Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla vauva ollut perätilassa

Vierailija
09.05.2020 |

Onko vauva sitten missään vaiheessa enää kääntynyt raivotarjontaan?

Minulla nyt rv 29, rakenneultrasta saakka tyttö istunut jämäkästi perätilassa samassa asennossa ja huolettaa, mahtaako enää edes kääntyä 😨

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi viimeistä lasta oli vielä rv 30-32 perätilassa, mutta sitten kääntyneet rv 36 mennessä, kun on ollut synnytystapa-arvio. Ihan oikeassa tarjonnassa kaikki syntyneet lopulta.

Vierailija
2/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kääntynyt missään vaiheessa. Hyvissä ajoin ennen synnytystä yritettiin kääntää (elämäni kamalimpia kokemuksia, itkin kun sattui ja muutenkin tuntui kamalalta runnomiselta), mutta ei se vauveli vaan kääntynyt. <3

Keisarileikkaukseen sitten päädyttiin, mikä oli helpotus ja täytyy sanoa että äärimmäisen sujuvasti meni siinä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen tuossa vaiheessa vielä pitäisikään olla aina pää alaspäin.

Joskus pari viikkoa ennen laskettua aikaa vasta.

Vierailija
4/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin kääntää mutta ei onnistunut. Vauva oli pienikokoinen joten yritettiin synnytystä alakautta. Ei edennyt joten sektioon sitten lopulta.

Vierailija
5/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kääntynyt missään vaiheessa. Hyvissä ajoin ennen synnytystä yritettiin kääntää (elämäni kamalimpia kokemuksia, itkin kun sattui ja muutenkin tuntui kamalalta runnomiselta), mutta ei se vauveli vaan kääntynyt. <3

Keisarileikkaukseen sitten päädyttiin, mikä oli helpotus ja täytyy sanoa että äärimmäisen sujuvasti meni siinä kaikki.

Mulla ihan sama kokemus. Yritettiin ulkokäännöstä tuloksetta ja kävin magneettitutkimuksessakin arvioituttamassa synnytyskanavan kokoa. Olen aika pieni ja vauva oli aika iso. Synnytin sitten suunnitellulla sektiolla, joka sujui erittäin hyvin. Olin jo samana päivänä jalkeilla, viikkoa myöhemmin kevyellä kävelylenkillä ja vauvelista kasvoi ihana, täysin terve lapsi.

Vierailija
6/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen tuossa vaiheessa vielä pitäisikään olla aina pää alaspäin.

Joskus pari viikkoa ennen laskettua aikaa vasta.

Niin, viimeistään. Mutta usein vauva kääntyy jo vähän aiemmin. Aika monet vauvat ovat kääntyneet pää alaspäin ennen rv 35 ja sen jälkeen pitäisi kyllä jo seurata tilannetta ja suunnitella kääntämistä, eikä odottaa liian liki laskettua aikaa. Harvemmin kääntyvät enää niin myöhään kuin rv 38 jälkeen, vaikka tietenkin mahdollista.

Vierailija
7/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko myös istui koko raskauden ja vielä istukka sylissään. Meni suoraan sektioksi, kun ei sitä olisi voinut edes yrittää kääntää sen istukan takia.

Vierailija
8/8 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus perhekerhossa eräs äiti selitti, että hänellä oli yksi lapsi ollut perätilassa. En muista, oliko yritetty kääntää, mutta joka tapauksessa raskaus oli jo pitkällä ja äiti peloissaan. Joku oli hänelle neuvonut hänelle epäsymmetrisen lantionasennon, joka voisi saada vauvan kääntymään ja jota hän sitten joka ilta harjoitti. Vauva sitten kääntyi myöhäisillä viikoilla, että ilmeisesti tuosta asennosta oli apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi