Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten mielestä lapsia ei kannata edes hankkia - Iltalehti uutisoi

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on muita joita Suomen mielipideilmasto ja tämäkin ketju masentaa: muistakaa, että tänne ei ole pakko jäädä! Miksi hiipua pois Suomen mukana, kun jo kaikissa naapurimaissa suhtaudutaan syntyvyyteen ihan eri tavalla. Ihmiset uskovat niissä tulevaisuuteen, mm. erilaisen median, perinteiden, arvojen yms johdosta.

Varsinkin ValkoVenäjän ja Brasilian laumasuoja paljastaa kuinka jaloja arvoja Ruotsikin kannattaa. Kansalaiset hautaan vapaaehtoisesti. Kyse on arvoista.

Vierailija
102/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanotaan, että etsimäni mies (sivistynyt tyyppi, joka tykkää kalastaa ja lähtee pidemmälle matkalle ilman tarkkaa suunnitelmaa ja yöpyy jopa hostelleissa, katsoo esim Ulkolinjaa jne) on ihan tavis, mutta kun kysyn mistä sellaisia täältä Helsingistä löytää, seuraa syvä hiljaisuus. Ei tainnutkaan olla niin tavis. Olen tapaillut amiksia ja proffia. Amiksen kanssa oli vähiten yhteistä. Sinällään koulutuksella tai alalla ei ole merkitystä, kunhan mä mun lihansyönti ja koulutus (ktm) on miehelle ok. En jaksa jotain vegaani/ituhippimarmatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

108 jatkaa, jos nuo Ulkolinjaa katsovat hostelleissa (tarvittaessa) yöpyvät kalastuksesta ja luonnosta kiinnostuneet miehet ovat niin tavallisia täällä Helsingissä, niin varmaan osaatte vinkata mistä niitä löytyy! Tykkään myös käydä välillä salilla ja jumpassa, joten mikään ei ole poissuljettua.

Jos te naiset siellä pääkaupunkiseudulla käyttäydytte samoin kuin pohjoisemmassa, että ette edes anna mahdollisuutta tutustua niille tavallisille ei niin suosituille miehille, niin lopputulos on varmasti ettei löydy.

Täällä nimittäin ei ulkonäön perusteella ainakaan naiset vastaile vaikka olisi kuinka samat mielenkiinnon kohteet ja tinderissä ei tykkäyksiä tule.

Vierailija
104/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro on Suomea parempi maa perheellistyä - syntyvyys on Virossa Suomea korkeampi

Lapsia per nainen:

Viro 1.7

Suomi 1.4

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_and_dependencies…

Vierailija
105/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan lähipiirin nainen jolla syntyi nyt helmikuussa lapsi suoraan korona kriisiin ja työttömyyteen. Stressi on niin korkea ja kaikki päin peetä. En kadehdi!

Vierailija
106/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se lapsi edes pitäisi muka tehdä kun ei ole itsensä tasoista akateemista miestä vaan pelkkää alemman tason amisjonnerupusakkia jotka laahustaa housut kintussa ja kittaa kaljaa?

Kerropas tosiaan se. Olen akateemisesti koulutettu (LL), siisti, päihteetön ja liikuntaa harrastava mies. Olen perheorientoitunut, joten priorisoisin perheen ennen uraa. Lapsia haluaisin 3-4.

Olen yrittänyt löytää kaltaistani naista, mielellään kollegaa, mutta teidän rima on niin korkealla, ettei oikein mitään mahdollisuuksia ole. En tosiaan ole alusvaatemalli, ihan tavallisen näköinen (en tosin täysin suomalainen, koska sukujuuret Keski-Euroopassa). En harrasta yökerhoissa ramppaamista, Tinderiä en edes halua kokeilla, koska se on pelkkä lihatiski irtosuhteille. Eliittikumppania olen kokeillut ja pettynyt koko siihen konseptiin.

Alkaa olla jo toivo mennyt. Haluaisin ihan tavallisen jalat maassa olevan naisen, jolla on älyä ja huumorintajua. Olen kuulemma vain "liian tylsä", kun haluaisin asettua ja perustaa perheen.

M31

Joko jätät jotain kertomatta tai odotuksesi ovat todella korkealla, koska muuten kokemuksesi ei ole mahdollinen tällä timelinellä AD 2020. 

Mitä lisätietoja kaipaat? Pituus 181 cm, paino 92 kg, kuntosalilla käynyt 18-vuotiaasta eli ei pelkkää läskiä, vaikka vähän stressikumpua tullut tässä koronan myötä. En tupakoi, alkoholia käytän harvakseltaan, päihteitä en harrasta, ei ole perussairauksia.

En ole ehkä ne maailman ekstrovertein tapaus, hieman ujohko ottamaan kontaktia romanttisissa merkeissä. Varmaan vain liian harmaa erottuakseni massasta.

Omat kriteerit on samat, mitä itseltänikin vaadin, eli terveellistä elämäntapaa, koulujen käynti on plussaa. Ulkonäkö on aina ollut toissijainen seikka. Ihastun silmiin, hymyyn ja lopulta aurinkoiseen luonteeseen.

Ehkä olen sitten vain liian tökerö nähdäkseni naisten selviä signaaleita kiinnostuksesta.

M31

No siinä se oikeastaan oli. Eli et ole "liian tylsä" siksi että haluat perustaa perheen, vaan siksi että olet oikeasti tylsä (enkä tarkoita tätä nyt arvottaen) ja yrität ilmeisesti melko harvoin ja avuttomasti. Silti on kyllä vähän yllättävää, ettet ole löytänyt samanlaista tylsää naista lääkärien joukosta.

Minkälainen ei sitten ole tylsä?

Sellainen, jonka seurassa tuntemattomatkin ihmiset viihtyy. Hauska. Normaalielämään riittää, että läheiset ja ystävät viihtyy, mutta uusien tuttavuuksien ja etenkin kumppanin etsinnässä voi tulla esteeksi, jos ei osaa olla nopeasti hauska uusien ihmisten kanssa.

Vielä kun ymmärtäisin miten tämä selviää naisille jo pelkän tinder tai deitti-ilmoituksen perusteella?

Vierailija
107/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av:n perusteella mennyt kyllä kaikki uskottavuus naisten "ei löydy tavallista miestä" itkuilta, kun oikeasti ei edes haeta sellaista. Miksette sano rehellisesti, että miehen pitää olla jännittävä ja mikään tavis ei todellakaan kelpaa?

Minä sanon hakevani tavallista miestä, koska haen tavallista miestä. Se ei tarkoita, että kelpuuttaisin kenet vaan, vaan totta kai miehen pitää kiinnostaa mua jollain lailla, meillä pitää olla jotain yhteistä, ja hänen pitää olla hyvä tyyppi.

Vierailija
108/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa se lapsi edes pitäisi muka tehdä kun ei ole itsensä tasoista akateemista miestä vaan pelkkää alemman tason amisjonnerupusakkia jotka laahustaa housut kintussa ja kittaa kaljaa?

Kerropas tosiaan se. Olen akateemisesti koulutettu (LL), siisti, päihteetön ja liikuntaa harrastava mies. Olen perheorientoitunut, joten priorisoisin perheen ennen uraa. Lapsia haluaisin 3-4.

Olen yrittänyt löytää kaltaistani naista, mielellään kollegaa, mutta teidän rima on niin korkealla, ettei oikein mitään mahdollisuuksia ole. En tosiaan ole alusvaatemalli, ihan tavallisen näköinen (en tosin täysin suomalainen, koska sukujuuret Keski-Euroopassa). En harrasta yökerhoissa ramppaamista, Tinderiä en edes halua kokeilla, koska se on pelkkä lihatiski irtosuhteille. Eliittikumppania olen kokeillut ja pettynyt koko siihen konseptiin.

Alkaa olla jo toivo mennyt. Haluaisin ihan tavallisen jalat maassa olevan naisen, jolla on älyä ja huumorintajua. Olen kuulemma vain "liian tylsä", kun haluaisin asettua ja perustaa perheen.

M31

Joko jätät jotain kertomatta tai odotuksesi ovat todella korkealla, koska muuten kokemuksesi ei ole mahdollinen tällä timelinellä AD 2020. 

Mitä lisätietoja kaipaat? Pituus 181 cm, paino 92 kg, kuntosalilla käynyt 18-vuotiaasta eli ei pelkkää läskiä, vaikka vähän stressikumpua tullut tässä koronan myötä. En tupakoi, alkoholia käytän harvakseltaan, päihteitä en harrasta, ei ole perussairauksia.

En ole ehkä ne maailman ekstrovertein tapaus, hieman ujohko ottamaan kontaktia romanttisissa merkeissä. Varmaan vain liian harmaa erottuakseni massasta.

Omat kriteerit on samat, mitä itseltänikin vaadin, eli terveellistä elämäntapaa, koulujen käynti on plussaa. Ulkonäkö on aina ollut toissijainen seikka. Ihastun silmiin, hymyyn ja lopulta aurinkoiseen luonteeseen.

Ehkä olen sitten vain liian tökerö nähdäkseni naisten selviä signaaleita kiinnostuksesta.

M31

No siinä se oikeastaan oli. Eli et ole "liian tylsä" siksi että haluat perustaa perheen, vaan siksi että olet oikeasti tylsä (enkä tarkoita tätä nyt arvottaen) ja yrität ilmeisesti melko harvoin ja avuttomasti. Silti on kyllä vähän yllättävää, ettet ole löytänyt samanlaista tylsää naista lääkärien joukosta.

Sellainen, jonka seurassa tuntemattomatkin ihmiset viihtyy. Hauska. Normaalielämään riittää, että läheiset ja ystävät viihtyy, mutta uusien tuttavuuksien ja etenkin kumppanin etsinnässä voi tulla esteeksi, jos ei osaa olla nopeasti hauska uusien ihmisten kanssa.

EI! Se kumppani hankitaan itseä varten, omaa elämää ja tulevaisuutta varten- ei muita.

Vierailija
109/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

M31

Vielä kun ymmärtäisin miten tämä selviää naisille jo pelkän tinder tai deitti-ilmoituksen perusteella?

Ei se täysin selviäkään. Viestintätyyli, kuva ja sisältö antaa kyllä vahvoja vihjeitä. Deittisovellukset on sillä lailla raskas ympäristö monille, että mielen avoimena pitäminen voi olla oikeasti huono ratkaisu, ja niitten vähemmän lupaavien mutta ihan mahdollisten profiilien takaa löytyville tyypeille ei tule uhrattua hirveästi huomiota.

Vierailija
110/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin treffeillä todella monen miehen kanssa. Ulkonäkö ei todellakaan ollut ykköskriteeri. Eikä koulutus. En vain löytänyt miestä, joka olisi ollut fiksu ja aikaansaseuraava, mutta myös esim. kalastuksesta ja hyötykasveista tai ylipäätään luonnosta kiinnostunut. En silti halua ituhippiä, kun tykkään syödä lihaa ja käydä töissä ja koulutuskin on kaupalliselta alalta. Olen ilmeisesti liian outo sekoitus kaikkea mahdollista. Luovutin ja jatkan sinkkuna. Aiemmat parisuhteet ovat kaatuneet juurikin yhteisten kiinnostuksenkohteiden puutteeseen ja erilaisiin arvoihin.

Kala on pahaa. Muuten sopisin varmaan, mutta kun noi sun kriteerit ei nyt vaan natsaa.

Vierailija
111/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

M31

EI! Se kumppani hankitaan itseä varten, omaa elämää ja tulevaisuutta varten- ei muita.

Käsitit väärin. Ajatuksena oli, että se kiinnostuva nainen on itse se tuntematon, joka heti viihtyy tai ei viihdy jonkun seurassa. Mutta olet kyllä myös väärässä, ne jotka on hauskoja tuntemattomien kanssa on yleensä myös hauskempia läheisinä kuin muut.

Vierailija
112/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heksingin miestarjonta on jotain niin onnetonta. Täällä on vain ittensä täynnä vinoutuneita otuksia. Joko ne on narsisteja, pyöräily tai urheiluhulluja.

Toi Stefu on juurikin erinomainen esimerkki.

Eli MILJONÄÄRI on suomalaisten naisten mielestä TAVISMIES?

Ei ole ihme että niitä lapsiakaan ei synny. 

Vierailija
113/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

108 jatkaa, jos nuo Ulkolinjaa katsovat hostelleissa (tarvittaessa) yöpyvät kalastuksesta ja luonnosta kiinnostuneet miehet ovat niin tavallisia täällä Helsingissä, niin varmaan osaatte vinkata mistä niitä löytyy! Tykkään myös käydä välillä salilla ja jumpassa, joten mikään ei ole poissuljettua.

Noh, siinä se.

Vierailija
114/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin sanotaan, että etsimäni mies (sivistynyt tyyppi, joka tykkää kalastaa ja lähtee pidemmälle matkalle ilman tarkkaa suunnitelmaa ja yöpyy jopa hostelleissa, katsoo esim Ulkolinjaa jne) on ihan tavis, mutta kun kysyn mistä sellaisia täältä Helsingistä löytää, seuraa syvä hiljaisuus. Ei tainnutkaan olla niin tavis. Olen tapaillut amiksia ja proffia. Amiksen kanssa oli vähiten yhteistä. Sinällään koulutuksella tai alalla ei ole merkitystä, kunhan mä mun lihansyönti ja koulutus (ktm) on miehelle ok. En jaksa jotain vegaani/ituhippimarmatusta.

Se olin minä joka sanoin tavikseksi. Annat itsestäsi todella vastenmielisen vaikutelman enkä varmasti usuta sua tuttavieni riesaksi. Muutenkin todennäköisesti leimaisit heidät mielessäsi jo kaukaa ituhipeiksi, vegaaneiksi tai muuten vääränlaiseksi.

Vierailija
115/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan tuo tavis mutta en tietenkään kelpaa kun löytyy lapsia edellisestä avioliitosta

M36

Vierailija
116/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä todellakin valitset mahdollisen miehesi sen perusteella, yöpyykö mies ehkä hostellissa?

Ja naiset sanoo että teillä ei ole järjettömiä vaatimuslistoja? 

Vierailija
117/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää. Ihme ettei tällä palstalla ole huomattu että miesten taso on suorastaan romahtanut pohjalle eikä mistään löydy edes sitä miestä joka olisi kanssa suorittanut yliopistossa tai ammattikorkeassa akateemisen tutkinnon.

Naapuriin ei pääse coronan takia. Saa olla siihen asti 😢

Vierailija
118/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heksingin miestarjonta on jotain niin onnetonta. Täällä on vain ittensä täynnä vinoutuneita otuksia. Joko ne on narsisteja, pyöräily tai urheiluhulluja.

Toi Stefu on juurikin erinomainen esimerkki.

Eli MILJONÄÄRI on suomalaisten naisten mielestä TAVISMIES?

Ei ole ihme että niitä lapsiakaan ei synny. 

Ei sitä sanottu tavikseksi vaan itseään täynnä olevaksi, vinoutuneeksi ja narsistiksi tai urheiluhulluksi. 

Vierailija
119/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "maapallolla on jo liikaa ihmisiä" on kyllä niin aivoton syy olla hankkimatta lapsia, että sen täytyy olla vihervasemmistolaisten naisten mielipide.

Perustelisitko väitteesi? Mielenkiinnosta kysyn.

Maailman väkiluku ei kasva suomessa vaan aivan jossain muualla ja suomalaiset ottavat vielä heitä tänne tekemään lapsia lihapatojen ääreen.

Itseasiassa väestöntiheys Euroopassa on suurempi kuin Afrikassa. Esimerkiksi Hollanti ei pystyisi omalla maataloudellaan ruokkimaan omia kansalaisiaan, koska heitä on suhteessa liian paljon. Vaan ruokaa pitää tuoda lisää Afrikan mantereelta. Mikä vähentää heidän saamaansa ruuan määrää.

Mut miksi tähän ei voida puuttua, että eurooppalaisia on miljoonia liikaa?

Onneksi Japanissa ja Kiinassa tulee väestön määrä romahtamaan kymmenillä miljoonilla. Euroopassa ja Jenkeissä pitäisi tapahtua sama.

Vierailija
120/155 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsisin lääkikseen, voisin harkita lapsen tekemistä. Olisi varma työllistyminen ja voisin tarjota lapselle hyvän elämän. Olen ylioppilas mutta myös lähihoitaja; ei oikein motivoi tehdä lapsia tähän pätkätyökolmivuorohelvettiin ja niukkuuteen. Jos siis pääsen lääkikseen, perheen perustaminen olisi turvallisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän