Mun on tehnyt mieli ostaa mopo itselleni
Olen keski-ikäinen nainen ja mun tekisi mieli ostaa joku manki tai suzukin mopo itselleni. Ajoin noilla teininä.
Kommentit (20)
Suzuki PV:tä ei enää saa, mutta jotain Kiinankopioita Hondasta saa, että ei kun ostamaan.
Jos olemus ei enää ole kovin tyttömäinen, niin ehkä skootteri olisi tyylikkäämpi ratkaisu.
Mäkin haluaisin ostaa jonkun nätin Vespan mut en mä tiedä tarvitsisinko sitä loppujen lopuksi mihinkään. Ja ahtaanpaikankammoisena se kypäräkin ahdistaa.
Kärkkäiseltä saa kiinalaisia Honda Monkeyn kopioita.
Musta nyt olisi vaan ihan hauskaa ajaa mopolla. Tallissa on kyllä
Pojan kevari, mutta sillä en uskalla ajaa. Haluan ajaa 80-luvun mopolla, jossa jalat yltää maahan.
Se Monkey on liian pieni aikuiselle. Osta joku Derbi tms. Niitä saa myös Kärkkäiseltä. On toki kalliimpi, mutta monin verroin parempi.
Derbeissä on liikaa sähkövikoja.
Terveisin Äiti
Vierailija kirjoitti:
Se Monkey on liian pieni aikuiselle. Osta joku Derbi tms. Niitä saa myös Kärkkäiseltä. On toki kalliimpi, mutta monin verroin parempi.
Mä oon 155 cm pitkä, Monkey olisi kokonsa puolesta passelein :D ohis
Mäkin oon haaveillu samasta kuin ap :D
T. 32v
Vierailija kirjoitti:
Derbeissä on liikaa sähkövikoja.
Terveisin Äiti
Meinaatko että kiinalaisessa kopiomopossa niitä olisi vähemmän?
Ei oo riemulla rajaa, kun derbillä ajaa, sähköviat on jees.
Mä vihaan kun kevät tulee ja pikku paholaiset, mopot ja skootterit pörräävät yötä päivää, kamala ääni.
Meillä on tallissa pojan Temmi. Mua pelottaisi ajaa sillä. Saattaisin kyllä pystyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan kun kevät tulee ja pikku paholaiset, mopot ja skootterit pörräävät yötä päivää, kamala ääni.
Meidänkin naapureissa on näitä itkijöitä.
Kyllähän Pv tai manki olisi mahtava retropeli kesän rientoihin, mutta niitä ei tosiaankaan ole enään saanut uutena pitkiin aikoihin. Niitä mankin Kiina -kopioita kyllä myynnissä on ollut, mutta en oikein suosittelisi sellaisen hankkimista, halvan laadun ja huonon osien saatavuuden takia. Käytettyjä pevukoita ja aitoja mankeja kyllä löytyy mm nettimotosta ja torissakin niitä voi joskus olla myynnissä, mutta jotta löydät täysin toimivan, alkuperäiskuntoisen ja räpeltämättömän yksilön, niin saat olla valmis pulittamaan siitä aika kovankin hinnan sekä matkustamaan sen perässä kauemmaksi, koska täysin alkuperäiskuntoiset Pv:t tai mankit, ovat jo melko harvinaisuuksia. Jonkun enemmän tai vähemmän räpelletyn reuhkan voit vielä saada alle tonnilla, mutta hinta nousee reippaasti yli tonnin, mitä lähemmäs alkuperäiskuntoa mennään. Täysin alkuperäiskuntoisesta ja siististä yksilöstä joutuu jo pulittaan hyvästi yli pari tonnia, ja jopa kolmekin tonnia. Pv:t ja mankit ovat arvopelejä tänä päivänä legendaarisuutensa ja harvinaisuutensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Se lausutaan "monki".
Kyllä se on manki.
Mankityttö vuosina 94-95
vm. -92 Honda Monkeylla (pinkki runko, musta tankki jos vihreä, valkoinen ja pinkku sulka!)
80-luvullahan olisi ollut semmoinen punainen skootteri kuin Suzuki Love, mutta ei tainnut silloin mopotytöillekään kelvata... en kyllä muista että tytöt silloin olisi ajelleet juuri millään muullakaan mopolla... tosin itse täytin sen 15v vasta 1989 loppuvuodesta ja mopon ajoon vasta 1990 keväällä, Tunturi Triali oli itsellä.
Aika vähäiseksi jäi itsellä mopolla ajelu eikä ole ollut mielenkiintoa siihen myöhemminkään. Se Tunturikin on jo myyty pois...
Hanki skootteri, helpompi ajaa ja näyttää tyylikkäämmältä aikuisella.
Hanki pappa-Tunturi ja siihen semmoinen vinyylinen tuulisuoja eteen, pottamallinen kypärä päähän, takiksi semmoinen ruskea tikattu navettatakki ja kylille rälläilemään :D
Mullakin oli mopo. Eka vaihde oli alhaalla. Sitten tuli väli ja piti nostaa jalkaa ylös.