Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten mielestä lapsia ei kannata edes hankkia - Iltalehti uutisoi

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää tällaisissa kyselyissä että lapsettomuuden syyksi voi valita taloudelliset vaikeudet tai huolen ilmaston puolesta, mutta ei sitä ettei yksinkertaisesti halua olla vanhempi. Vaikka tienaisin miljoona euroa vuodessa, ilmasto palautuisi vaikka siihen mitä se oli joskus 50-luvulla ja maapallon väkimäärä puolittuisi niin en silti hankkisi lasta, ihan siitä syystä etten halua. En usko että olen ainoa joka ajattelee näin.

Vierailija
62/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se lapsi edes pitäisi muka tehdä kun ei ole itsensä tasoista akateemista miestä vaan pelkkää alemman tason amisjonnerupusakkia jotka laahustaa housut kintussa ja kittaa kaljaa?

Kerropas tosiaan se. Olen akateemisesti koulutettu (LL), siisti, päihteetön ja liikuntaa harrastava mies. Olen perheorientoitunut, joten priorisoisin perheen ennen uraa. Lapsia haluaisin 3-4.

Olen yrittänyt löytää kaltaistani naista, mielellään kollegaa, mutta teidän rima on niin korkealla, ettei oikein mitään mahdollisuuksia ole. En tosiaan ole alusvaatemalli, ihan tavallisen näköinen (en tosin täysin suomalainen, koska sukujuuret Keski-Euroopassa). En harrasta yökerhoissa ramppaamista, Tinderiä en edes halua kokeilla, koska se on pelkkä lihatiski irtosuhteille. Eliittikumppania olen kokeillut ja pettynyt koko siihen konseptiin.

Alkaa olla jo toivo mennyt. Haluaisin ihan tavallisen jalat maassa olevan naisen, jolla on älyä ja huumorintajua. Olen kuulemma vain "liian tylsä", kun haluaisin asettua ja perustaa perheen.

M31

Minulle on sanottu ihan samat, liian tylsä. Pitäisi jotenkin olla jännitävä, en tiedä miten.

Minusta ne naisetkin on olleet kyllä ihan tavallisia.

M37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se lapsi edes pitäisi muka tehdä kun ei ole itsensä tasoista akateemista miestä vaan pelkkää alemman tason amisjonnerupusakkia jotka laahustaa housut kintussa ja kittaa kaljaa?

Kerropas tosiaan se. Olen akateemisesti koulutettu (LL), siisti, päihteetön ja liikuntaa harrastava mies. Olen perheorientoitunut, joten priorisoisin perheen ennen uraa. Lapsia haluaisin 3-4.

Olen yrittänyt löytää kaltaistani naista, mielellään kollegaa, mutta teidän rima on niin korkealla, ettei oikein mitään mahdollisuuksia ole. En tosiaan ole alusvaatemalli, ihan tavallisen näköinen (en tosin täysin suomalainen, koska sukujuuret Keski-Euroopassa). En harrasta yökerhoissa ramppaamista, Tinderiä en edes halua kokeilla, koska se on pelkkä lihatiski irtosuhteille. Eliittikumppania olen kokeillut ja pettynyt koko siihen konseptiin.

Alkaa olla jo toivo mennyt. Haluaisin ihan tavallisen jalat maassa olevan naisen, jolla on älyä ja huumorintajua. Olen kuulemma vain "liian tylsä", kun haluaisin asettua ja perustaa perheen.

M31

Joko jätät jotain kertomatta tai odotuksesi ovat todella korkealla, koska muuten kokemuksesi ei ole mahdollinen tällä timelinellä AD 2020. 

Mitä lisätietoja kaipaat? Pituus 181 cm, paino 92 kg, kuntosalilla käynyt 18-vuotiaasta eli ei pelkkää läskiä, vaikka vähän stressikumpua tullut tässä koronan myötä. En tupakoi, alkoholia käytän harvakseltaan, päihteitä en harrasta, ei ole perussairauksia.

En ole ehkä ne maailman ekstrovertein tapaus, hieman ujohko ottamaan kontaktia romanttisissa merkeissä. Varmaan vain liian harmaa erottuakseni massasta.

Omat kriteerit on samat, mitä itseltänikin vaadin, eli terveellistä elämäntapaa, koulujen käynti on plussaa. Ulkonäkö on aina ollut toissijainen seikka. Ihastun silmiin, hymyyn ja lopulta aurinkoiseen luonteeseen.

Ehkä olen sitten vain liian tökerö nähdäkseni naisten selviä signaaleita kiinnostuksesta.

M31

Vierailija
64/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyikö kukaan tänään äitienpäivänä mummoltaan katuuko hän lastensa kasvattamista vai elämäänsä työuralle uhraamista? Niinpä.

Vierailija
65/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhden lapsen. Synnytys oli 5 päivää kestävä kidutus näytelmä lukuisine hoitovirheineen. Ihana oli käydä neuvolassa Koronan aikaan kun neuvolantäti lässyttää vauvaa päin naamaa ilman maskia. Kahelit somessa tekee lasuja kun postaan kuvia vauva ja hevonen samassa kuvassa.

Juu vauva on ihana mutta Suomen holhousvaltio; ei kiitos enempää.

Vierailija
66/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "maapallolla on jo liikaa ihmisiä" on kyllä niin aivoton syy olla hankkimatta lapsia, että sen täytyy olla vihervasemmistolaisten naisten mielipide.

Perustelisitko väitteesi? Mielenkiinnosta kysyn.

Maailman väkiluku ei kasva suomessa vaan aivan jossain muualla ja suomalaiset ottavat vielä heitä tänne tekemään lapsia lihapatojen ääreen.

No ei ole ihmekään, että pidät liikakansoituksen pelkoa älyttömänä kun et tajua koko asian ydintä lainkaan. Kun se liikakansoitus iskee, se tulee olemaan globaali ongelma. Se tulee uhkaamaan ihmisten henkeä myös Suomessa, vaikka täällä olisi miten harvaan asuttua. Ilmakehä ja ekosysteemit eivät tunnista valtioiden rajoja ja elintasomme ja teknologinen sivistyksemme on täysin riippuvaisia tuonnista. Alkaako sarastaa? Se ei auta maailmaa yhtään, että joku yksi tyyppi jättää kakarat tekemättä. Mutta se auttaa sitä, että sitten kun paska osuu tuulettimeen, joudut pelkäämään ja kärsimään vain omaa alennustilaasi, epävarmuuttasi ja kuolemaasi. Et suremaan lapsesi kohtaloa ja katumaan vastuutasi siitä, että sinulle kerrottiin ongelman olevan väistämättä tulossa mutta päätit silti tehdä lapsen.

Wau, eläminen johtaa kuolemaan. Olet kyllä nero ja luuseri.

Ja jokainen kuolema on yhtä hyvä kuin jokainen muu? Sulle on aivan sama, miten kuolet ja miten lapsesi kuolee? Täysin ok lähteä ehkä kivutta ja vanhana, mutta joutuen katsomaan samalla kuinka kaikki mitä ikinä olet pitänyt hyvänä tuhoutuu, tietäen että toivoa ja tulevaisuutta ei ole?

En vain yksinkertaisesti ole doomeri. Näitä sinunkaltaisia doomereita on ollut iät ja ajat ja silti sitä on vain aina kummasti selvitty. Ehkä minun lapsesta tulee doomeri ja sitten tekee sinunlaisesi päätöksen ja asia on sillä selvä, tai sitten minunlainen ja jatkaa elämää eteenpäin.

En vain usko olevani joku spesiaali Jeesus jonka tehtävä on katkaista "ihmiskunnan kärsimyksen ketju".

Jaa että omien silmien ja korvien ja oman järjen käyttö on susta jeesustelua ja spesiaaliksi rupeamista. Siihen on paha sanoa mitään.

Kyllä doomerit on monina aikoina ja monissa paikoissa olleetkin oikeassa, jos heitä sattui paikalle. Silti tämä on nyt vähän eri asia, kuin nähdä ennalta musta surma tai viime vuosisadan alun maailmansota-pandemia-lama-maailmansota-kombo, vaikka niihinkään en olisi välttämättä viitsinyt lasta tehdä. Tämän jälkeen ei nimittäin ole mitään valoa tunnelin päässä, niinkuin edellämainitut kärsineille oli isotkin palkinnot jaossa. Ekokriisi kestää parhaassa tapauksessa vähintään tuhansia vuosia.

Vierailija
67/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuori nainen ja valmistuin yliopistosta luonnontieteelliseltä alalta pari vuotta sitten. Olen tehnyt siitä asti pätkätöitä, koska vakituiset työpaikat ovat todella tiukassa. Jos hankkiutuisin nyt raskaaksi, en enää ikinä pääsisi kiinni oman alani työelämään, koska tulisi niin pitkä tauko ja kilpailu on kovaa. Että niin.

Niin? Mitä sitten? Kadutko 80 vuotiaana lapsiasi vai elämäsi uhraamista jollkein tyhjänpäiväiselle "uralle"? Joku muu voi tehdä työsi sinun puolestasi, mutta kukaan muu ei voi elää elämääsi.

Vierailija
68/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuorille ole edds töitä.

- M24

Vierailija
69/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Joko jätät jotain kertomatta tai odotuksesi ovat todella korkealla, koska muuten kokemuksesi ei ole mahdollinen tällä timelinellä AD 2020. 

Mitä lisätietoja kaipaat? Pituus 181 cm, paino 92 kg, kuntosalilla käynyt 18-vuotiaasta eli ei pelkkää läskiä, vaikka vähän stressikumpua tullut tässä koronan myötä. En tupakoi, alkoholia käytän harvakseltaan, päihteitä en harrasta, ei ole perussairauksia.

En ole ehkä ne maailman ekstrovertein tapaus, hieman ujohko ottamaan kontaktia romanttisissa merkeissä. Varmaan vain liian harmaa erottuakseni massasta.

Omat kriteerit on samat, mitä itseltänikin vaadin, eli terveellistä elämäntapaa, koulujen käynti on plussaa. Ulkonäkö on aina ollut toissijainen seikka. Ihastun silmiin, hymyyn ja lopulta aurinkoiseen luonteeseen.

Ehkä olen sitten vain liian tökerö nähdäkseni naisten selviä signaaleita kiinnostuksesta.

M31

No siinä se oikeastaan oli. Eli et ole "liian tylsä" siksi että haluat perustaa perheen, vaan siksi että olet oikeasti tylsä (enkä tarkoita tätä nyt arvottaen) ja yrität ilmeisesti melko harvoin ja avuttomasti. Silti on kyllä vähän yllättävää, ettet ole löytänyt samanlaista tylsää naista lääkärien joukosta.

Vierailija
70/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuori nainen ja valmistuin yliopistosta luonnontieteelliseltä alalta pari vuotta sitten. Olen tehnyt siitä asti pätkätöitä, koska vakituiset työpaikat ovat todella tiukassa. Jos hankkiutuisin nyt raskaaksi, en enää ikinä pääsisi kiinni oman alani työelämään, koska tulisi niin pitkä tauko ja kilpailu on kovaa. Että niin.

Niin? Mitä sitten? Kadutko 80 vuotiaana lapsiasi vai elämäsi uhraamista jollkein tyhjänpäiväiselle "uralle"? Joku muu voi tehdä työsi sinun puolestasi, mutta kukaan muu ei voi elää elämääsi.

Niin no ne lapset olisi kiva elättääkkin jollain rahalla. En halua olla yhteiskunnan elätti.

Vierailija
71/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nå siis. Me ollaan niin perus duunareita kuin olla ja voi. Niin meidän vanhemmatkin. Tällä palkalla, tässä maailmassa ei pitkälle pöngitä, jos siihen vielä lapsi lisäisi joukkoon. On omakotitalo vuokralla, on kaksi autoa koska asutaan syrjäseudulla. Rempat, laskut ja vakuutukset vie niin kovasti tulot että ei ei ei... Ei me voitais lapselle taattaa semmonen tulevaisuus jota tarvitsisi selvitäkseen maailmalla, paitsi rakkautta, sitä meillä on yllinkyllin.

Vierailija
72/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhempani ovat suoraan koulusta vaan kävelleet töihin. Kuulemma heistä kumpikaan ei ole ikinä ollut työhaastattelussa... Ovat hyväpalkkaisessa työssä ja varakkaita.

Itse jouduin yhden kesätyöpaikan takia kolmeen haastatteluun, enkä edes saanut sitä! :D Opiskelen yliopistossa (enkä edes humanistista huuhaa-alaa), mutta tulevaisuuden työnäkymät ovat erittäin epävarmat.

En varmaan hanki lapsia, ellei vakipaikka tipahda eteeni ennen kolmekymppisiä!

T. N21

Mä olen kohta 30v ja työtön jo vuoden. Olen ollut jo 15 vuotiaasta lähtien työelämässä. Oon ollut niin monissa paikoissa eikä käteen jäänyt mitään muuta kun vähän säästöä. Uupumus, itutus ja pahaa mieltä ollut yllikyllin.

Vuos sitten kun määräaikainen työni loppu niin työkaveri itki, mua oltais tarvittu siellä ja olin juurikin oppinut tekee sen työn.

1kk jälkeen iski niin paha shokki kun tajusin että olen työtön eikä uutta löydy että jouduin mennä terveysasemalle hakee tukea.

Tää elämä on nykyään niin sanoi kuvaamattoman askaa ettei muuta voi sanoa!!

Vierailija
73/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin mahdollinen ympäristöteko jättää lapset hankkimatta.

Kyllä se suurin on itsensä lopettaminen.

Tämä. Nämä pennut vinkuu ilmastoteoista, vaikka voisivat kävellä junan alle.

Jos lapsen hankkimatta jättäminen on sama kuin itsensä tappaminen, miksette itse kävele junan alle? Olette varmasti jättäneet useammankin lapsen hankkimatta, ellette ole jatkuvasti raskaana tai siitoshommissa. Sama siis kävellä junan alle kun ei luonnollinen lapsenteko maistu.

Vierailija
74/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko akateeminen koulutus sinulla kriteerinä? Väitän, että muullakin koulutuksella kyllä löytyy muitakin miehiä kuin noita kaljan kittaajia.

En ole muuten koskaan kuullut, että miehillä olisi koulutus naiselle kriteerinä. Itselle ainakin olisi ihan sama jos muuten on hyvä olla yhdessä.

M37

Kyllä mä ainakin katson naisen koulutusta. Ei nappaa joku siwan kassa jonka kunnianhimo rajoittuu räkäpallojen kaiveluun nenästä.

Mut tässä pitää sit tietää se että jos naisella on yliopistotutkinto niin sitten miehen pitää olla miljonäärisakariorava-tierin ylisuoriutujakirurgi joita on 1 sukupolvessaan, eli jää lapset duunaamatta vaikka koulutusta ja rahaakin olisi. Ei voi mitään.

Näin huonoa suomenkieltä kirjoittavan ei kannata tuntea ylemmyyttä siwan kassaa kohtaan.

"suomenkieltä" 😂

Vierailija
75/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäs itä voi yhden lapsen hankkia sitten joskus kolmekymppisenä. Jos on siihen mennessä tullut tähän elämään jotain vakautta ja tuntuu, että pystyy ja jaksaa huolehtia lapsesta.

Vierailija
76/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maisterin paperikaan takaa, että mies on sivistynyt. Mulla on oikeasti vaikeuksia löytää miestä, joka tykkäisi suht samoista asioista. Matkustaminen ilman liikaa suunnitelmallisuutta, valmius yöpyä vaikka hostellissa. Kiinnostus oppia uutta, vaikkapa eräilyä. Tykkään myös kalastaa ja kokeilla eri hyötykasvien viljelyä. Käyn myös salilla ja jumpassa. Katson niin netflixiä kuin ulkolinjaakin. Vastaavanlaista miestä on vaikea löytää. Joko tykkäävät käydä salilla ja kaupunkilomalla, ovat jotain ituhippejä tai sitten maalaisia. Asun nykyään Helsingissä, mutta voisin muuttaa vaikkapa Norjaan. En tiedä mistä löytyisi fiksu, avoin ja omillaan toimeentuleva mies. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Vierailija
77/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen liittyen. Mun vanhemmatkin saivat tosta vain hyvänpalkkaisen duunin 80 luvulla ja tasaista oli.

Vierailija
78/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tunnuta kaipaavan työelämässä. Miten ajattelitte että vajakkilapseni elättää itsensä?

Vierailija
79/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Minulle on sanottu ihan samat, liian tylsä. Pitäisi jotenkin olla jännitävä, en tiedä miten.

Minusta ne naisetkin on olleet kyllä ihan tavallisia.

M37

Niin se on, että jos ei osaa luoda yhteisymmärrystä toisten kanssa, niin sitten ei tunnista sitä kykyä muissakaan. Eikä ole välttämättä koskaan kokenut hyvää henkilökemiaa, eikä tajua mitä ne muut edes etsii.

Vierailija
80/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maisterin paperikaan takaa, että mies on sivistynyt. Mulla on oikeasti vaikeuksia löytää miestä, joka tykkäisi suht samoista asioista. Matkustaminen ilman liikaa suunnitelmallisuutta, valmius yöpyä vaikka hostellissa. Kiinnostus oppia uutta, vaikkapa eräilyä. Tykkään myös kalastaa ja kokeilla eri hyötykasvien viljelyä. Käyn myös salilla ja jumpassa. Katson niin netflixiä kuin ulkolinjaakin. Vastaavanlaista miestä on vaikea löytää. Joko tykkäävät käydä salilla ja kaupunkilomalla, ovat jotain ituhippejä tai sitten maalaisia. Asun nykyään Helsingissä, mutta voisin muuttaa vaikkapa Norjaan. En tiedä mistä löytyisi fiksu, avoin ja omillaan toimeentuleva mies. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Älä viitsi. Tässäkin ketjussa voi todeta, että ihan tavallisia miehiä kyllä on, mutta ei kelpaa kun ollaan liian tylsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän