Kuinka iso ala on 4000 neliötä neliön muotoisena?
Kommentit (34)
Naputtele puhelimen laskimeen: neliöjuuri ja sitten 4000 ja painat enteriä.
Jos neliöjuuren merkki ei ole tuttu, niin googleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tämmösetkin saa äänestää.
Kerron sinulle vielä enemmän itsestäni: olen opettaja! Ajattele, tällaset opettaa sinun lapsiasi.
Ap
Sekin vielä.
Ei ihme, että Suomen pisatulokset menee alas kuin lehmän häntä.
Ympyrän muotoinen talo kirjoitti:
Jos kyseessä on ympyrän muotoinen talo, jonka pinta-ala oli 4000 neliömetriä, niin silloin ympärän kehä on noin 224,20 metriä, ympärän halkaisija noin 71,39 metriä ja säde on noin 35,68 metriä.
Ap kysyi neliön muotoista alaa, ympyrä ei ole neliön muotoinen vaikka kuinka yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kännyköissä ja tietokoneissa on laskimet
Joillakin on vielä olemassa Casion funktiolaskimia, jotka toimivat aurinkoenergialla.
Vierailija kirjoitti:
Ympyrän muotoinen talo kirjoitti:
Jos kyseessä on ympyrän muotoinen talo, jonka pinta-ala oli 4000 neliömetriä, niin silloin ympärän kehä on noin 224,20 metriä, ympärän halkaisija noin 71,39 metriä ja säde on noin 35,68 metriä.
Ap kysyi neliön muotoista alaa, ympyrä ei ole neliön muotoinen vaikka kuinka yrittäisi.
Ympyrän neliöintiä on yritetty ratkaista antiikin ajoista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle vielä enemmän itsestäni: olen opettaja! Ajattele, tällaset opettaa sinun lapsiasi.
Ap
No ei toi mitään jos et opeta matematiikkaa.
Riippuu montako kerrosta laitetaan päällekkäin.
Tv. Arkkitehti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taidat olla valeopettaja kuten on olemassa valelääkäreitä ja valepoliiseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTaidat olla valeopettaja kuten on olemassa valelääkäreitä ja valepoliiseja.
Olen kyllä opettaja, mutta en luokanopettaja. Matikkaa ei ole tullut tarvittua sitten 80-luvun.
Ap
Useasti olen kauhulla ajatellut koska et ole todellakaan ainoa. Ei pahalla mutta päivä päivältä tulen varmemmaksi vanhasta sananlaskusta, että "ne opettaa ketkä eivät itse osaa". Tuo ei todellakaan ole meriitti kun ollaan vastuussa lapsista ja opettaja ei hallitse edes yläasteen matematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä opettaja, mutta en luokanopettaja. Matikkaa ei ole tullut tarvittua sitten 80-luvun.
Ap
Matematiikkaa tarvitaan aina. Miten sinulta onnistuu kauppareissut ja rahan käyttö vai luotatko hyvään tuuriin ja ihmisten rehellisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu montako kerrosta laitetaan päällekkäin.
Tv. Arkkitehti
mutta tehän ette osaakaan suunnitella kuin sokeripalan muotoisia taloja. Tai sellaisia joissa on outoja kulmia ja eivät pidä säätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMatematiikkaa tarvitaan aina. Miten sinulta onnistuu kauppareissut ja rahan käyttö vai luotatko hyvään tuuriin ja ihmisten rehellisyyteen?
Sen verran osaan yhteen- ja vähennyslaskua. Prosentit menevät näppituntumalla sinne päin.
Ap
https://www.wolframalpha.com/input/?i=4000+square+meters
osaa myös havainnollistaa koon