Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-levinneisyys Helsingissä! Hyviä uutisia!

Vierailija
09.05.2020 |

Torstaina julkaistiin kartta, johon on kuvattu koronatartuntojen määrä alueittain. Kartasta ilmenee, että varsinaista epidemia-alueita ovat vain alueet idässä. Itäkeskus-Marjaniemi, Kontula ympäristöineen sekä Vuosaari-Rastila ovat alueita, joissa on tartuntoja jotain yli 200 kussakin.

Omilla kulmillani Kaartinkaupungissa tartuntoja on alle 10. Vähän niitä on myös naapurissa Kaivopuistossa ja Eirassa.

Vaikka koronaa on eniten juuri pääkaupunkiseudulla, se on täälläkin rajoittunut vain tietyille alueille, esim juuri Itä-Helsinkiin metroradan varrelle.

Tästä tietenkin jokainen helsinkiläinen voi tehdä omat johtopäätökset: vältellää Itäisiä liitosalueita ja niiden asukkaita, ei kuljeta metrolla jne.

Toki turvavälit täytyy pitää myös esim Kaivarissa ja Eiran rannassa liikkuessa ja minä suosittelen hengityssuojainta (ffp2 tai ffp3) julkisissa liikennevälineissä ja vilkkaissa kaupoissa.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP!

Lainaus kirjoituksestasi: "Toki turvavälit täytyy pitää myös esim Kaivarissa ja Eiran rannassa liikkuessa ja minä suosittelen hengityssuojainta (ffp2 tai ffp3) julkisissa liikennevälineissä ja vilkkaissa kaupoissa."

Varmaankin olet huomannut, että harva noudattaa turvavälejä. Vaikka itse yrittää väitellä ihmisiä ja noudattaa annettuja turvarajasuosituksia niin ei onnistu. Ihmiset punkevat  päälle, vaikka kuinka yrittää väistellä.

Terveiset Ullanlinnasta!

Sama huomio Larusta, ja välttelenkin entisiä rantojen suosikkireittejäni...

Vierailija
22/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kuusisaaressa ja ilmeisesti tässä kolmen saaren alueella (Kuusisaari, Lehtisaari, Kaskisaari) on alle 10 tartuntaa, koska se ei ole ylittänyt edes alinta kynnystä. Munkkiniemessä taas oli selvästi jo enemmän.

Luulisi tämänkin postinumeroalueen (00340) ihmiset reissaavan aika ahkerasti Keski-Eurooppaan. Ainakin itse tein ennen koronaa 2-4 kulttuurimatkaa vuodessa. Nyt pysyy matkailu kurissa ainakin jonkin aikaa.

Kauppaahan täällä ei ole eli olen tilannut kotiin pääasiassa.

M31

Onhan Lehtisaaressa Alepa, vai onko suljettu?

On se siinä senioritalon alakerrassa. Se on vain niin huvittavan pieni, että kahden metrin turvavälit olisi täysin mahdotonta toteuttaa. Lisäksi olen aika roteva ja harteikas heppu ja joudun kulkemaan suunnilleen kylkimyyryä hyllyjen välissä, etten vahingossa tiputa jotain lattialle. :D

Käy huvikseen katsomassa, miten kompakti se on. Keskiverto parturikampaamo on 2-4 kertaa suurempi pinta-alaltaan. Siis myymälä on valehtelematta jonkun keskivertoasunnon olohuoneen kokoinen. Ihan korkeintaan 60 neliötä.

M31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo tutkittu juttu maailmalla, että köyhät asuinalueet kärsivät epidemioista eniten.

Eikös Marjaniemi ole vaurasta omakotialuetta?

Nämä on kartassa siis postinumeroalueittain. Marjaniemen alue on samaa postinumeroa 09300 kuin Itäkeskus. Itäkeskusta on myös tämä Tulisuontien ympäristö, joka on täynnä kaupungin vuokrataloja. Se ei siis ole Marjaniemeä, vaikka monet niin tykkäävätkin ajatella. Nämä ovat siis kaksi aivan erilaista aluetta.

Vierailija
24/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö metroissa kuuluttaa Siilitien jälkeen "lähestymme korona-alueita, ottakaa mahdolliset kasvojen suojamaskit käyttöönne kun poistutte metrosta, olkaa hyvä".

Too late.

Metrossa on tuossa vaiheessa jo viruksen kantajia matkalla koteihinsa.

Vierailija
25/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö metroissa kuuluttaa Siilitien jälkeen "lähestymme korona-alueita, ottakaa mahdolliset kasvojen suojamaskit käyttöönne kun poistutte metrosta, olkaa hyvä".

Joo. Eli minä Siilitieltä en kuulu vielä korona-alueeseen? Tauti oli mulla jo lähes kaksi kk sitten. En tiedä mistä tuli.

Vierailija
26/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo tutkittu juttu maailmalla, että köyhät asuinalueet kärsivät epidemioista eniten.

Eikös Marjaniemi ole vaurasta omakotialuetta?[/

Puhuin yleisellä tasolla. Esim. New York kärsi koronasta, mutta köyhimmät kaupunginosat pahiten.

Vierailija
27/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kuusisaaressa ja ilmeisesti tässä kolmen saaren alueella (Kuusisaari, Lehtisaari, Kaskisaari) on alle 10 tartuntaa, koska se ei ole ylittänyt edes alinta kynnystä. Munkkiniemessä taas oli selvästi jo enemmän.

Luulisi tämänkin postinumeroalueen (00340) ihmiset reissaavan aika ahkerasti Keski-Eurooppaan. Ainakin itse tein ennen koronaa 2-4 kulttuurimatkaa vuodessa. Nyt pysyy matkailu kurissa ainakin jonkin aikaa.

Kauppaahan täällä ei ole eli olen tilannut kotiin pääasiassa.

M31

On se siinä senioritalon alakerrassa. Se on vain niin huvittavan pieni, että kahden metrin turvavälit olisi täysin mahdotonta toteuttaa. Lisäksi olen aika roteva ja harteikas heppu ja joudun kulkemaan suunnilleen kylkimyyryä hyllyjen välissä, etten vahingossa tiputa jotain lattialle. :D

Käy huvikseen katsomassa, miten kompakti se on. Keskiverto parturikampaamo on 2-4 kertaa suurempi pinta-alaltaan. Siis myymälä on valehtelematta jonkun keskivertoasunnon olohuoneen kokoinen. Ihan korkeintaan 60 neliötä.

M31

Joskus olen käynyt lenkillä ostamassa sieltä juotavaa. Asun naapurisaarella.

Ahdas on :)

Vierailija
28/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP!

Lainaus kirjoituksestasi: "Toki turvavälit täytyy pitää myös esim Kaivarissa ja Eiran rannassa liikkuessa ja minä suosittelen hengityssuojainta (ffp2 tai ffp3) julkisissa liikennevälineissä ja vilkkaissa kaupoissa."

Varmaankin olet huomannut, että harva noudattaa turvavälejä. Vaikka itse yrittää väitellä ihmisiä ja noudattaa annettuja turvarajasuosituksia niin ei onnistu. Ihmiset punkevat  päälle, vaikka kuinka yrittää väistellä.

Terveiset Ullanlinnasta!

En huomannut saman. Varsinkin Korkkis on karmea. Sitten vaan väistettävä ja saahan sitä sanoakin että älä tule päälle. Ap

Vierailija
29/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmastin laitan ff3-maskin jos menen esim Itikseen (mutten taida mennä).

Vierailija
30/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP!

Terveiset Ullanlinnasta!

En huomannut saman. Varsinkin Korkkis on karmea. Sitten vaan väistettävä ja saahan sitä sanoakin että älä tule päälle. Ap

Siis OLEN huomannut saman. Ap

Vierailija
31/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut meistä asuvat täällä Itä-Helsingissä ja Vuosaaressa. Täällä on muitakin kuin vuokra-asuntoja. Joten ei ollut minun mielestäni kovin hyvä uutinen.

Tosin jo eilen katsoin tuota samaa leviämiskarttaa.

Vierailija
32/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

M31

Sama juttu Ullanlinnan kaupoissa.  Mitkään turvarajat eivät toteudu. Hirvittää katsella sitä touhua. Kauppaan mennään koko perheen voimin ja vieläpä pienten lasten kanssa. Suositus on siitäkin, että perheestä vain yksi käy kaupassa. Ei siellä kaikkia tarvita. Olen myös tilannut ruoat kotiin ja käyn välillä isommassa kaupassa maskin kanssa. Ihmiset ovat kummallisen välinpitämättömiä.

Vierailija
33/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Marjaniemi ole vaurasta omakotialuetta?[/

Puhuin yleisellä tasolla. Esim. New York kärsi koronasta, mutta köyhimmät kaupunginosat pahiten.

Tuskin siellä omakotialueella niitä tartuntoja on. Jos ne on niissä Tulisuontien ja Kauppakartanontien kerrostaloissa, sitten ovat kyllä aika tiheässä!

Vierailija
34/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on kahdessa eri kantakaupungin koulussa.

T marjaniemeläinen

Vierailija
35/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP!

Terveiset Ullanlinnasta!

Siis OLEN huomannut saman. Ap

Sinne Kaartinkaupunkiin kauppaan kävellessä, hyppään vähän väliä ajotielle.  Toki varmistan, etten hyppää auton alle. Osa matkasta siis menee ajoradalla kävellessä.

Vierailija
36/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä asuvat täällä Itä-Helsingissä ja Vuosaaressa. Täällä on muitakin kuin vuokra-asuntoja. Joten ei ollut minun mielestäni kovin hyvä uutinen.

Tosin jo eilen katsoin tuota samaa leviämiskarttaa.

Kai se on heidän oma vikansa, jos eivät pidä turvavälejä muihin.

Vierailija
37/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lohduta, kun asutaan Itäkeskuksen ja Kontulan naapurissa. Lapset eivät ole palaamassa lähiopetukseen, sillä kouluun tulee paljon oppilaita metrolla ja bussilla muualta. Potentiaalinen viruslinko tulossa.

Vierailija
38/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järjen käyttö on sallittua tässäkin.

Monet itähelsinkiläiset käyvät töissä keskustassa ja muilla alueilla, joten ei kannata olla liian huoleton. Lisäksi monissa isoissa kaupoissa ja liikenteen risteysasemilla käy väkeä vaikka mistä, joten niissä pitää aina olla varuillaan.

Toisaalta, kyllähän kun katselee Helsingin korkeamman tartunnan alueita, näkyy myös missä hoivakoteja yms. on eniten eli Itä-Helsinki, Käpylä-Koskela ja Taka-Töölö. Ei suurempi tartuntojen määrä ole silloin kovinkaan suuri uhka paikallisille asukkaille.

Vierailija
39/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Marjaniemi ole vaurasta omakotialuetta?

On se omakotitaloaluetta ja vaurastakin ympäristöön nähden, mutta on kuitenkin perus itä-helsinkiä, eli ei tuolla asuttaisi jos ei pakko olisi ja rahat riittäisi muualle.

Vierailija
40/94 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt parasta aikaa on varmasti reilusti toista tuhatta helsinkiläistä Roihuvuoren kirsikkapuistossa..Ei hyvää päivää. Eikä mikään ihme, että Stadissa leviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan