Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten mielestä lapsia ei kannata edes hankkia - Iltalehti uutisoi

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin mahdollinen ympäristöteko jättää lapset hankkimatta.

Kyllä se suurin on itsensä lopettaminen.

Tämä. Nämä pennut vinkuu ilmastoteoista, vaikka voisivat kävellä junan alle.

Jos lapsen hankkimatta jättäminen on sama kuin itsensä tappaminen, miksette itse kävele junan alle? Olette varmasti jättäneet useammankin lapsen hankkimatta, ellette ole jatkuvasti raskaana tai siitoshommissa. Sama siis kävellä junan alle kun ei luonnollinen lapsenteko maistu.

?

Vierailija
82/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuori nainen ja valmistuin yliopistosta luonnontieteelliseltä alalta pari vuotta sitten. Olen tehnyt siitä asti pätkätöitä, koska vakituiset työpaikat ovat todella tiukassa. Jos hankkiutuisin nyt raskaaksi, en enää ikinä pääsisi kiinni oman alani työelämään, koska tulisi niin pitkä tauko ja kilpailu on kovaa. Että niin.

Niin? Mitä sitten? Kadutko 80 vuotiaana lapsiasi vai elämäsi uhraamista jollkein tyhjänpäiväiselle "uralle"? Joku muu voi tehdä työsi sinun puolestasi, mutta kukaan muu ei voi elää elämääsi.

Niin no ne lapset olisi kiva elättääkkin jollain rahalla. En halua olla yhteiskunnan elätti.

Yksin ei välttämättä kannata lapsia hankkia, totta. Jos miehesi on tyytyväinen yhteiskunnan elättinä ja haluaa kasvattaa lapset, niin miksi ei? Feminismi on myös sitä, että antaa miehille ( ja yhteiskunnalle) vastuuta. Naisen ei tarvitse olla joku supermutsi, joka kestää, jaksaa ja hoitaa kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heksingin miestarjonta on jotain niin onnetonta. Täällä on vain ittensä täynnä vinoutuneita otuksia. Joko ne on narsisteja, pyöräily tai urheiluhulluja.

Toi Stefu on juurikin erinomainen esimerkki.

Vierailija
84/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se maisterin paperikaan takaa, että mies on sivistynyt. Mulla on oikeasti vaikeuksia löytää miestä, joka tykkäisi suht samoista asioista. Matkustaminen ilman liikaa suunnitelmallisuutta, valmius yöpyä vaikka hostellissa. Kiinnostus oppia uutta, vaikkapa eräilyä. Tykkään myös kalastaa ja kokeilla eri hyötykasvien viljelyä. Käyn myös salilla ja jumpassa. Katson niin netflixiä kuin ulkolinjaakin. Vastaavanlaista miestä on vaikea löytää. Joko tykkäävät käydä salilla ja kaupunkilomalla, ovat jotain ituhippejä tai sitten maalaisia. Asun nykyään Helsingissä, mutta voisin muuttaa vaikkapa Norjaan. En tiedä mistä löytyisi fiksu, avoin ja omillaan toimeentuleva mies. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Älä viitsi. Tässäkin ketjussa voi todeta, että ihan tavallisia miehiä kyllä on, mutta ei kelpaa kun ollaan liian tylsiä.

Ei tuo sanonut haluavansa tavallista miestä, kun  s i v i s t y n e e n . Kuvaili ihan tavallista ihmistä perään, mutta se ei ollut se olennainen osa.

Vierailija
85/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuori nainen ja valmistuin yliopistosta luonnontieteelliseltä alalta pari vuotta sitten. Olen tehnyt siitä asti pätkätöitä, koska vakituiset työpaikat ovat todella tiukassa. Jos hankkiutuisin nyt raskaaksi, en enää ikinä pääsisi kiinni oman alani työelämään, koska tulisi niin pitkä tauko ja kilpailu on kovaa. Että niin.

Niin? Mitä sitten? Kadutko 80 vuotiaana lapsiasi vai elämäsi uhraamista jollkein tyhjänpäiväiselle "uralle"? Joku muu voi tehdä työsi sinun puolestasi, mutta kukaan muu ei voi elää elämääsi.

Niin no ne lapset olisi kiva elättääkkin jollain rahalla. En halua olla yhteiskunnan elätti.

Yksin ei välttämättä kannata lapsia hankkia, totta. Jos miehesi on tyytyväinen yhteiskunnan elättinä ja haluaa kasvattaa lapset, niin miksi ei? Feminismi on myös sitä, että antaa miehille ( ja yhteiskunnalle) vastuuta. Naisen ei tarvitse olla joku supermutsi, joka kestää, jaksaa ja hoitaa kaiken.

Vaikka mies hoitaisi lapset niin oma työura katkeaisi silti raskauteen/äitiyslomaan. Nuorena naisena on ihan tarpeeksi hankala työllistyä vaikka ei edes lapsentekoa suunnittelisi. Ja kyllä, haluan uran joka ei muuten ole minulle tyhjänpäiväistä. Ihmisillä on erilaiset arvot ja minä en halua heittää pitkää koulutustani hukkaan lapsien takia, joita en edes tiedä haluanko.

Vierailija
86/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n perusteella mennyt kyllä kaikki uskottavuus naisten "ei löydy tavallista miestä" itkuilta, kun oikeasti ei edes haeta sellaista. Miksette sano rehellisesti, että miehen pitää olla jännittävä ja mikään tavis ei todellakaan kelpaa?

Vierailija
87/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se maisterin paperikaan takaa, että mies on sivistynyt. Mulla on oikeasti vaikeuksia löytää miestä, joka tykkäisi suht samoista asioista. Matkustaminen ilman liikaa suunnitelmallisuutta, valmius yöpyä vaikka hostellissa. Kiinnostus oppia uutta, vaikkapa eräilyä. Tykkään myös kalastaa ja kokeilla eri hyötykasvien viljelyä. Käyn myös salilla ja jumpassa. Katson niin netflixiä kuin ulkolinjaakin. Vastaavanlaista miestä on vaikea löytää. Joko tykkäävät käydä salilla ja kaupunkilomalla, ovat jotain ituhippejä tai sitten maalaisia. Asun nykyään Helsingissä, mutta voisin muuttaa vaikkapa Norjaan. En tiedä mistä löytyisi fiksu, avoin ja omillaan toimeentuleva mies. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Älä viitsi. Tässäkin ketjussa voi todeta, että ihan tavallisia miehiä kyllä on, mutta ei kelpaa kun ollaan liian tylsiä.

Ei tuo sanonut haluavansa tavallista miestä, kun  s i v i s t y n e e n . Kuvaili ihan tavallista ihmistä perään, mutta se ei ollut se olennainen osa.

Ja sivistynyttä tavallista ei löydy. Niin varmaan...

Vierailija
88/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta lisääntyminen on typerin teko mitä voi olla - sen jälkeen ei ole mitään muuta roolia tarjolla kuin ajallisen ja taloudellisen mahdollistajan.

Ja omakohtaisten kokemusteni perusteella tuon tämän aina esille kun joku nuorempi kollega aikoo hölmöillä. Pikkuhiljaa viesti alkaa mennä perille, syntyvyyslukemien perusteella.

Vierailija
89/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin mahdollinen ympäristöteko jättää lapset hankkimatta.

Kyllä se suurin on itsensä lopettaminen.

Ei vaan koko maapallon. Elokuvatyyliin käyttäen tsaaripommeja niin paljon ettei jää vihreiden fanittamia eläimiäkään tälle p a s k a p a l l o l l e

Vierailija
90/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vasta sittem lapsia kun ilmastomuitos on kokonaan pysäytetty, tässä maailmantilamteessa en lapsoa tee sillä elämä ja kaikki on epävarmaa ja suurta riskiä enkä halua tehdä lapsia tallaiseen paskottuun maailmaan.

Sittenpä jää lapset tekemättä. Ilmastonmuutos loppuu vasta, kun ilmasto lakkaa olemasta. Voit siis alkaa elää vain itsellesi.

Vierailija
91/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin treffeillä todella monen miehen kanssa. Ulkonäkö ei todellakaan ollut ykköskriteeri. Eikä koulutus. En vain löytänyt miestä, joka olisi ollut fiksu ja aikaansaseuraava, mutta myös esim. kalastuksesta ja hyötykasveista tai ylipäätään luonnosta kiinnostunut. En silti halua ituhippiä, kun tykkään syödä lihaa ja käydä töissä ja koulutuskin on kaupalliselta alalta. Olen ilmeisesti liian outo sekoitus kaikkea mahdollista. Luovutin ja jatkan sinkkuna. Aiemmat parisuhteet ovat kaatuneet juurikin yhteisten kiinnostuksenkohteiden puutteeseen ja erilaisiin arvoihin.

Vierailija
92/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se lapsi edes pitäisi muka tehdä kun ei ole itsensä tasoista akateemista miestä vaan pelkkää alemman tason amisjonnerupusakkia jotka laahustaa housut kintussa ja kittaa kaljaa?

Kerropas tosiaan se. Olen akateemisesti koulutettu (LL), siisti, päihteetön ja liikuntaa harrastava mies. Olen perheorientoitunut, joten priorisoisin perheen ennen uraa. Lapsia haluaisin 3-4.

Olen yrittänyt löytää kaltaistani naista, mielellään kollegaa, mutta teidän rima on niin korkealla, ettei oikein mitään mahdollisuuksia ole. En tosiaan ole alusvaatemalli, ihan tavallisen näköinen (en tosin täysin suomalainen, koska sukujuuret Keski-Euroopassa). En harrasta yökerhoissa ramppaamista, Tinderiä en edes halua kokeilla, koska se on pelkkä lihatiski irtosuhteille. Eliittikumppania olen kokeillut ja pettynyt koko siihen konseptiin.

Alkaa olla jo toivo mennyt. Haluaisin ihan tavallisen jalat maassa olevan naisen, jolla on älyä ja huumorintajua. Olen kuulemma vain "liian tylsä", kun haluaisin asettua ja perustaa perheen.

M31

Joko jätät jotain kertomatta tai odotuksesi ovat todella korkealla, koska muuten kokemuksesi ei ole mahdollinen tällä timelinellä AD 2020. 

Mitä lisätietoja kaipaat? Pituus 181 cm, paino 92 kg, kuntosalilla käynyt 18-vuotiaasta eli ei pelkkää läskiä, vaikka vähän stressikumpua tullut tässä koronan myötä. En tupakoi, alkoholia käytän harvakseltaan, päihteitä en harrasta, ei ole perussairauksia.

En ole ehkä ne maailman ekstrovertein tapaus, hieman ujohko ottamaan kontaktia romanttisissa merkeissä. Varmaan vain liian harmaa erottuakseni massasta.

Omat kriteerit on samat, mitä itseltänikin vaadin, eli terveellistä elämäntapaa, koulujen käynti on plussaa. Ulkonäkö on aina ollut toissijainen seikka. Ihastun silmiin, hymyyn ja lopulta aurinkoiseen luonteeseen.

Ehkä olen sitten vain liian tökerö nähdäkseni naisten selviä signaaleita kiinnostuksesta.

M31

No siinä se oikeastaan oli. Eli et ole "liian tylsä" siksi että haluat perustaa perheen, vaan siksi että olet oikeasti tylsä (enkä tarkoita tätä nyt arvottaen) ja yrität ilmeisesti melko harvoin ja avuttomasti. Silti on kyllä vähän yllättävää, ettet ole löytänyt samanlaista tylsää naista lääkärien joukosta.

Minkälainen ei sitten ole tylsä?

Vierailija
93/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täydellisen kuuloinen nainen,tap,tap

mies52v

Vierailija
94/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mies hoitaisi lapset niin oma työura katkeaisi silti raskauteen/äitiyslomaan. Nuorena naisena on ihan tarpeeksi hankala työllistyä vaikka ei edes lapsentekoa suunnittelisi. Ja kyllä, haluan uran joka ei muuten ole minulle tyhjänpäiväistä. Ihmisillä on erilaiset arvot ja minä en halua heittää pitkää koulutustani hukkaan lapsien takia, joita en edes tiedä haluanko.

Ei kai sitä äityislomaa ole pakko pitää? Jumppaat itsesi kahdessa kuukaudessa trimmiksi ja takaisin toimistolle. Kaverin raskauskilot lähti 3 kuukaudessa (90->50) ja tukka putkella eteenpäin.

Mutta jos ei arvomaailmaan sovi lapset, niin ihan turha niitä on hankkia- ei ole pakko. Putket poikki vaan.

Vierailija
95/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sivistynyttä tavallista ei löydy. Niin varmaan...

Sivistynyt on määritelmällisesti elitistinen termi. Jos joku sitä tosissaan käyttää, voit olla varma, että hän pitää niitä sivistyneitä tavallista parempina.

Vierailija
96/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

108 jatkaa, jos nuo Ulkolinjaa katsovat hostelleissa (tarvittaessa) yöpyvät kalastuksesta ja luonnosta kiinnostuneet miehet ovat niin tavallisia täällä Helsingissä, niin varmaan osaatte vinkata mistä niitä löytyy! Tykkään myös käydä välillä salilla ja jumpassa, joten mikään ei ole poissuljettua.

Vierailija
97/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näköjään kauaa kestä tämä naisten valtakunta. Olen pettynyt.

Vierailija
98/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muita joita Suomen mielipideilmasto ja tämäkin ketju masentaa: muistakaa, että tänne ei ole pakko jäädä! Miksi hiipua pois Suomen mukana, kun jo kaikissa naapurimaissa suhtaudutaan syntyvyyteen ihan eri tavalla. Ihmiset uskovat niissä tulevaisuuteen, mm. erilaisen median, perinteiden, arvojen yms johdosta.

Vierailija
99/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se lapsi edes pitäisi muka tehdä kun ei ole itsensä tasoista akateemista miestä vaan pelkkää alemman tason amisjonnerupusakkia jotka laahustaa housut kintussa ja kittaa kaljaa?

Kerropas tosiaan se. Olen akateemisesti koulutettu (LL), siisti, päihteetön ja liikuntaa harrastava mies. Olen perheorientoitunut, joten priorisoisin perheen ennen uraa. Lapsia haluaisin 3-4.

Olen yrittänyt löytää kaltaistani naista, mielellään kollegaa, mutta teidän rima on niin korkealla, ettei oikein mitään mahdollisuuksia ole. En tosiaan ole alusvaatemalli, ihan tavallisen näköinen (en tosin täysin suomalainen, koska sukujuuret Keski-Euroopassa). En harrasta yökerhoissa ramppaamista, Tinderiä en edes halua kokeilla, koska se on pelkkä lihatiski irtosuhteille. Eliittikumppania olen kokeillut ja pettynyt koko siihen konseptiin.

Alkaa olla jo toivo mennyt. Haluaisin ihan tavallisen jalat maassa olevan naisen, jolla on älyä ja huumorintajua. Olen kuulemma vain "liian tylsä", kun haluaisin asettua ja perustaa perheen.

M31

Joko jätät jotain kertomatta tai odotuksesi ovat todella korkealla, koska muuten kokemuksesi ei ole mahdollinen tällä timelinellä AD 2020. 

Mitä lisätietoja kaipaat? Pituus 181 cm, paino 92 kg, kuntosalilla käynyt 18-vuotiaasta eli ei pelkkää läskiä, vaikka vähän stressikumpua tullut tässä koronan myötä. En tupakoi, alkoholia käytän harvakseltaan, päihteitä en harrasta, ei ole perussairauksia.

En ole ehkä ne maailman ekstrovertein tapaus, hieman ujohko ottamaan kontaktia romanttisissa merkeissä. Varmaan vain liian harmaa erottuakseni massasta.

Omat kriteerit on samat, mitä itseltänikin vaadin, eli terveellistä elämäntapaa, koulujen käynti on plussaa. Ulkonäkö on aina ollut toissijainen seikka. Ihastun silmiin, hymyyn ja lopulta aurinkoiseen luonteeseen.

Ehkä olen sitten vain liian tökerö nähdäkseni naisten selviä signaaleita kiinnostuksesta.

M31

No siinä se oikeastaan oli. Eli et ole "liian tylsä" siksi että haluat perustaa perheen, vaan siksi että olet oikeasti tylsä (enkä tarkoita tätä nyt arvottaen) ja yrität ilmeisesti melko harvoin ja avuttomasti. Silti on kyllä vähän yllättävää, ettet ole löytänyt samanlaista tylsää naista lääkärien joukosta.

Minkälainen ei sitten ole tylsä?

Sellainen, jonka seurassa tuntemattomatkin ihmiset viihtyy. Hauska. Normaalielämään riittää, että läheiset ja ystävät viihtyy, mutta uusien tuttavuuksien ja etenkin kumppanin etsinnässä voi tulla esteeksi, jos ei osaa olla nopeasti hauska uusien ihmisten kanssa.

Vierailija
100/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin treffeillä todella monen miehen kanssa. Ulkonäkö ei todellakaan ollut ykköskriteeri. Eikä koulutus. En vain löytänyt miestä, joka olisi ollut fiksu ja aikaansaseuraava, mutta myös esim. kalastuksesta ja hyötykasveista tai ylipäätään luonnosta kiinnostunut. En silti halua ituhippiä, kun tykkään syödä lihaa ja käydä töissä ja koulutuskin on kaupalliselta alalta. Olen ilmeisesti liian outo sekoitus kaikkea mahdollista. Luovutin ja jatkan sinkkuna. Aiemmat parisuhteet ovat kaatuneet juurikin yhteisten kiinnostuksenkohteiden puutteeseen ja erilaisiin arvoihin.

Mistä sä olet löytänyt kalastuksesta pitäviä kasvissyöjiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi