Äiti hakkasi meitä ollessamme lapsia
Tässä jokin aika sitten julkaistiin Jouppilan nelosista kirja, jossa tuotiin julkisuuteen se, että perheen äiti hakkasi tytärtään halolla tai nokkosillakin. Tästä uutisoitiin Pohjalaisessakin, ja äitini oli tuosta varsin pöyristynyt.
Äiti hakkasi meitä lapsia harjanvarrella ties mistäkin syystä. Mikään todellinen syy ei jäänyt mieleeni. Yhden kerran muistan hakkaamisen tapahtuneen, kun seurasimme missikisoja, koko perheen voimin, ja suustani pääsi kirosana, kun ei-suosikkini pääsikin jatkoon. Ja hakattiin. Olin kiltti lapsi. Muistan yhden kerran, jolloin minua ei hakattu, toivotin kiukuspäissäni n. 7-8 -vuotiaana äidille huonoa yötä. Sinä yönä vauvaikäinen pikkuveli oli pitänyt äidin hereillä. Jostain syystä ei minua hakattukaan.
Viimeisen kerran äiti yritti hakata ollessani jo murrosikäinen. Asuimme kerrostalo-asunnossa ja rupesin huutamaan apua kovaan ääneen. Äiti lopetti, eikä sen jälkeen hakannut.
Isä ei koskaan sattunut lapsiin. Kerran pisti minut ja sikon pesemään suun saippualla, kun puhuimme rumia.
Ja tämä äiti päivittelee Jouppilan nelosten tyttären halolla hakkamista. Pitää sitä kammottavana.
Kommentit (7)
Suomalaisnaisten väkivaltaisuudesta vaietaan. Faktaa. Äitimyytti edellä mennään kaikessa. Faktaa.
Ei tarvitse riivata kuin päävika. Sain lapsena vitsasta ja vyöstä vain sen takia, että olin olemassa. Pimeä komero tuli myös tutuksi.
Äitienpäivä nostaa monelle kivuliaita muistoja kotoa, omasta äidistä. Kaltoinkohtelua ei pidä sietää, eikä hyväksyä. Parasta mitä voimme tehdä, on kohdella omia lapsiamme rakkaudella.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin riivama?
Käytti alkoholia viikonloppuisin, mutta viikolla oli selvinpäin.
Jättäkää paska mutsi äitienpäivänä ilman mitään huomiota! 👍
Alkoholin riivama?