Äiti, miksi olet vauvapalstalla äitienpäivänä?
Kommentit (60)
Esitän nukkuvaa jotta ehtivät saada aamupalan valmiiksi
Vierailija kirjoitti:
Esitän nukkuvaa jotta ehtivät saada aamupalan valmiiksi
Sama täällä. Mies ja lapset heräsivät noin 8:30. Minä heräsin klo 9. Keittiöstä kuuluu ääniä, jotain pistivät juuri uuniin. Leikin nukkuvaa kunnes tulevat herättämään. Siihen menee varmaan vielä 15min suunnilleen.
Joka vuosi sama juttu ❤️
Hoidin jo vauvan syötöt ja aamutoimet, hän vaeltaa nyt lattialla leikkimässä ennen ensimmäisiä päiväunia. Mies nukkuu makeasti sängyssä, ei kääntänyt edes kylkeä kun lähdettiin. Ja tuskin herääkään vielä tunteihin. En enää edes odota että onnittelee, luultavasti lähinnä kysyy että mitä tulee olemaan ruokana.
On kyllä vähän synkkä mieli viettää ensimmäistä äitienpäivää näin. Menin naimisiin herrasmiehen kanssa, en tiedä mihin se katosi. Tosin omalle äidilleen varmasti muistaa soittaa onnittelut joka tapauksessa, mainitsi siitä jo eilen. Täytyy lähteä ainakin vauvan kanssa ihailemaan kun luonto on kauneimmillaan.
Haluan poistaa mielestäni kaikki vuoden mittaan tulleet loukkaukset, ei yhtenä päivänä teennäisesti sanottuna yhdellä "Onnea" sanalla ole merkitystä. Siksi roikun netissä.
Selaan nettiä samalla, kun syön aamupalaa. 10 min. päästä lähden töihin. Mies nukkuu ja lapsi katselee piirrettyjä. Tänään ei ole varmaan mitään äitienpäiväjuhlallisuuksia tiedossa. Joskus mies on ostanut kakun tai minä olen itse tehnyt sellaisen. Lapsi on yleensä tehnyt kortin koulussa, mutta nyt kun se olisi pitänyt tehdä etänä, on ilmeisesti skipannut sen.
En saa kirjoitti:
Mun mies toivotti hyvää äitienpäivää ja käänsi kylkeään. Menin itse keittää kahvini ja lähdin töihin. Niin meillä ei ole seksiä eikä pusuja muutenkaan. Seksiä oli viimeks tammikuussa. Sanoo ettei ehdi et haluis kyllä. Sanoo missä välis ehtis?? Meil 2 ja 3 v lapset, ei ole ikinä ketään hoitajaa niille tai yökyliä. Olen ollut eritttäin seksuaalinen aina, tää suhde on " kuollettanut ja näivettänyt" mut sisältä. Niin ja mies ei käy baareis eikä muualkaan tiedän ettei petä, ei ole ikinä ollut kovin seksuaalinen. Alkuaikoina sanoi eikö seksiinkin voi kyllästyä. Näköjään voi.
Eihän tuohon pidä tyytyä, mutta teillä on 2- ja 3-vuotiaat lapset, aika raskas yhdistelmä.
Kyllä mä heinä palkkaisin ihan lastenhoitajan, vaikka nyt korona-aikaan sitten pariksi tunniksi ulkoilemaan lasten kanssa.
Tuossa tilanteessa ei kannata syytellä toista, vaan alkaa etsiä yhdessä ratkaisuja siihen että jaksettaisiin paremmin.
Toinen asuu 5 km päässä ja tulee vasta päivällä meille syömään. Toinen asuu yli 300 km päässä ja ei nyt koronan takia lähtenyt matkustamaan, kun hänellä muutenkin sairaalan työntekijänä on riski saada tartunta. Ei omista omaa autoa. Ei mulla tässä mitään erikoista tekemistä ole, kohta varmaan teen jotain kevyttä kotihommaa silitän tai jotain vastaavaa. Aamupala on syöty ja lenkilläkn jo ehdittiin miehen kanssa käymään. Tuo kauempana asuva soittaa varmaan joskus iltapäivän puolella, niin on ollut tapana, jos ei ole käymässä.
Lapsi katselee tossa vieressä jotakin videoa omalta puhelimeltaan. En näe mitään tarvetta siihen että minun sitä pitäisi hänen kanssaan katsoa.
Olen alakerran vessassa. Luen aina vauvapalstas vessassa ollessani. Lapset ja mies imuroivat yläkertaa.
Vierailija kirjoitti:
Hoidin jo vauvan syötöt ja aamutoimet, hän vaeltaa nyt lattialla leikkimässä ennen ensimmäisiä päiväunia. Mies nukkuu makeasti sängyssä, ei kääntänyt edes kylkeä kun lähdettiin. Ja tuskin herääkään vielä tunteihin. En enää edes odota että onnittelee, luultavasti lähinnä kysyy että mitä tulee olemaan ruokana.
On kyllä vähän synkkä mieli viettää ensimmäistä äitienpäivää näin. Menin naimisiin herrasmiehen kanssa, en tiedä mihin se katosi. Tosin omalle äidilleen varmasti muistaa soittaa onnittelut joka tapauksessa, mainitsi siitä jo eilen. Täytyy lähteä ainakin vauvan kanssa ihailemaan kun luonto on kauneimmillaan.
Kerro miehelle, että haluat hänen muistavan sinua, oman lapsen äitiä. Ihan oikeasti, älä vaivu tuohon marttiuteen. Pyydä sitä lähtemään lapsen kanssa ulos poimimaan sulle valkovuokkoja vaikka.
Niin tein aamupuuron äkkiä ennenku lähin töihin. Kun olin matkalla töihin niin mies txtas: kiitos puurosta. Vastasin: tein sen lapsilleni. Vastas takas: tiedän.
Mies saa hommata apulaisen jos haluaa, hoidan kotona 2 ja 3 v lapsiani, teen joka vkl töitä, aivan joka vkl ja pyhät olen tehnyt koki hoitovapaan aikani ja osan äitiyslomistanikin , että voin maksaa omistamastani talosta osani 51pros on mun ja miehen 49 pros. , Sekä että voin ostaa mitä haluan siksi teen töitä joka vkl. Jos ei huomionosoituksia muutenkaan ole arjessa niin en tod. Maksa siitä et äkkiä alan panna sil aikaa ku lapset on hoitajan kans ulkona jos joku tajuu mitä tarkoitan tällä. Minä olen ostanut lapsille aivan kaiken, teen aina ruoat, pesen aina vaatteet ja siivoan kodin koko ajan. Itse en saa tästä suhteesta mitään. Ns hyvä mies on ei juo alkoholia ei polta eikä sitä saa kirveelläkään baariin, on aina kotona ellei ole töissä, hoitaa hyvin lapset. En tiedä onko syy erota..hakemalla saa hakea kuitenkin yhtä hyvää miestä..
En saa kirjoitti:
Niin tein aamupuuron äkkiä ennenku lähin töihin. Kun olin matkalla töihin niin mies txtas: kiitos puurosta. Vastasin: tein sen lapsilleni. Vastas takas: tiedän.
Mies saa hommata apulaisen jos haluaa, hoidan kotona 2 ja 3 v lapsiani, teen joka vkl töitä, aivan joka vkl ja pyhät olen tehnyt koko hoitovapaan aikani ja osan äitiyslomistanikin , että voin maksaa omistamastani talosta osani 51pros on mun ja miehen 49 pros. , Sekä että voin ostaa mitä haluan siksi teen töitä joka vkl. Jos ei huomionosoituksia muutenkaan ole arjessa niin en tod. Maksa siitä et äkkiä alan panna sil aikaa ku lapset on hoitajan kans ulkona jos joku tajuu mitä tarkoitan tällä. Minä olen ostanut lapsille aivan kaiken, teen aina ruoat, pesen aina vaatteet ja siivoan kodin koko ajan. Itse en saa tästä suhteesta mitään. Ns hyvä mies on ei juo alkoholia ei polta eikä sitä saa kirveelläkään baariin, on aina kotona ellei ole töissä, hoitaa hyvin lapset. En tiedä onko syy erota..hakemalla saa hakea kuitenkin yhtä hyvää miestä..
Päivä siinä missä muutkin. Miksi juuri tänään pitäisi erityisesti olla lasten kanssa?
Ja olen kyllä, lapsi nukkuu sylissä.
Meillä ei juhlita äitienpäivää. Sain aamiaisen sänkyyn aamulla laulujen kera, ja siinäpä oli ne juhlat. Yleensä ollaan käyty ulkona syömässä äitienpäivälounas, mutta tämän Koronan takia ollaan nyt vaan kotona ja syödään minun tekemääni jauheliha-bataattilaatikkoa ja vihreää salaattia. Suunnittelin, että oltaisi käyty vähän veneilemässä, mutta ulkona todella kova, kylmä tuuli, niin ei viitsi lähteä palelluttamaan itseään.
Lapsi 29v, toivotti jo illalla hyvää äitienpäivää, kun haluaa nukkua pitkään aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei juhlita äitienpäivää. Sain aamiaisen sänkyyn aamulla laulujen kera, ja siinäpä oli ne juhlat. Yleensä ollaan käyty ulkona syömässä äitienpäivälounas, mutta tämän Koronan takia ollaan nyt vaan kotona ja syödään minun tekemääni jauheliha-bataattilaatikkoa ja vihreää salaattia. Suunnittelin, että oltaisi käyty vähän veneilemässä, mutta ulkona todella kova, kylmä tuuli, niin ei viitsi lähteä palelluttamaan itseään.
'
Kuullostaa kyllä ihan äitienpäivä juhlimiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään mies ole koskaan mitään järjestänyt, koska en ole hänen äitinsä. Hän ostaa aina omalle äidilleen lahjat ja onnittelee. Heillä on tällainen kulttuuri suvussa, että lapset muistavat äitiään. Minun lapseni ovat vasta 3- ja 5-vuotiaita, joten äitienpäiväonnittelut ovat lähinnä itse tehdyt kortit. Isompi oli piirtänyt korttiin kukkia ja pienempi olevinaan kirjoittanut (viivoja kortissa). Ei minua haittaa, vaikkei mies huomioi.
Telkkarista ei tuu mitää, nii selailen nettiä. Aikuiset lapset varmaan nukkuu, kun ei oo viestejäkään tullu. Lähden kohta äitin tykö kahville. Lapsenlapset näin jo eilen. Ihan tavallinen päivä. Nautin tästä hiljasuudesta, kun on aikaa vain itelle.
Sain teineiltä jo kivat lahjat ja kortit ja juotiin yhdessä aamukahvit. Sitten katosivat teinejen tyyliin puhelimille:):), joten äitikin tässä juo toisen kupin kahvia ja plärää puhelinta. Mies jo lähtenyt seitsemäksi töihin ja itse menen iltavuoroon.
Tosiaan, ap:lle todella kiinnostavia juttuja!
Hyvää Äitienpäivää kaikille!