Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe ei huomioinut äitienpäivää mitenkään :(

Vierailija
10.05.2020 |

Ei mies eikä lapsi toivottanut mitään puhumattakaan kahvista tai muistamisesta. Luulin, että lapsella oli kortti, mutta ei se ole muistanut koko päivää... Mies ei oo sitä muistuttanut, vaikka aivan varmasti on päivän huomannut facebookista tai lehdistä. Olen vähän surullinen. Harmittaa myös lapsen puolesta, lasta harmittaa aivan varmasti kun huomaa päivän menneen ohi.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli hakenut ihanat kukkakimput minulle, äidilleen ja yläkerran kivalle mummolle, jolla ei ole omia lapsia. Oli laittanut roseviinin kylmään. Muistaa synttärit ja osaa ostaa hyviä lahjoja.

Mies ei ole muuten suomalainen.

Vierailija
22/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaatko kaikki muutkin päivät vuodesta av-palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tämä ei paljoa lohduta, mutta mä ainakin toivotan sulle hyvää ja ihanaa äitienpäivää <3

Kiitos! Mieltä ovat lämmittäneet myös facebookin yleiset toivotukset, tuntuu hyvältä kun äitejä pidetään tärkeänä! Ei sillä, että erityisen hyvä äiti olisin tai mitään kummoisempaa olisin ollut vailla, mutta se lapsen kortti ois ollu kiva. Kysäisen siltä kohta iltapalalla.

Ap

Sulla on ollu koko päivä aikaa, miksi odottaa iltaan? Vastaapa ihan rehellisesti.

Tottakai olen odottanut heiltä jotain oma-alotteisesti! Jos olen aiemmin viikolla asiasta puhunut, niin en oletustusarvoisesti pidä heitä täysin urpoina.

Ap

Vierailija
24/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika kummallinen paikka. Tilanteesta, jossa mielipaha on täysin ymmärretävä, annetaan vaan lisää kuraa niskaan.

Ap

Vierailija
25/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äkkiä lapselle!! Kamalan nolon ja surullisen tilanteet aiheutat jos vasta illalla sanot, kos lapsi i vaan ole tiennyt!!

Eilen sanoin omalleni, että tee kortti. Ei se olis muuten tiennyt.

Vierailija
26/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen ansaistee äitienpäivänjuhlinnan. Faktaa

Vierailija
27/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tämän kommentin tuonne toiseen ketjuun äsken, mutta kopioin sen nyt tähän myös. Et ole yksin 🍰

*

Sitä on ilmeisesti ilmoilla. Minä en odottanut kuin että olisi hyvä mieli ja saisi ”Hyvää äidin päivää äiti”- toivotuksen halauksella. Herätys aamulla oli kaappien paiskontaan ja ikävään negatiiviseen tunteeseen. Kahvit keitin itse ja kohta sen jälkeen itkeskelin koko päivän. Sitä äidinpäivän toivotusta odottelin iltapäivään kunnes en enää odottanut. Puolituntia sitten noin ohimennen se sanottiin, sopivasti kyynelten kuivuttua.

Odotan jo innolla ensi vuotta! Varmaan koska aion järjestää itselleni ihan oman äitienpäivän, jossain muualla. Sen verran on kiitollista porukkaa meillä.

Tsemppiä muillekin kakuttomille! 🥂

*

Vierailija
28/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kyllästynyt aikuisten ihmisten marmatukseen ettei heitä ole muistettu äitienpäivänä. Itse olet miehesi valinnut ja te ne lapset olette kasvattaneet ja omalta osaltasi olet ne teidän tavat ja perinteet luonut.

Jos kaipaat jotain niin ilmaise selkeästi mitä toivot.

Jos toivot pyyteetöntä muistamista ja rakkauden osoituksia niin ihminenhän on usein laiska ja itsekäs. Saadaksesi aikaan toivotunlaista toimintaa niin siihen tarvitaan ainakin jotakin näistä: selkeitä ohjeita, hyvää tapakasvatusta, hyväluonteisia ja huomaavaisia ihmisiä perheessä, omaa toimintaa - muuten passiivinen mutruhuuli pettyy vuodesta toiseen.

Vierailija
29/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen pahoillani, mutta järkkää ite joku juhlava pikkupurtava ja pakota kaikki katsomaan leffaa tai jotain. Joskus perhe pitää pakottaa juhlimaan :)

Vierailija
30/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ei oikein usko sitä, että itselleen pystyisi kerjäämään tai vaatimaan muistamista tai huomiota tai lahjoja.

Lapsiaan voi opettaa muiden ihmisten juhlien kautta, että kuinka toisia muistetaan, huomioidaan ja yllätetään. Joskus he ovat sitten riittävän isoja tekemään sen sinullekin - jos niin aiheelliseksi kokevat.

Äitienpäivä äiti voi lapsiaan opettaa muistamaan isoäitejään, niin voi sitä kulttuuria siten kasvattaa.

Vierailija
31/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen pahoillani, mutta järkkää ite joku juhlava pikkupurtava ja pakota kaikki katsomaan leffaa tai jotain. Joskus perhe pitää pakottaa juhlimaan :)

Voi luoja mitä narsisteja naiset on.

Lasten pitää oikein käskystä askarrella kortti, pakko olla lahjoja ja pakko olla sitä ja tätä.

Vaikka olisi kuinka paska äiti. 

Vierailija
32/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaatko kaikki muutkin päivät vuodesta av-palstalla?

Sinä ainakin makaat. 

Vierailija
33/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin viikolla perheen wa-ryhmässä kaikki lapset sunnuntaina klo 12 luokaeni viettämään äitienpäivää. Pojan sain herättää yöunilta ja laahusti ruokapöytään kuten murrosikäinen - suoraan suihkusta tukka märkänä. Mutta hyvä hetki oli silti meillä siinä yhdessä. Mies lähti jo vuosia sitten nuoremman matkaan, joten ei enää pääse mieltäni pahoittamaan. Kai niitä lapsia pitää ohjailla, koulussahan ne yleensä sen kortin tekivät jonkun mallin mukaan.

Vierailija
34/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä pullossa ihmiset elää, mutta äitienpäivää kyllä mainostetaan eri medioissa jo hyvissä ajoin ja vähänkään mitään mediaa seuraavat aikuiset ja jo kouluikäisetkin kyllä ihan varmasti ovat kuulleet äitienpäivän olevan tänään.

Siksi on ihan käsittämätöntä että siitä pitää alkaa erikseen muistuttamaan että hei, sunnuntaina on äitienpäivä, olisi kivaa saada vaikka kukkia, kahvia tai kortti. Siinä ei taatusti mene mikään pieleen jos esim. lasten isä yhdessä lasten kanssa vaikka käy ostamassa niitä kukkia ja keittää kahvia.

Vierailija
35/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tämä ei paljoa lohduta, mutta mä ainakin toivotan sulle hyvää ja ihanaa äitienpäivää <3

Kiitos! Mieltä ovat lämmittäneet myös facebookin yleiset toivotukset, tuntuu hyvältä kun äitejä pidetään tärkeänä! Ei sillä, että erityisen hyvä äiti olisin tai mitään kummoisempaa olisin ollut vailla, mutta se lapsen kortti ois ollu kiva. Kysäisen siltä kohta iltapalalla.

Ap

Sulla on ollu koko päivä aikaa, miksi odottaa iltaan? Vastaapa ihan rehellisesti.

Tottakai olen odottanut heiltä jotain oma-alotteisesti! Jos olen aiemmin viikolla asiasta puhunut, niin en oletustusarvoisesti pidä heitä täysin urpoina.

Ap

Mutta tilanne on mikä on! Olet jo ajat sitten huomannut ettei sua huomioida ja tahallasi vitkuttelet viimeiseen hetkeen? Ettei vaan toiveena olisikin, että muusta perheestä tuntuisi edes pikkusen pahalta kun eivät mokomat muistuttamatta toimi? Taitaa sinussa olla marttyyrin vikaa...

Vierailija
36/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mietin kanssa, kuinka hyvä äiti sitä pitäisi oikein ollakaan, että saisi perinteisen äitienpäivän. Mies kyllä kysyi, mitä toivoisin äitienpäivänä. Sanoin, että kakkua. Ei ole kakkua näkynyt, toivotukset sentään.

Vierailija
37/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa kai mitä ansaitsee.....

Jos ei nainen itse tajua avata suutansa etukäteen ja kertoa mitä toivoo, niin ei voi olettaa, että muu kotiväki on ajatustenlukijoita. 

Minä olen puhunut äitienpäivästä etukäteen ja toivonut, että lapset tekisivät yhdessä tai erikseen kortin ja tulisivat aamulla laulamaan.

Se on se mieluisin lahja. Sitten sovittiin, että leivotaan yhdessä aamiaisen jälkeen ja pidetään juhlakahvit. 

Itse olin ostanut mieluisen kukkakimpun.

Kun itse järjestää, saa juuri mieleisen ja kaikille hyvän mielen. 

Älkää naiset jääkö odottamaan valmista ja uhriutumaan.

Vierailija
38/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana äitienpäivä kirjoitti:

Jokainen saa kai mitä ansaitsee.....

Jos ei nainen itse tajua avata suutansa etukäteen ja kertoa mitä toivoo, niin ei voi olettaa, että muu kotiväki on ajatustenlukijoita. 

Minä olen puhunut äitienpäivästä etukäteen ja toivonut, että lapset tekisivät yhdessä tai erikseen kortin ja tulisivat aamulla laulamaan.

Se on se mieluisin lahja. Sitten sovittiin, että leivotaan yhdessä aamiaisen jälkeen ja pidetään juhlakahvit. 

Itse olin ostanut mieluisen kukkakimpun.

Kun itse järjestää, saa juuri mieleisen ja kaikille hyvän mielen. 

Älkää naiset jääkö odottamaan valmista ja uhriutumaan.

Näinhän se on, että se yksi päivä vuodesta kun äidille pitäisi järjestää hyvä mieli, niin tämän äidin on järjestettävä tämä kansallinen juhlapäivä ihan itse itselleen.

Vierailija
39/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin lapsille eilen, että huomenna on äitienpäivä. Heti alkoi supina ja 4v ja 6v lähtivät korttien ja lahjojen tekoon. Ei lapset sitä päivää tiedä, ellei niille sano. Mies nyt ei muista mitään.

Vierailija
40/44 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan ikimuistoisen kurjan äitienpäivän kun kuopus oli vauva ja esikoinen parivuotias, itse heräsin aamusta asti lapsia hoitamaan ja ruokkimaan, mieheltä en saanut edes halausta tai äitienpäivätoivotusta puhumattakaan että olisi edes kaljupääkahvit keittänyt. Pahoitin mieleni erityisesti kun kävin äitini luona ja siskoni siellä hehkutti kuinka oli saanut mieheltään kakut ja kukat ja kultaisen korun ja muumimukit jne. Silloin tuli suru :(

No mieheni on ottanut opikseen ja tänä vuonna minäkin sain kakut ja korut ja kahvit, ennen kaikkea ihaninta oli viettää aurinkoinen päivä yhdessä ulkoillen. Itse laitoin ruoan perheelle koska pidän ruoan laitosta.

Silti jotenkin muistuu aina äitienpäivänä mieleen se surullinen päivä monta vuotta sitten. Ehkä se silloin sattui eniten kun olin kotiäitinä ja vauvakuplassa ja oisin kaivannut mieheltä arvostusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi