Jos mummo on tukkinut oviaukon, odotat, että mummo on siirtynyt tai siirretty muualle.
Esim. lääkäriin on pakko mennä, kun aika on eikä silloin, kun joku toinen katsoo sen järkeväksi. Et sä voi tietää, mistä syystä se joku tuolla ulkona liikkuu. Miksi pitää lähestyä ihmistä, jota ei tunne?
Sitä minäkin aina mietin, kun joku ei kadulla katso eteensä, hoipertelee kuin humalainen tai kävelee vasenta laitaa.
Ei minua tuntemattomat tarkoituksella kadulla lähesty. Ketkä sinua lähestyvät?
Kummasti joka paikassa kuljetaan tosi läheltä ohi, kaupassa ei pidetä välimatkaa, pysäkillä tullaan liian lähelle, tungetaan samaan hissiin...
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Esim. lääkäriin on pakko mennä, kun aika on eikä silloin, kun joku toinen katsoo sen järkeväksi. Et sä voi tietää, mistä syystä se joku tuolla ulkona liikkuu. Miksi pitää lähestyä ihmistä, jota ei tunne?
Sitä minäkin aina mietin, kun joku ei kadulla katso eteensä, hoipertelee kuin humalainen tai kävelee vasenta laitaa.
Ei minua tuntemattomat tarkoituksella kadulla lähesty. Ketkä sinua lähestyvät?
Kummasti joka paikassa kuljetaan tosi läheltä ohi, kaupassa ei pidetä välimatkaa, pysäkillä tullaan liian lähelle, tungetaan samaan hissiin...
Ihmiset eivät katso eteensä vaan tuijottavat kännykkäänsä tai varpaitaan. Lisäksi moni edellyttää, että se toinen väistää. Eihän minun itseni tietenkään tarvitse...
Vierailija kirjoitti:
En usko koronaan.
Ei se mikään uskon asia olekaan, vaan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Korona leviää joka tapauksessa siitä huolimatta välitämmekö siitä vai emme.
Jos pitäisi valita, haluaisin sairastaa koronan nyt, kun tehohoitopaikkoja vielä on vapaana.
Saathan sinä valita. Jos kerran haluat koronan nyt, niin oletko yrittänyt tehdä kaikkesi, jotta saat sen? Käy haahuilemassa terveyskeskuksessa tai sairaalan aulassa, nuoleskele siellä ovenkahvoja ja sen sellaista.
Mites se nyt olikaan?
Ulostuleva ensin, ja sitten vasta sisään menijä.
Vanhempi henkilö ensin.
Naiset ensin vaikka heikoille jäille.
Mikä kohta tässä ei täsmännyt?
Aivan. Sinä olit siis se vielä vanhempi mummo näistä kahdesta samalla ovella kohdanneesta.