Tiesittehän. Karkinhimon aiheuttaa leipä ja peruna.
Leivän ja perunan säännöllinen käyttö on vaarallisempaa kuin ymmärretään. Se aiheuttaa hallitsemattoman karkinhimon, sokerikoukun.
Kommentit (10)
Jos näin mututuntumalla mennään, kun ap ei linkkiäkään laittanut, niin minulla pizza. Olen assosioinut viikonlopun ja pizzan ja pizzan jälkeisen karkkipussin.
Jos on taipumusta sokeririippuvuuteen niin ihan mikä tahansa hiilihydraattipitoinen sen himon aiheuttaa jos sitä syö liikaa.
Nimimerkillä kokemista on.
No ei mulle ainakaan aiheuta. Syön varsinkin leipää aika paljon, ja pastaa myös, perunasta en niin tosin välitä, eikä karkkia tee mieli oikein koskaan. Suolaisen ja rasvaisen himoon olen enemmänkin taipuvainen kuin makean.
Syön perunaa melkein päivittäin, mutta en edes muista milloin viimeksi olisin syönyt karkkia/kakkua/suklaata.
Minä en syö koskaan karkkia enkä melkein koskaan perunaa enkä leipää.
Eilen söin karkkipussin, sitä en ole tehnyt varmaan kahteen vuoteen, ja eilen söin päivällä perunapalloja ja lihapullia. Sekin siis harvinaista. Ehkä perunalla ja karkinhimolla on siis jokin yhteys. Olen erittäin tyytyväinen, että söin sen karkkipussin, se oli hurjan hyvää.
Luulisi, että leipä ja peruna antavat kylläisyyden tunteen, jolloin karkkia ei halua.
Lisäksi perunassa on nikotiinia joten se on selvä portti tupakkaan ja nuuskaan.
-Valistussetä
up