Äiti, miksi olet vauvapalstalla äitienpäivänä?
Kommentit (60)
Vietän muutenkin aikaa lapseni kanssa. Asumme kahdestaan. Ei tämä päivä siinä mitenkään ole erilainen. Lapsi on ulkona kavereidensa kanssa.
Olen sairaalassa viime yönä syntyneen vauvani kanssa ja isommat ei pääse vierailemaan.. uusimmasta tulokkaasta ei pahemmin seuraa ole kun nukkuu, enkä usko että hän pahastuu vaikka palstailen 😁
Miksen olisi? Kai mä nyt äitienpäivänä saan tehdä mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Haluan poistaa mielestäni kaikki vuoden mittaan tulleet loukkaukset, ei yhtenä päivänä teennäisesti sanottuna yhdellä "Onnea" sanalla ole merkitystä. Siksi roikun netissä.
Miksi sun lapsi loukkaa sua? :(
Äitienpäivä on siitä jännä kun se on äidin extratyöpäivä. Silloin pitää erityisen paljon miellyttää muita ja olla muiden passaajana ja orjana. Minä vietän oikein mukavaa äitienpäivää. Lapsi on isällään ja saan olla kerrankin rauhassa ja olla vain itselleni. Juon kahvini kuumana, saan syödä herkut rauhassa ja tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidin jo vauvan syötöt ja aamutoimet, hän vaeltaa nyt lattialla leikkimässä ennen ensimmäisiä päiväunia. Mies nukkuu makeasti sängyssä, ei kääntänyt edes kylkeä kun lähdettiin. Ja tuskin herääkään vielä tunteihin. En enää edes odota että onnittelee, luultavasti lähinnä kysyy että mitä tulee olemaan ruokana.
On kyllä vähän synkkä mieli viettää ensimmäistä äitienpäivää näin. Menin naimisiin herrasmiehen kanssa, en tiedä mihin se katosi. Tosin omalle äidilleen varmasti muistaa soittaa onnittelut joka tapauksessa, mainitsi siitä jo eilen. Täytyy lähteä ainakin vauvan kanssa ihailemaan kun luonto on kauneimmillaan.
Ei meilläkään mies ole koskaan mitään järjestänyt, koska en ole hänen äitinsä. Hän ostaa aina omalle äidilleen lahjat ja onnittelee. Heillä on tällainen kulttuuri suvussa, että lapset muistavat äitiään. Minun lapseni ovat vasta 3- ja 5-vuotiaita, joten äitienpäiväonnittelut ovat lähinnä itse tehdyt kortit. Isompi oli piirtänyt korttiin kukkia ja pienempi olevinaan kirjoittanut (viivoja kortissa). Ei minua haittaa, vaikkei mies huomioi.
Tämä. En ymmärrä naisia jotka loukkaantuu siitä ettei mies muista äitienpäivänä. Meidän suvussa ollut tapana että jokainen onnittelee omaa äitiään. Ja omaa isäänsä tietty isäinpäivänä. Oma mieheni muistaa äitiään. Ei minua. Olisi jotenkin järkkyä että minua muistaisi, ihanku olisin hänen äitinsä! Kun lapset olivat ihan pieniä, mies muistutti heitä onnittelemaan minua.
Isänpäivänä onnittelen omaa isääni. Lapsemme muistavat isäänsä, miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalassa viime yönä syntyneen vauvani kanssa ja isommat ei pääse vierailemaan.. uusimmasta tulokkaasta ei pahemmin seuraa ole kun nukkuu, enkä usko että hän pahastuu vaikka palstailen 😁
ONNEA!
En saa kirjoitti:
Mun mies toivotti hyvää äitienpäivää ja käänsi kylkeään. Menin itse keittää kahvini ja lähdin töihin. Niin meillä ei ole seksiä eikä pusuja muutenkaan. Seksiä oli viimeks tammikuussa. Sanoo ettei ehdi et haluis kyllä. Sanoo missä välis ehtis?? Meil 2 ja 3 v lapset, ei ole ikinä ketään hoitajaa niille tai yökyliä. Olen ollut eritttäin seksuaalinen aina, tää suhde on " kuollettanut ja näivettänyt" mut sisältä. Niin ja mies ei käy baareis eikä muualkaan tiedän ettei petä, ei ole ikinä ollut kovin seksuaalinen. Alkuaikoina sanoi eikö seksiinkin voi kyllästyä. Näköjään voi.
No voi lässynlää, mene vessaan runkulle.
En saa kirjoitti:
Mun mies toivotti hyvää äitienpäivää ja käänsi kylkeään. Menin itse keittää kahvini ja lähdin töihin. Niin meillä ei ole seksiä eikä pusuja muutenkaan. Seksiä oli viimeks tammikuussa. Sanoo ettei ehdi et haluis kyllä. Sanoo missä välis ehtis?? Meil 2 ja 3 v lapset, ei ole ikinä ketään hoitajaa niille tai yökyliä. Olen ollut eritttäin seksuaalinen aina, tää suhde on " kuollettanut ja näivettänyt" mut sisältä. Niin ja mies ei käy baareis eikä muualkaan tiedän ettei petä, ei ole ikinä ollut kovin seksuaalinen. Alkuaikoina sanoi eikö seksiinkin voi kyllästyä. Näköjään voi.
Sama täällä! Molemmat olemme olleet miehen kanssa seksuaalisia mutta nykyään hyvä jos kerta kuussa. Itse keitin puuroni ja kahvini. Lapsi sentään oli tehnyt kortin. Ennen niin romanttinen ja yllätyksellinen mies ei enää puhu eikä pussaa. Roikkuu Instagramissa päivät.🙄
Taas joku lapseton vierestä neuvoja ja jeesustelija. Sain muksuilta aamiaisen sänkyyn, ja äsken syötiin vähän juhlavampi lounas jälkkäreineen. Lapset ovat kerenneet myös jo pihalla pyörähtää. Kohta lähdetään yhdessä pyöräilemään, jos jaksetaan. Ai niin, ja meillä on kaikilla välillä puhelimet kädessä, äitienpäivä ei sillä nollaudu.
Poikani soitti heti aamulla, puhuttiin yli tunti, tyttären kanssa samoin. Asuvat kaukana. Kätevää nämä videopuhelut whatappin kautta. Kolmas lapsi asuu paikkakunnalla ja heidän perheen luo menen myöhemmin on kutsuttu.
Ap minulla ja lapsillani on kaikki hyvin, älä ole huolissasi.
Vierailija kirjoitti:
En saa kirjoitti:
No voi lässynlää, mene vessaan runkulle.
Oletpa inhottava ihminen! Miksi se on joillekin niin hirveää, että äiti ihmisenä sitä toivoo edes yhden päivän vuodessa, että mies ja lapsi osoittaisi arvostustaan perheen äitiä kohtaan?
Kyllä minustakin olisi ihanaa saada helliä pusuja ja seksiä mieheltäni, mutta mieluusti tekee nykyään kaikkea muuta. Ja ruma en ole , että siitä se ei ole kiinni. Ero pyörii mielessä, kun mitään ei viitsi enää tehdä.
Kyllä miehen kuuluisi edes tänä yhtenä päivänä huomioida jotenkin edes. Vaikka hieromalla hartioita, kokkaamalla hyvää ruokaa, tuomalla kukkia tms. Mutta jotkut suomalaiset naiset ovat joutuneet tyytyä näihin mölleihin, jotka eivät tee elettäkään.
Mun miestä ei kiinnosta ees instagram eikä facebook ei oo kummassakaan. Kattelee vain autoja ja taloja. Ns tylsä mies. Meil aina ollu seksi ongelmana. Oon ns ollu puutteessa tän 8 v. Max kerran 4 kk: ssa jos ruikutan tai uhkaan erota. Sekään ei enää auta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään älypuhelimet ovat tärkeämpiä kuin oma lapsi. Nauttisit vauvasi seurasta, etkä vaan surffailisi netissä!
Päätin, etten tänään jaksa pakottaa lapsia ulos, siivota tai tehdä ruokaa. Sain aamupalan sänkyyn ja sitten tein 7h pihatöitä. Pyysin lapsia mukaan, mutta eivät tulleet kun ei kerran pakotettu. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään älypuhelimet ovat tärkeämpiä kuin oma lapsi. Nauttisit vauvasi seurasta, etkä vaan surffailisi netissä!
Mahtaako sinulla olla lapsia? Vastasyntynyt ei paljoa muuta vaadi kuin ruokkimista, vaipanvaihtoa ja unta. Vai pitäisikö äidin tuijottaa sitä vauvaansa kun se nukkuu?
(Ja paljon onnea ja ihanaa äitien päivää tälle tuoreelle äidille 🌹)
Sain äitienpäivälahjaksi oman päivän. Aion möllöttää Pientä taloa preerialla -jaksoja ja syödä karkkia.
Aamulla siivosin kyllä pihaa kolme tuntia.
Yhdenkään äippylin lapsi ei asu kotona tai on vauva, mutta kummasti lahjoja ollaan vinkumassa =D
Ei oo enää vauvoja kotona. Katsopa, kun lapset kasvaa, oma aika lisääntyy. He jopa muuttavat kotoa pois, jolloin kaikki aika on sun.